Toon posts:

Guild Wars 2 minimum requirements

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb guild wars 2 gekocht zonder er eigenlijk bij na te denken dat ik een slechte pc heb 8)7
Mijn vraag is nu, wat moet ik upgraden om dit spel nog een beetje fatsoenlijk te kunnen spelen met alles op low?
Dit zijn mijn specs:
Intel Dual-core E5300 @ 2.60GHz
2GB RAM
ATI Radeon HD3870 (SAPPHIRE)

Hiermee schommelt mijn fps tussen de 15 en 60, heel erg wisselvallig
Ik zat zelf te denken om mijn processor te overclocken naar 3.0GHz en 2GB ram erbij te kopen,
zal dit veel verschil maken of moet er meer gebeuren?

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
wat heb je zelf al gevonden op google? Eigenlijk is alles aan de lage kant...

Verwijderd

zal dit veel verschil maken of moet er meer gebeuren?
Optie nr 2 is eigenlijk wel beter. Met overklokken wat soms best kunstig is kom je meestal niet verder dan 20% verhoging van het totaal. Mocht je geen upgrade van alle genoemde onderdelen te gelijk kunnen betalen (wat wel nodig is) zou ik eerst voor een nieuwe cpu/mobo/ddr set gaan http://tweakers.net/categorie/568/upgradesets/aanbod/
Voor videokaarten is een GTX470 of GTX560 prima en bij ATI een HD6870 ofzo :)

hier een paar leuke sets:
V&A aangeboden: Intel Core i7 860 + Cooler Master V8 + CSX 8 GB DDR3 1600 + MSI P55-GD65 SLI Crossfire
V&A aangeboden: I7 920 (s1366) + Asus Rampage III Extreme + Scythe Mugen
V&A aangeboden: Snelle upgradeset: Core i7 920, 12Gb Ram, Asus p6x58d Premium
V&A aangeboden: Phenom II X6 1055T, 6gb ddr3, Asrock Extreme3

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:13

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik heb hier thuis ook 2 PC's staan met een HD3870 en dat wil best wel. Goed in drukke boss fights heb je niet veel FPS, maar de beide PC's staan nog best hun mannetje.

Als ik jou was zou ik gewoon het cpu/gpu/mem gebruik eens in de gaten houden tijdens het spelen. Dan kun je zien wat er precies aan scheelt. Gezien GW2 aardig wat CPU power nodig heeft tijdens drukke gevechten, kan het best zijn dat je CPU tegenstribbelt.

Verwijderd

Topicstarter
TheNephilim schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:16:
Ik heb hier thuis ook 2 PC's staan met een HD3870 en dat wil best wel. Goed in drukke boss fights heb je niet veel FPS, maar de beide PC's staan nog best hun mannetje.

Als ik jou was zou ik gewoon het cpu/gpu/mem gebruik eens in de gaten houden tijdens het spelen. Dan kun je zien wat er precies aan scheelt. Gezien GW2 aardig wat CPU power nodig heeft tijdens drukke gevechten, kan het best zijn dat je CPU tegenstribbelt.
Wat zijn verder je specs dan? Ik ben niet van plan heel veel geld uit te geven en ik ben al tevreden als ik rond de 40 fps zou zitten, dan is het nog speelbaar, maar met 10 fps is het gewoon niet leuk spelen.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:13

TheNephilim

Wtfuzzle

Ehm, de ene PC heeft (mid settings):

CPU: E8400 (dual core)
MEM: 4GB
GPU: ASUS HD3870
HDD: 2x WD Raptor RAID 0

De andere PC (low settings):

CPU: E6600 (dual core)
MEM: 2GB
GPU: ASUS HD3870
HDD: 1x 80GB

Ik had beide GPU's eerst in mijn eigen systeem in CrossFire modus. Nu moet ik zeggen dat het laatste systeem er de meeste moeite mee heeft, mede door de slome harde schijf en denk ik ook de CPU. Maar meten is weten, dus wat precies het probleem is moet je echt even uitvinden door te kijken wát er precies zo zwaar belast is, dan ben je het goedkoopste uit.

Verwijderd

De e8400 zal het nog wel een tijdje goed doen maar die videokaart zal je zeker niet de eyecandy geven die de gamemaker bedoeld heeft.

Simpele rekensom:
jou pc is 5 jaar oud > de upgrade zal ong. 300 euro kosten ( upgradeset + gpu).
na de upgrade heb je dus deze onderdelen over en leveren hopelijk rond de 100 euro op
300 - 100 = 200 schade / (gedeeld door) 5 jaar dat deze machine oud is is dus 40 euro per jaar. denk niet dat het zo ingewikkeld hoeft te zijn
Pagina: 1