Beste tweakers,
Na jaren Apple gebruiker te zijn wil ik overstappen naar Windows. Waar ik in een eerder stadium een laptop wilde waarop ik kan gamen, ben ik nu tot de conclusie gekomen dat ik beter een desktop kan samenstellen, aangezien ik iPad/Surface voor portable gebruik heb/neem.
Ik wil een PC samenstellen waar ik goed op kan gamen, die tevens toekomst gericht is. Ik weet verder helemaal niets van PC's dus overclocken zal ik nu nog niet direct doen, maar de mogelijkheid behouden voor de toekomst lijkt me een goede zaak. Wel wil ik gelijk een goede GPU nemen.
Het punt is dat ik helemaal niets geen randapparatuur heb, ik moet dus van niets naar een complete PC. Het budget wat ik voor mezelf bepaald heb is 1.000
Ik heb op basis van NBBG een lijstje samengesteld. Ik weet echter totaal niet waar ik allemaal rekening mee moet houden en of de geselecteerde producten met elkaar overweg kunnen.
Zie voor de lijst hieronder:
Jullie zien, ik zit iets boven het budget, maar de SSD krijg ik voor sinterklaas
dus die hoef ik niet meer aan te schaffen.
Voor de volledigheid van het systeem heb ik hem wel even opgenomen.
Daarnaast zou ik, mocht het nodig zijn, het scherm even kunnen laten wachten aangezien ik van iemand een goede 23" Acer kan overnemen.
Mijn vraag is het volgende;
-Is dit systeem een beetje toekomst proof?
-Kunnen de geselecteerde onderdelen met elkaar overweg?
-Zijn er dingen die ik vergeet?
-Heb ik onderdelen geselecteerd waar betere alternatieven voor zijn (waarbij ik wel binnen het budget blijf)?
-Welke Windows 8 moet ik in de PW selecteren?
-Waar moet ik op letten bij de keuze voor een kast?
Jullie zien het, ik ben qua PC hardware een leek, dus enige feedback zou zeer gewaardeerd worden.
Ben benieuwd naar tips!
Na jaren Apple gebruiker te zijn wil ik overstappen naar Windows. Waar ik in een eerder stadium een laptop wilde waarop ik kan gamen, ben ik nu tot de conclusie gekomen dat ik beter een desktop kan samenstellen, aangezien ik iPad/Surface voor portable gebruik heb/neem.
Ik wil een PC samenstellen waar ik goed op kan gamen, die tevens toekomst gericht is. Ik weet verder helemaal niets van PC's dus overclocken zal ik nu nog niet direct doen, maar de mogelijkheid behouden voor de toekomst lijkt me een goede zaak. Wel wil ik gelijk een goede GPU nemen.
Het punt is dat ik helemaal niets geen randapparatuur heb, ik moet dus van niets naar een complete PC. Het budget wat ik voor mezelf bepaald heb is 1.000
Ik heb op basis van NBBG een lijstje samengesteld. Ik weet echter totaal niet waar ik allemaal rekening mee moet houden en of de geselecteerde producten met elkaar overweg kunnen.
Zie voor de lijst hieronder:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 204,90 | € 204,90 |
| 1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 | € 285,50 | € 285,50 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 65,90 | € 65,90 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2312HM Zilver, Zwart | € 187,49 | € 187,49 |
| 1 | Logitech Z323 | € 33,30 | € 33,30 |
| 1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 34,99 | € 34,99 |
| 1 | Microsoft Wired Keyboard 600 | € 10,95 | € 10,95 |
| 1 | Logitech G400 Gaming Mouse | € 25,03 | € 25,03 |
| 1 | Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 | € 35,45 | € 35,45 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 15,58 | € 15,58 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 54,60 | € 54,60 |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 88,99 | € 88,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.162,58 | |
Jullie zien, ik zit iets boven het budget, maar de SSD krijg ik voor sinterklaas
Daarnaast zou ik, mocht het nodig zijn, het scherm even kunnen laten wachten aangezien ik van iemand een goede 23" Acer kan overnemen.
Mijn vraag is het volgende;
-Is dit systeem een beetje toekomst proof?
-Kunnen de geselecteerde onderdelen met elkaar overweg?
-Zijn er dingen die ik vergeet?
-Heb ik onderdelen geselecteerd waar betere alternatieven voor zijn (waarbij ik wel binnen het budget blijf)?
-Welke Windows 8 moet ik in de PW selecteren?
-Waar moet ik op letten bij de keuze voor een kast?
Jullie zien het, ik ben qua PC hardware een leek, dus enige feedback zou zeer gewaardeerd worden.
Ben benieuwd naar tips!