Sitecom Range Extender geeft www alleen via LAN kabel door

Pagina: 1
Acties:

• mbrouns
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-03-2023
Hi,

Heb mijn nieuwe Linksys E4200 router geïnstalleerd/geconfigureerd en die werkt prima. Om het bereik in huis te vergroten wil ik mijn (reeds gekochte) Sitecom WL-330 range extender (WL-330) blijven gebruiken. Die is al geinstalleerd en in het menu zegt die Range Extender zelfs dat alles goed is gegaan: "connected".

Details:
- E4200 router heeft IP 192.168.1.1 en DHCP-range is 100-200
- Range Extender is geconnect via channel 10 (2.4 GHz) over een Wifi 802.11g-netwerk
- Maak (aan beide zijden) gebruik van WPA2 Personal encryptie
- Range Exender heeft een vast IP address in het juiste subnet van de router: 192.168.1.2 (wel buiten DHCP range)

Zoals gezegd, Range Extender heeft netjs connectie. Sterker nog: als ik PC via LAN kabel (met Wifi uit) verbind, heb ik ook een werkende internet verbinding.

MAAR....

Als ik de LAN kabel weghaal en met PC via wifi met Range Extender verbind, kan ik wel het Range Extender menu benaderen (via 192.168.1.2), dit menu geeft nog steeds aan dat connectie met router/internet goed is, maar de internet connectie wordt nu niet meer aan mijn PC doorgegeven?!?

Overigens werkt dit wel als ik de Range Extender koppel aan een andere router (Sitecom WL-350).

Hoe kan ik dit fixen?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-06 10:41
Als ik de situatie goed lees gebruik je hem dus als repeater (draadloos in en draadloos uit), je hebt hem wel zo ingesteld? Volgens mij moet moet je kiezen tussen repeater en accesspoint, het gedrag wat je beschrijft past volgens mij beter bij het gedrag van een accesspoint namelijk. Al klopt dat weer niet helemaal met het feit dat het bij de andere router wel gewoon werkt.

Wat bij mijn oude Sitecom repeater hielp bij dit soort rare problemen was vaak ook om beide even helemaal van de stroom te halen, 10 seconden wachten, router helemaal op laten starten en later pas repeater weer laten starten.

[ Voor 3% gewijzigd door Rupie op 22-11-2012 13:30 ]

Desktop | Server | Laptop

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Iig duidelijk zijn in welk van de drie modussen die "Range Extender" (zinloze marketingkreet) werkt:

1) repeater (WiFi-WiFi)
2) access point (Ethernet-WiFi)
3) WiFi bridge (WiFi-Ethernet)

Elk heeft z'n eigen eigenschappen en als hij als bridge staat ingesteld (wat ik zo opmaak uit je melding dat een netwerkkabel aansluiten wel werkt) is het niet gek dat het niet tegelijk als repeater fungeert :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrouns
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-03-2023
Hi Dion,

Hij staat echt als repeater ingeschakeld. In deze optie blijft ook de Wifi->Lan optie gewoon mogelijk. Dit werkte hiervoor ook altijd...

Zou het kunnen dat de Sitecom WL-330 wel een TCP verbinding opzet (krijg nl wel via Wifi het juiste reserved IP-adres uit de DHCP-pool van de router toegewezen) maar vervolgens op HTTP-niveau vastloopt? Kan dit bijv een compatibility-probleem zijn tussen Sitecom en Cisco??

Thanks,
Martijn