Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat is mijn bottleneck?

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views

• kjie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-01-2023
Hallo iedereen,

Ik heb een vraag met betrekking tot mijn computer samenstelling en de prestaties die de computer levert, vooral op het gebied van games. Ik merk dat ik bij veel games te weinig FPS behaal, maar vraag me af waar de bottleneck in mijn computer zit. Ik heb de volgende specs:

- MSI 880GM-E41
- Phenom II X6 1090T
- 6GB RAM
- GeForce GTX 465

Zou iemand mij tips/advies kunnen geven hoe ik voor een relatief laag bedrag mijn computer kan upgraden met een goed rendement?

Alvast bedankt!
Ranco

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 19:18
Wat bedoel je met te weinig FPS, en in welke games. Want niet ieder systeem is natuurlijk hetzelfde ;)

Je hebt wel 6GB ram, wat dus inhoudt dat het niet dualchannel draait. Er zit nu zeker 4+2GB in? Dat zou je voor enkele tientjes al naar 4+4GB kunnen brengen. Al verwacht ik niet dat je hier enorme sprongen mee gaat maken.

Ik zou het zelf meer zoeken naar de kant van drivers, en de temperatuur van je cpu en graka. Als de temps te hoog worden, zal alles terugclocken om schade te voorkomen. Dit kan zeker wel een enorme drop in FPS geven.

Zou je met coretemp bijvoorbeeld kunnen meten, zowel idle als in-game/load. Daarna verder kijken.

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-11 14:12
GeForce GTX 465

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

videokaart.

CPU gaat nog wel mee, 6gb ram kan ook in dualchannel draaien.

People as things, that’s where it starts.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-11 14:15
VasZaitsev schreef op donderdag 22 november 2012 @ 17:47:
videokaart.

CPU gaat nog wel mee, 6gb ram kan ook in dualchannel draaien.
Daarnaast is dualchannel zwaar overrated. In statische benchmarks zal je wellicht nog verschillen zien van 2 a 3% maar in de praktijk merk je er niets van.

Ontopic:

GPU! das je bottleneck!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gpu, helaas is dta meestal niet cheap.
Ga voor een hd7850 of nvidia equivalent

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-11 13:05

Bolletje

Moderator Harde Waren
Een erg beperkte topicstart; geen eigen onderzoek, niet aangegeven wat op het moment hinderlijk is etc.

Daarom gaat die op slot. Bij vragen kan je rustig contact opnemen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.