Win8 upgrade

Pagina: 1
Acties:

• GenUse
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-07 17:30
Ik heb hier een pc'tje draaien op Vista (gamepctje van mijn zoon), grootste ergernis eraan is dat de HDD konstant staat te draaien en het opstarten toch wel lang duurt.
Zou dit verbeteren als ik een upgrade uitvoer naar Win8?
Het is een I3 540 op 4ghz, DDR 1600, HD4890. (niet high-end, weet ik, maar goed genoeg om te gamen)
En als ik een upgrade uitvoer, hoe zit het dan met de games die er op staan?
Blijven alle gegevens van die games behouden of moet alles opnieuw geinstalleerd worden?
Ik heb al de upgrade advisor uitgevoerd en daar staan geen noemenswaardige problemen bij vermeld.
Proberen waard of niet?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:39
Vista is naar mijn mening gewoon stukken trager dan Windows 7 en Windows 8 (wanneer het op identieke hardware draait).

Je kunt het proberen. Als je eerst een image (met Norton Ghost, Acronis True Image etc.) van het systeem maakt, en die even naar een externe hardeschijf kopieert dan kun je eenvoudig weer terug naar de huidige Vista situatie, mocht Windows 8 niet bevallen.

Het is voor je zoon wel flink wennen aan Windows 8 denk ik. Kun je hem niet beter blij maken door er Windows 7 op te zetten? En om het HDD probleem te tackelen: Is een goedkope SSD geen optie? 128GB heb je al voor <100 euro. Zet je daar het OS op, en de spellen installeer je dan op de huidige hardeschijf.

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 22-11-2012 10:03 ]

• GenUse
Aan een ssd had ik ook al aan gedacht, maar ik wil de kosten zo laag mogelijk houden.
Mijn zoontje is pas 8, en het is misschien niet slecht dat hij met Win8 leert werken (als hij er zo leert mee werken moet hij binen enkele jaren de ommezwaai niet meer maken, die voor velen nu best lastig is).
Komt op 29.99€ voor upgrade naar Win8 PRO, geldig tot eind januari als ik me niet vergis.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vista doet veel te veel onnodige dingen met de HDD. Een SSD is symptoombestrijding. Windows 7 is leuk, maar Windows 8 is goedkoper en je leert er alvast mee werken. Vriend van mij is van XP naar 8 gegaan en vind de tegels wel prettig werken.

Een kind van 8 doet nog niet zo veel gekke dingen. Dan kan je makkelijk z'n spelletjes op een gedeelte vooraan zetten in het start menu en hoeft hij er alleen maar op te klikken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
GenUse schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:58:
En als ik een upgrade uitvoer, hoe zit het dan met de games die er op staan?
Blijven alle gegevens van die games behouden of moet alles opnieuw geinstalleerd worden?
Daar geeft Mirosoft op de pagina met upgrade info gewoon antwoord op:
Wanneer Windows XP of Windows Vista op uw pc wordt uitgevoerd, moet u de toepassingen opnieuw installeren nadat de upgrade is uitgevoerd.
En over dit puntje:
Ik heb al de upgrade advisor uitgevoerd en daar staan geen noemenswaardige problemen bij vermeld.
Proberen waard of niet?
Die advisor kijtk volgens mij enkel naar de hardware / driver kant, niet naar of alle bestanden en programma's blijven werken.Zie het antwoord van HoT hier onder.

[ Voor 29% gewijzigd door Rupie op 22-11-2012 11:20 ]

Desktop | Server | Laptop

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Rupie schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:08:
En over dit puntje:

[...]

Die advisor kijtk volgens mij enkel naar de hardware / driver kant, niet naar of alle bestanden en programma's blijven werken.
De advisor kijkt of Windows 8 zal draaien met alle applicaties die je hebt. Het neemt niet mee dat je ze direct kan gebruiken, alleen dat de applicatie werkt op W8.

