WIFI Signaal versterken in één extra kamer.

Pagina: 1
Acties:

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 18:48
Beste lezers,

Voordat ik dit topic ging maken, heb ik eerst wat informatie opgezocht om er eventueel zelf uit te komen. Helaas is dit wereldje (hoe relatief simpel het ook kan zijn) voor mij te moeilijk.

Mijn appartement indeling:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/4qjtk2.png

Beetje kinderlijk maar zorgt voor verduidelijking.

Rode rechthoek = houten kast met daarin:

- Modem= Ubee Model no.: EVM3200 Modelnumber: EVM320B
- Router (met wireless signaal) = Linksys Cisco Model no. WRT120N

Groene rechthoek = gewapend beton
Blauwe lijn = Internet kabel vanaf router aangesloten op desktop computer.

Nu zou ik graag in het kleinere kamertje mijn Wifi signaal sterk verbeteren. Daar heb ik op het moment geen goed bereik (waarschijnlijk omdat de aangesloten apparaten te ver van de bron zijn (wireless router) en omdat het signaal verzwakt wordt door het hout en het gewapende beton). Ik heb eerder op internet gelezen over range extenders of new acces points. Dat laatste lijkt me mooi. Een nieuw klein routertje/acces point wat ik aansluit op de blauwe internet kabel die mijn slaapkamer in loopt. Deze zend dan een zuiver, niet verzwakt signaal uit. Mijn desktop sluit ik dan weer aan op een port in dat extra 'routertje / acces point'.

Wie kan mij helpen om dit te realiseren? Wat zou ik moeten kopen in combinatie met de hardware die ik hierboven heb opgenoemd? Werkt dit zonder problemen met bijvoorbeeld firewalls/extra beveiliging van de 'extra acces point' wat kan zorgen dat mijn poorten dicht zijn en ik niet meer kan downloaden of gamen? (nat type strict)

Alvast bedankt voor het lezen en het eventuele beantwoorden!

Groeten,
Dave

Verwijderd

Een AP (Access Point), is niets anders dan een domme wifi zender / ontvanger. Hij doet niets anders dan "het laatste stukje" verbinden.

In jouw geval: Koop een router (bv. TP-LINK 1043 nog wat...), stel deze als AP in, en plug de kabel in één van de LAN poorten.
In die andere poorten de kabel naar de PC.

SSID hetzelfde als de Linksys, wachtwoord en type codering (WPA2) ook. Kanalen, minimaal 5 kanalen uit elkaar (bv. kanaal 4 en kanaal 9).

Klaar.

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12 16:19
Wat je nodig hebt is een simpele access point. Deze sluit je dan in de slaapkamer aan.

Vervolgens geef je het wifi netwerk hetzelfde SSID (naam voor het signaal) als het huidige wifi signaal en even hetzelfde wachtwoord gebruiken.

Nu zal je apparatuur automatisch overschakelen naar de zender met het sterkste signaal. (Lees: In de slaapkamer gebruikt je device de wifi van je slaapkamer)

Ook heb ik begrepen dat het verstandig is om beide access points op een ander kanaal te laten werken.

Om gelijk ook een hub in de access point te hebben en zo je vaste PC aan te sluiten kan je misschien beter gewoon een tweede router kopen. Het router gedeelte gebruik je dan niet - WAN poort blijft dus leeg - maar de ingebouwde 4 poorts hub kan je dan gewoon gebruiken. En zet DHCP in je nieuwe router UIT, die wil je niet twee keer op je netwerk hebben.

Zo zou het erg gemakkelijk moeten werken en aan je huidige configuratie hoef je niets te veranderen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:16

lier

MikroTik nerd

Inderdaad: router kopen en verplicht leesvoer: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Eerst het probleem, dan de oplossing

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:04
Kabel links van de muur van gewapend beton (in het kleine kamertje dus) doorknippen, aan beide stukken een stekker eraan knijpen en dan een router/accespoint er tussen plaatsen.

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Racemol schreef op donderdag 22 november 2012 @ 00:02:
Om gelijk ook een hub in de access point te hebben en zo je vaste PC aan te sluiten kan je misschien beter gewoon een tweede router kopen.
Ik zou je toch willen aanraden om een 2e router te kopen met ingebouwde switch. Een hub gaat snelheidsverlies opleveren en is ook bijna niet aan te komen. Om die 2e router in te stellen, kun je het beste de volgende howto volgen: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Wat je eventueel zou kunnen proberen, is om de router in de bovenhoek van te tekening te plaatsen. Misschien dat het signaal dan beter is, omdat het maar door 1 muur heen hoeft, maar ik denk dat dat weinig verschil zou maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Iooryz op 22-11-2012 10:57 . Reden: link toegevoegd ]

Pagina: 1