Hoi,
Ik ben bezig om een query te maken waarbij een naam kan worden ingegeven, en dat dan de bijbehoren applicaties worden opgehaald.
De query werkt voor 99%, maar ik krijg nu alle applicaties meerdere keren te zien in de output van de query (dit is wanneer ik de GROUP BY eruit laat).
Ik wou er daarom een GROUP BY in zetten, maar dit werkt niet
Met bovenstaande query krijg ik de foutmelding
Nou is Access sowieso al niet mijn favoriet vanwege de cryptische foutmelding soms, maar hier kan ik helemaal geen wijs uit worden.
M'n database ziet er als volgt uit:
tabel "software":
Id, naam, ontwikkelaar, leverancier, beheerder (en nog wat velden, maar die gebruik ik niet in de query)
tabel "beheerders":
Id, Achternaam, Voornaam
Ik ben bezig om een query te maken waarbij een naam kan worden ingegeven, en dat dan de bijbehoren applicaties worden opgehaald.
De query werkt voor 99%, maar ik krijg nu alle applicaties meerdere keren te zien in de output van de query (dit is wanneer ik de GROUP BY eruit laat).
Ik wou er daarom een GROUP BY in zetten, maar dit werkt niet
SQL:
1
2
3
4
| SELECT s.naam, s.ontwikkelaar, s.leverancier FROM beheerders b, software s WHERE s.beheerder Like "*" & [Voer een achternaam in:] & "*" GROUP BY s.Id; |
Met bovenstaande query krijg ik de foutmelding
code:
1
| U probeert een query uit te voeren waarbij de opgegeven expressie naam geen deel uitmaakt van een statistische functie. |
Nou is Access sowieso al niet mijn favoriet vanwege de cryptische foutmelding soms, maar hier kan ik helemaal geen wijs uit worden.
M'n database ziet er als volgt uit:
tabel "software":
Id, naam, ontwikkelaar, leverancier, beheerder (en nog wat velden, maar die gebruik ik niet in de query)
tabel "beheerders":
Id, Achternaam, Voornaam