[klacht] ad: How we invented the world

Pagina: 1
Acties:

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 14:08

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Topicstarter
Leuke ad van How we invented the world bovenaan de pagina, maar elke keer als ik een nieuwsbericht open, komt die ad weer tevoorschijn en begint automatisch die video te spelen.
Ik kan die ad wegklikken, maar dat wordt niet onthouden; bijna elke keer als ik naar een andere pagina ga opent ie weer volledig.

Ik heb geen probleem met ads, maar deze is vrij intrusief. Als nu de video niet automatisch afspeelt, of tweakers onthoudt dat ik die ad heb weggeklikt, dan zou het al een stuk verdraagzamer zijn.

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Misschien dat het even goed is om je browser en dergelijke te vermelden, kan natuurlijk ook een bugje zijn.

Desktop | Server | Laptop

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Topicstarter
Recentste Firefox op Win7 64.
Ik zag net dat mijn adblock plus gecrasht was - vandaar dat het me ineens opviel.
Nu ik die weer aan heb staan zie ik niks meer natuurlijk.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 14:53

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

En dat is dus niet de bedoeling..

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Verwijderd

Blitzdoctor schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:49:
Recentste Firefox op Win7 64.
Ik zag net dat mijn adblock plus gecrasht was - vandaar dat het me ineens opviel.
Nu ik die weer aan heb staan zie ik niks meer natuurlijk.
Van het type gratis winkelen in de supermarkt, want die hebben toch genoeg inkomsten en wat ik meeneem koopt toch niemand? Of dacht je dat de site zichzelf magisch onderhoudt, nieuwsberichten plaatst en de PriceWatch vult? :/

In ieder geval niet het type die zich aan afspraken houdt:
http://tweakers.net/voorwaarden/ 4.2.xii
geen gebruik maken van adblockers of op andere wijze reclame-uitingen weren, anders dan de optie die Tweakers.net het Lid biedt indien hij een betaald abonnement heeft afgesloten.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2012 10:25 ]

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Topicstarter
Ik heb er nooit bij nagedacht om adblock voor specifieke sites uit te zetten; staat gewoon aan in de achtergrond en je vergeet gewoon dat ie aanstaat eigenlijk.
MueR schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:16:
En dat is dus niet de bedoeling..
Kan ik me voorstellen, maar het leest niet prettig met flitsende animerende ads op de pagina.

Maar goed, jullie hebben een punt, dus ik zal adblock uitzetten op deze site, en kijken hoe het bevalt. Ik kan echter niet beloven (zeer) storende ads individueel niet uit te zetten.

*Edit: het is uiteraard niet mijn bedoeling de voorwaarden te schenden.

[ Voor 6% gewijzigd door Blitzdoctor op 22-11-2012 10:37 ]

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Flash / images blocken van sommige sites helpt al een heleboel tegen adds, en je hebt dan geen addblocker (simpele tip)

/(bb|[^b]{2})/

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Geen Flash geinstalleerd hebben is prima, images specifiek blocken is gewoon een variant van waar Verwijderd in "[klacht] ad: How we invented the world" naar verwijst...

Maar dat adblocking niet de bedoeling is, betekent (IMHO) natuurlijk niet dat een buggy ad overlast moet veroorzaken. Maar dat is iets waar een ander crewlid naar moet kijken.

Al is er een redelijke kans dat juist een adblocker er voor zorgt dat je het te vaak ziet. Als je bijv geen cookie accepteert, kan de ad niet weten dat je het niet voor het eerst ziet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Uiteraard moet het wel fatsoenlijk werken allemaal inderdaad. Alleen als mensen allemaal adblockers gaan installeren als er een keer iets bugt dan komen we er op gegeven moment ook niet achter dat er iets bugt.

Tenzij de adblocker een keer crasht :P

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zeg dus niet dat je dan maar een adblocker moet neerzetten, maar juist dat de mensen-met-de-juiste-knopjes vanzelf wel langskomen. En dat juist de adblocker hier de boosdoener is / kan zijn dus die helemaal uitschakelen of verwijderen is iets om te overwegen ;) Dank@heads-up, natuurlijk.

(Ik heb trouwens helemaal geen addons als Flash of Java geinstalleerd dus zal de ad niet zien).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 18:23
Blitzdoctor schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:38:
Leuke ad van How we invented the world bovenaan de pagina, maar elke keer als ik een nieuwsbericht open, komt die ad weer tevoorschijn en begint automatisch die video te spelen.
Ik kan die ad wegklikken, maar dat wordt niet onthouden; bijna elke keer als ik naar een andere pagina ga opent ie weer volledig.

