• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 22:30
Ik heb al zitten googlen maar wellicht gebruik ik gewoon niet de juiste termen.

Wat ik wil bereiken is een hoge resolutie plaat van mijn aquarium waar ook echt alles scherp is en die ik online kan plaatsen en dat het publiek flink kan doorklikken en inzoomen. Ik heb al wat zitten rommelen met microsoft ICE en photosynth en dat levert een aardig iets op maar is nog niet helemaal wat ik zoek.

Ik zat ook te kijken naar gigapan maar dat lijkt alleen een optie te zijn als je zo'n gigapan kop hebt.

Wat ik heb aan spullenboel is een nikon d300, 50mm, 100mm macro en een normaal statief. Wie heeft er een tip voor me?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacZappa
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-05 07:21
Helicon stacking mischien ? http://www.heliconsoft.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:08

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Recht van voren foto's maken en dan focus stacken met Helicon Focus en die stap herhaal je na een stapje op te schuiven en weer foto's te maken, hou wel rekening mee dat je aardig wat overlap aanhoud zodat je makkelijk kan stitchen. Als je dan uiteindelijk je hele aquarium hebt vastgelegd en focus stacks hebt dus dan kun je een panorama maken in PTgui bijvoorbeeld :)

Vraag me wel af of het gaat lukken als er ook vissen in zitten of het water beweegt, weet ook niet hoe groot je aquarium is enzo maargoed, poging waard toch? ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacZappa
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-05 07:21
@Ventieldopje stapje opschuiven hoeft niet hoor, dat doet Helicon voor jou, usb-kabeltje aan de body en de rest gaat via de instellingen.

Met vissen moet het snel gaan, en liefst als de vissen niet actief zijn, anders krijg je google-streetview effecten. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 22:30
Heb een eerste poging gewaagd met photoshop. Het is het nog niet helemaal maar het geeft met de vissen wel grappig effect, ik zie er meer dan ik heb.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8487/8208527315_e19da5b971_c.jpg
Attempt at focus stacking and panorama by j_wijnands, on Flickr

's naar dat helicon kijken

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++