Toon posts:

Printer doet TEVEEL!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn printer (hp deskjet 970cxi) die spuugt elke keer als ik de computer opstart een leeg velletje eruit.
Oftewel hij rolt hem gedeeltelijk in het apparaat. En dan na 1 minuut rolt hij er verder uit.

Hoe kan dit? ligt dit aan de printer of aan de software??

Alvast bedankt! groeten Floris

Verwijderd

het is een rot printer.
geef maar aan mij

nee ff serieus ik heb geen idee, die van mij deed dat ook een tijdje en na herinstal van windows deed hij het niet meer, ik weet nog niet wat het probleem was

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Probeer de nieuwste drivers eens (versie 3.2). Krijg je d'r ook nog een mooiere Toolbox bij ook :)

En zit-ie op USB of parallel? En als het parallel is, welk protocol dan? ECP/EPP?

Overigens is het geen rotprinter, maar een hartstikke mooi ding! (heb hem zelf ook :) )

Virussen? Scan ze hier!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Sinds een aantal dagen heb ik exact hetzelfde met een HP DeskJet 840C -> Win2000.
Ben ook wel benieuwd waardoor dit komt, en wat ik er aan kan doen (nog geen tijd gehad..)

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Als dit dan onder W2K bij meerder mensne voorkomt, misschien een service packje.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:24

Wallie

Herr

Had ik vroeger ook met een Deskjet 600 en een Abit BX6, nadat ik die had omgeruild voor een Asus P2B was het probleem weg.
Lijkt wel of het moederbord tijdens het booten wat signalen door de poort stuurt.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ow wacht, het is bij booten, niet goed gelezen |:(

Probeer eens een nieuwe BIOS ofzo? Misschien dat er in de aansturing van de parallelle poort iets niet goed is ofzo, iets anders kan ik ook niet bedenken.

Virussen? Scan ze hier!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
mijn ervaring met hp's 9xx series is dat ze het op usb veel beter doen dan op parallel. gewoon dat hij het prima doet op usb en dat hij 1 keer in de zoveel afdrukken vet vaag gaat zitten doen op de parallelle poort. probeer hem dus zowieso eens op usb aan te sluiten als je dat al niet gedaan hebt.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

smvs: hmm, die ervaringen heb ik dus niet... heb er nu in totaal toch zo'n 5-6 weggezet (including die van mezelf), maar nog geen enkel probleem gehad...

Virussen? Scan ze hier!

• Bulldog
  • Niet online
Ja, het is inderdaad bij het boooten van de computer. Zal eens naar een nieuw bios kijken.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
Op vrijdag 01 juni 2001 14:02 schreef wildhagen het volgende:
Probeer de nieuwste drivers eens (versie 3.2). Krijg je d'r ook nog een mooiere Toolbox bij ook :)
Waar kun je die vinden dan ? op hp site http://www.hp.com/cposupport/nl/products/hp_deskjet_printers/c6429a/downloads.html staat tot versie 3.1

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op vrijdag 01 juni 2001 14:20 schreef zeef het volgende:

[..]

Waar kun je die vinden dan ? op hp site http://www.hp.com/cposupport/nl/products/hp_deskjet_printers/c6429a/downloads.html staat tot versie 3.1
O sorry, die bedoelde ik dus. Typo.

Virussen? Scan ze hier!

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 12:57

mr_fragle

Don't forget the guide

Ik heb het ook. Met een 670C. Dat zuigt echt hard. Hij print trouwens af en toe ook gewoon wat pijltjes erop :?

And now the most interresting part of deze grot

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 14:21 schreef wildhagen het volgende:

[..]

O sorry, die bedoelde ik dus. Typo.
Dan gebruik jij zeker win2k/Me/NT4 als OS en dan de Zakelijk gebruik driver ? Want ik zie de 3.1 onder win98 voor privé (Parallel )gebruik er niet tussen staan ........

Verwijderd

Topicstarter
Hel erg fijn dat jullie allemaal zo goed reageren maar als jullie (niet dat ik jullie over een kam wil scheren, :) ) gaan praten over bios veranderen en meer van dat soort dingen. Dan kan ik het dus echt niet meer volgen! Dus please leg dat soort dingen iets uitgebreider uit!

Bedankt!

Floris

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op vrijdag 01 juni 2001 14:28 schreef AirHead het volgende:

[..]

