Beste tweakers,
Ik ben aan het overwegen om een dedicated machine te bouwen voor mij vm’s;
-Nas Ubuntu server 12.04
Samba Filesharing
FTP
Sabnzbd
Couchpotato
Sickbeard
Headphones
Subsonic
-Mailserver Ubuntu server 12.04
sogo mailserver, bediend ongeveer 8 gebruikers van groupware diensten.
-Webserver (test) Ubuntu server 12.04
mysql
apache
-Windows (test) Windows 7
Deze machines zal ik draaien vanaf een Ubuntu server 11.04 met virtualbox box.
Ik heb de opzet getest op een mini itx asus bordje met een intel atom 1.8 cpu met 4GB geheugen. De opzet beviel me prima, maar de snelheid liet uiteraard te wensen over.
Ik ben niet van plan om dit op servergrade hardware te bouwen gezien de kosten, het blijft een hobby projectje voor thuis. Ik ben nu op zoek naar de hardware om dit te realiseren en vooral met de cpu heb ik geen flauw idee waar ik naar moet kijken: AMD/ intel: i7/i5/i3
Verder dacht ik het volgende:
8GB geheugen
256GB SSD (voor os)
Opslag word geregeld door een highpoint r2680 raid kaart met 10TBriad 5
Deze draait op een pci x4 poort dus die zal in ieder geval op het moederbord moeten zitten.
kunnen jullie mij een goede richting aangeven met betrekking tot CPU en moederbord
Ik ben aan het overwegen om een dedicated machine te bouwen voor mij vm’s;
-Nas Ubuntu server 12.04
Samba Filesharing
FTP
Sabnzbd
Couchpotato
Sickbeard
Headphones
Subsonic
-Mailserver Ubuntu server 12.04
sogo mailserver, bediend ongeveer 8 gebruikers van groupware diensten.
-Webserver (test) Ubuntu server 12.04
mysql
apache
-Windows (test) Windows 7
Deze machines zal ik draaien vanaf een Ubuntu server 11.04 met virtualbox box.
Ik heb de opzet getest op een mini itx asus bordje met een intel atom 1.8 cpu met 4GB geheugen. De opzet beviel me prima, maar de snelheid liet uiteraard te wensen over.
Ik ben niet van plan om dit op servergrade hardware te bouwen gezien de kosten, het blijft een hobby projectje voor thuis. Ik ben nu op zoek naar de hardware om dit te realiseren en vooral met de cpu heb ik geen flauw idee waar ik naar moet kijken: AMD/ intel: i7/i5/i3
Verder dacht ik het volgende:
8GB geheugen
256GB SSD (voor os)
Opslag word geregeld door een highpoint r2680 raid kaart met 10TBriad 5
Deze draait op een pci x4 poort dus die zal in ieder geval op het moederbord moeten zitten.
kunnen jullie mij een goede richting aangeven met betrekking tot CPU en moederbord