Ik heb geen probleem met ads, maar deze is vrij intrusief. Als nu de video niet automatisch afspeelt, of tweakers onthoudt dat ik die ad heb weggeklikt, dan zou het al een stuk verdraagzamer zijn.
Het is ook niet de bedoeling dat een video met geluid automatisch begint met spelen. Dat is tegen de voorwaarden. Ik zal het even doorgeven aan de juiste afdeling, thanks voor het melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 14:17
De reclame op tweakers is inderdaad heerlijk.

Ik ga naar tweakers voor nieuws. En als ik de pagina open zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.sharestuff.nl/img/xf7btzxdbz/reclame_tweakers.png

Ik moet gewoon eerste naar onderen scrollen voordat ik zie waarvoor ik kom.

Discovery, call of duty, canon.. leuk, maar een obstakel in mijn weg op dit moment.

[edit] Als ik inlog is de reclame een stuk minder.

[ Voor 35% gewijzigd door grote_oever op 25-11-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Vind je vier artikelen zien niet genoeg dan? ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
grote_oever schreef op zondag 25 november 2012 @ 12:04:
De reclame op tweakers is inderdaad heerlijk.

Ik ga naar tweakers voor nieuws. En als ik de pagina open zie ik dit:

[afbeelding]

Ik moet gewoon eerste naar onderen scrollen voordat ik zie waarvoor ik kom.

Discovery, call of duty, canon.. leuk, maar een obstakel in mijn weg op dit moment.
Wil je het reclamevrij hebben neem dan een abo, het is heel normaal deze tijd dat gratis content voorzien is van ads.

https://secure.tweakers.net/aboshop/

Lekker goedkoop met €15,00 per jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Ernemmer op 25-11-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Ernemmer schreef op zondag 25 november 2012 @ 12:08:
[...]

Wil je het reclamevrij hebben neem dan een abo, het is heel normaal deze tijd dat gratis content voorzien is van ads.
Ads zijn heel normaal, maar driekwart van je beeld vol door 3 grote ads is dat niet en ik denk dat Tweakers dat zelf ook wel vindt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 25 november 2012 @ 12:09:
[...]

Ads zijn heel normaal, maar driekwart van je beeld vol door 3 grote ads is dat niet en ik denk dat Tweakers dat zelf ook wel vindt.
Kijk eens in een computerblad, die moet je zelfs kopen en staat nog half vol met reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 14:17
Ernemmer schreef op zondag 25 november 2012 @ 12:08:
[...]

https://secure.tweakers.net/aboshop/

Lekker goedkoop met €15,00 per jaar.
Ik zeg nergens dat ik reclamevrij wil internetten, maar eerste voorbij de reclame scrollen om te zien waar ik hier eigenlijk voor kwam is natuurlijk overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Om hierop in te haken, ik kan me nog een reclame campagne herinneren waarbij een pop-up over het scherm kwam die je niet weg kon klikken.
1/3 van nieuwe pagina die ik toen opende kon ik 20 sec. niet gebruiken omdat het XS4all filmpje eerst nog moest afdraaien. (chrome zonder adblock)

Strekking van het verhaal.
Reclame is begrijpelijk, maar probeer er voor te zorgen dat dit niet hinderlijk is.
Persoonlijk vindt ik de screen van grote oever al op het randje.
Pop-ups die je niet kunt wegklikken of eerst hun content moeten afspelen zijn wat mij betreft not done.
(wordt zelf gek van de reclames voor elk filmpje dat ik op tweakers wil bekijken, begrijpelijk maar annoying en een beetje hinderlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 18:23
Ik ben het helemaal met jullie eens, guys. Reclame is noodzakelijk, maar mag de gebruiker niet hinderen in zijn activiteiten

Die pop-up hebben we als het goed is niet meer, die is volgens mij gekilld. Sowieso hebben we laatst behoorlijk strikte voorwaarden geschreven voor adverteerders om te mogen adverteren op Tweakers.

Blijkbaar gaat het niet altijd goed en sluipt er een advertentie doorheen die zich niet volledig aan de voorwaarden voldoet. Meld het dan meteen, dan kunnen we er naar kijken :)
Pagina: 1