Dan gebruik jij zeker win2k/Me/NT4 als OS en dan de Zakelijk gebruik driver ? Want ik zie de 3.1 onder win98 voor privé (Parallel )gebruik er niet tussen staan ........
Ja, die gebruik ik (onder win2k). Vraag me niet waarom, weet ik ei'k niet, sterker nog: ik weet het verschil niet eens :P

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 14:29 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Ja, die gebruik ik (onder win2k). Vraag me niet waarom, weet ik ei'k niet, sterker nog: ik weet het verschil niet eens :P
Voor win98 gaat de driver update niet verder dan 2.3.2 :P (parallel dan) , vandaar dat ik een beetje vaag zat na te denken ;) ik wou die "toolbox" namelijk ook wel, maar die heb ik dus waarsch. al :)

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 13:55 schreef floooo het volgende:
Mijn printer (hp deskjet 970cxi) die spuugt elke keer als ik de computer opstart een leeg velletje eruit.
Oftewel hij rolt hem gedeeltelijk in het apparaat. En dan na 1 minuut rolt hij er verder uit.

Hoe kan dit? ligt dit aan de printer of aan de software??

Alvast bedankt! groeten Floris
Heb je in je bios je ECP/EPP instellingen wel goed staan :?

Verwijderd

ik wil ook dat hij een pagina eruitgooit als hij opstart maar hij wil het zelf neit

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:25
Bij mijn 610 alleen als ik in mijn BIOS ga. Allemaal bij deze borden:

Abit LX6
Abit LX6 + 8bit controller kaartje
GMB486-SG + winbond controller (VLB)
Rectron RT4Si + winbond controller (ISA)
DFI P5BV3+ rev C
DFI K6BV3+
PC Chips M537 @ M573

allemaal hetzelfde probleem, altijd als je dat award bios binnen gaat.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:11

Klippy

Still Game

Gewoon printer uitzetten.
Of gaat 'ie vanzelf aan bij 't booten?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

is t nou al opgelost ?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op vrijdag 01 juni 2001 14:12 schreef smvs het volgende:
mijn ervaring met hp's 9xx series is dat ze het op usb veel beter doen dan op parallel. gewoon dat hij het prima doet op usb en dat hij 1 keer in de zoveel afdrukken vet vaag gaat zitten doen op de parallelle poort.[..]
Klopt, dan gaat ie alles in ASCII printen, dan moet je driver uninstallen en weer installen :r

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

LOL dat probleem had ik ook met een dj610. Maar nu niet meer, want die printer heb ik verkocht... :7 Probleem opgelost!!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 juni 2001 14:35 schreef AirHead het volgende:

[..]

Heb je in je bios je ECP/EPP instellingen wel goed staan :?
Weet ik veel???????????????
Ik ken de "juiste" instellingen niet.
Ben niet echt thuis in dat wereldje. Dus als jij kan zeggen wat de juiste zouden moeten zijn kan ik even kijken en eventueel veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb alles opnieuw geïnstaleerd.
Heb de nieuwste software van de HP site gehaald, en geïnstaleerd. En nog steeds hetzelfde probleem.

Kan iemand mij helpen................
Please try begrijpbare taal want ben niet echt een computer wise guy.

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Bios.

Bios is een stukje programmacode wat actief is direct na het aanzetten van de pjoeter.
Test het geheugen, controleert wat voor poorten aanwezig zijn, keyboard enzovoort.
Dit allemaal al voor het opstarten van een besturingsysteem. b.v. Windows, Linux e.a

Als het velletje er tijdens deze test al uitgespuugd wordt is het dus een BIOS probleem. Deze bios programmacode bevindt zich in een z.g. Flash Eprom die met een speciaal programmaatje gewijzigd kan worden.
Op de site van de moederbord fabrikanten bevinden zich vaak de laatste versies van het bios dat voor jouw type moederbord geschikt is, alsook het zg Flash progje.

Misschien kan een nieuwere bios versie een oplossing zijn voor het probleem.

Waarschuwing. Soms lukt het niet om een bios te flashen, als je dan de pjoeter uit zet kan deze nooit meer gestart worden.

Als de pagina eruit komt tijdens het op starten van het besturingssysteem ligt de oorzaak meestal bij een driver van dat besturingssysteem.

Oudere HP printers (HP510) hadden deze klacht ook wel eens, ook dat van die 2 tekens op de geprinte pagina, maar weet niet waar dat aan lag.

? weet jij wat.

• nixan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-08 19:11

nixan

and then?

Een hele late reply, maar volgens mij kun je het beste even controleren met welk papierformaat er volgens de standaardinstellingen gebruikt wordt. UK-versie windows drivers pakken vaak het letter-formaat als standaard. Dat zorgde bij mij ook altijd voor A4-tjes die zich zelf oprolden in de printer en overtollig geprint op willekeurige momenten.

where is my car?

Pagina: 1