Dus, je zal de programma's en spelletjes opnieuw moeten installeren.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 18:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

En hoeveel intern geheugen heeft die PC, kans dat dat een van de hoofdoorzaken is dat ie harde schijf constant staat te ratelen. 4 GB is toch wel minimaal.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• GenUse
Ik heb nog een nieuwe hdd liggen (dezelfde als diegene die nu in zijn pc'tje steekt), ik ga deze in de pc plaatsen, Vista (originele dvd) opnieuw installeren en daarna de upgrade uitvoeren.
Daarna kan ik alle data van de huidige schijf verplaatsen, op een veilige manier, en lukt het niet kan ik de huidige hdd gewoon terugplaatsen.
Zou Vista up to date moeten zijn vooraleer te upgraden?

• GenUse
CAP-Team schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:39:
En hoeveel intern geheugen heeft die PC, kans dat dat een van de hoofdoorzaken is dat ie harde schijf constant staat te ratelen. 4 GB is toch wel minimaal.
Ja het is 4Gb Kingston Hyper X DDR3 1600

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:27

Quad

Doof

GenUse schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:19:
Aan een ssd had ik ook al aan gedacht, maar ik wil de kosten zo laag mogelijk houden.
Mijn zoontje is pas 8, en het is misschien niet slecht dat hij met Win8 leert werken (als hij er zo leert mee werken moet hij binen enkele jaren de ommezwaai niet meer maken, die voor velen nu best lastig is).
Komt op 29.99€ voor upgrade naar Win8 PRO, geldig tot eind januari als ik me niet vergis.
Als je zoon pas 8 jaar oud is, moet je hem dan niet gewoon lekker buiten laten spelen? Een kind van 8 kan naar mijn mening best wel even wat wachten, ik zou daar niet veel geld in steken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• GenUse
Quad schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:47:
[...]

Als je zoon pas 8 jaar oud is, moet je hem dan niet gewoon lekker buiten laten spelen? Een kind van 8 kan naar mijn mening best wel even wat wachten, ik zou daar niet veel geld in steken.
Ik dacht even dat mijn pa had gereageerd :)
En de tijd dat hij er op mag spelen is strikt geregeld, dus maak je geen zorgen hij komt meer dan voldoende buiten.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:27

Quad

Doof

GenUse schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:55:
[...]

Ik dacht even dat mijn pa had gereageerd :)
En de tijd dat hij er op mag spelen is strikt geregeld, dus maak je geen zorgen hij komt meer dan voldoende buiten.
:9

Ik kan wel vertellen dat een upgrade naar Windows 8 de moeite waard is, het werkt echt smooth en voor slechts 3 tientjes het geld ook nog eens waard.
De upgrade assistant vertelt je wat je wel en niet kan behouden. Voor de rest gaat het vanzelf (als je CC of PayPal hebt).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenUse
Ik heb nu op de nieuwe hdd eerst Vista geinstalleerd en daarna geupgrade naar Win8, alles is probleemloos verlopen en Win8 werkt echt probleemloos.
't Is natuurlijk een beetje wennen, maar ik had de developerdinges al eens geprobeerd, dus ik wist wat ik kon verwachten.
Nu was ik van het gedacht om de oude hdd aan te sluiten en gewoon het Steam mapje te kopieren naar de x86 program files, en klaar is kees.
Blijkbaar werkt het niet zo eenvoudig,
Dus ik heb nu een volledig clean install op schijf C (hdd die ik heb bijgeplaatst), en oude schijf C is nu schijf D met nog alles erop als voorheen.
Dus in de bios kan ik kiezen om de hdd met Win8 op te starten of de oude hdd eerst op te starten met Vista.
Hoe kan ik nu het beste te werk gaan om alle gegevens te verplaatsen?
Kopieren en plakken is dus blijkbaar niet de juiste methode.
Alle hulp is welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Steam installeren, dan kan je proberen om de oude map over te nemen waar je games in staan. Geen garantie dat het werkt. Andere programma's zoals Office moet je nieuw installeren.

Pagina: 1