Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Als de naam niet 100% overeenkomt kun je zelf accounts aan elkaar koppelen. Als data van Facebook wordt verwijderd terwijl je die data ook in je eigen adresboek hebt staan blijft het volgens mij in je eigen adresboek behouden omdat Facebook geen aanpassingen mag doen aan je 'gewone' adresboek.
Edit: Ter aanvulling: Er kunnen dus grote aantallen dubbele contacten ontstaan wanneer iemand z'n achternaam anders op Facebook invult dan in je eigen adresboek. Tussenvoegsels als van der schrijf ik altijd voluit in m'n eigen adresboek, terwijl dat op Facebook soms afgekort wordt tot "vd".
Omdat ik slechts tientallen contacten in mijn eigen adresboek heb staan heb ik alles eenvoudig zelf kunnen koppelen. Als je honderden contacts hebt kan dit dus heel veel werk worden. Volgens mij kun je overigens met 1 druk op de knop contact sync weer uit zetten en dan wordt de Facebook groep weer verwijderd en herstel je je adresboek terug naar de oude staat.
[ Voor 43% gewijzigd door XyritZz op 22-11-2012 13:30 ]
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Kan iemand dit bevestigen? Geen zin om 300+ contacten opnieuw netjes in te voeren zoals ik ze er nu in heb staan
In de contactenlijst zou ik dan kunnen switchen tussen de adresboeken. Bovendien zoek ik een naam vaak met de zoekfunctie (links van homescreen).
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
- Contacts in Google account.
- iOS sync met Facebook aan gezet
- Gigantische waslijst in m'n 'gewone' Contacts.app
- Alle users die niet automatisch werden gematched handmatig gekoppeld
- Facebook users op 'hidden' gezet.
Nu heb ik dus mijn "gewone" contactpersonenlijst in Contacts en Phone; echter als ik zoek met Spotlight dan zoekt iOS ook in de hidden Facebook contacts. Ook Facebook Calendars had ik gesynct voor verjaardagen; vond ik toch niet zo handig omdat ik niets kon verbergen voor Notification Center. Die heb ik later weer uit geschakeld.
Als ik in m'n Google Account inlog zijn m'n contacts niet aangepast. iOS synct je data dus niet terug naar Google, en waarschijnlijk ook niet naar iCloud.
Ik ga niet testen wat er gebeurt als ik Facebook sync weer uit zet, want ik vermoed dat alles ongedaan wordt gemaakt en ik bij het re-enablen van FB sync handmatig weer m'n contacts mag matchen
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Blijft de vraag nog over wat er gebeurt als iemand zijn mobiele nummer van Facebook verwijdert.
Edit:
Vergeten, ontzettend bedankt voor je hulp tot zover!!
[ Voor 13% gewijzigd door _Brake_ op 22-11-2012 15:14 ]
Allow these applications to use your Account:
- Game Center
- Calendar
- Facebook (?? lijkt me raar, ik koppel m'n FB account aan iOS maar FB mag er geen gebruik van maken
- Contacts
Daar onder verschijnt een knop: "Update all contacts", die de contactpersonen sync nogmaals forceert. Bij deze opties heb ik Calendar dus uit gezet, zodat Calendar geen FB events en verjaardagen ophaalt van m'n Facebook account.
Telefoonnummers verdwijnen niet omdat iOS de data van contactpersonen niet daadwerkelijk merged. Wat je krijgt is het volgende:
Contactpersoon groep Facebook:
Jan Modaal - 0612345678 - jmodaal@facebook.com
Contactpersoon groep Google:
Jan Modaal - 0612345678 - jmodaal@gmail.com
iOS ziet, hey die namen komen overeen ik ga die accounts gezamenlijk tonen in je 'All Contacts'.
Het resultaat in iOS wordt:
Unified info:
Jan Modaal - 0612345678 - jmodaal@gmail.com - jmodaal@facebook.com
Onderin deze Unified info zie je het volgende staan:
Linked Contacts:
Facebook - Jan Modaal >
Exchange - Jan Modaal >
Zodra je op één van die Linked Contacts klikt zie je de gegevens die bij die betreffende account horen. Als Jan Modaal z'n telefoonnummer weggooit van Facebook terwijl dit nog wel in je Exchange/Google account staat dan blijft de Unified Info hetzelfde.
Het grappige is, ik had welgeteld 1 contact die een tel. nr op Facebook had staan. Nu ik even voor je zit te kijken hoe het allemaal ook al weer werkt zie ik dat z'n nummer op Facebook is verdwenen terwijl ik het nog wel gewoon in m'n Google Exchange account heb staan.
Edit:
Ik heb op de knop werk alle contacten bij gedrukt (tijdelijk toegang geven), maar heb nog steeds maar 1 adresboek volgens mij?
Enkele contacten (46 uit mn hoofd van de 328) hebben nu een Facebook profielfoto gekoppeld. Waar kan ik de contacten handmatig koppelen? Of moet ik dan echt de schuif van Contacten omzetten?
[ Voor 68% gewijzigd door _Brake_ op 23-11-2012 12:13 ]
Edit:
Contacten uitgezet, allemaal verwijdert, contacten weer aangezet en ze zijn allemaal terug.
Alle facebook afbeeldingen zijn weer weg maar dat vind ik niet erg. Wat een drama veroorzaakt die knop!!

[ Voor 53% gewijzigd door _Brake_ op 06-12-2012 20:37 ]