Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Beste Besturingsprogramma.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste ....

Bij ons thuis staat er een redelijk oude desktop.
Hij was laatst helemaal vol dus heeft mijn vader de schijf helemaal leeg gehaald, en windows xp erop gezet.
(Er stond windows 7 op)
Na de installatie werkte alles heel sloom dus vroeg hij mij om hulp.
Ik wist het ook niet, dus ik dacht ik vraag het hier.
Er is ook een foto (weet niet of het nodig is maar toch)
Afbeeldingslocatie: https://www.icloud.com/wm/messagepart?guid=messagepart%3AINBOX%2F33-1&type=image%2Fjpeg&name=image%2Ejpeg&uniq=joost_dommerholt&proxydest=p14-mailws&partition=p14&inline=yes

Hier de specs.

CPU:
Intel(R) Core(TM)3 CPU 6300 @ 1.86GHz

CPU Speed:
1.9 GHz

RAM:
2.1 GB

Microsoft Windows XP Home Editon Service Pack 2 (build 2600)

Video Card:
Unknown, i think its a really bad one.

Sound Card:
Audiocodecs

Free Disk Space:
166.3 GB

Mijn vraag is nu dus:

Wat is het beste besturing systeem voor deze computer?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:40

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat wil je er mee doen ? Als het je alleen gaat om een rekenmachine op te draaien kan je er net zo goed windows 3.11 op zetten of zo.
Overigens ken ik geen core3, wel een i3 maar dan weer geen 6300. Beiden kunnen makkelijk windows 7 als office systeem draaien.

[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 21-11-2012 22:57 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:56:
Wat wil je er mee doen ? Als het je alleen gaat om een rekenmachine op te draaien kan je er net zo goed windows 3.11 op zetten of zo.
Overigens ken ik geen core3, wel een i3 maar dan weer geen 6300. Beiden kunnen makkelijk windows 7 als office systeem draaien.
Nou het punt is dat hij alles heel sloom laat bv. Google chrome, site's zoals youtube.
Alles werkt sloom.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:40

DukeBox

loves wheat smoothies

Dan zal je waarschijnlijk wat drivers missen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op woensdag 21 november 2012 @ 23:06:
Dan zal je waarschijnlijk wat drivers missen.
Dat zou heel goed kunnen, maar wat zal ik doen windows xp of windows 7?
Het is vooral voor bankzaken enzo.

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-11 15:08

Koenvh

Hier tekenen: ______

Windows XP is verouderd, de ondersteuning stopt over een jaar of 2.. 7 dus... Of Linux natuurlijk

🠕 This side up

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Geheugen uitbreiden naar 4GB, eventueel een andere (budget) videokaart erin en Windows 7 erop zetten.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:09

Cyphax

Moderator LNX
Windows 7 moet daar prima op kunnen draaien. Als je bij Windows wilt blijven zou ik niet meer aan XP beginnen.
Aan de andere kant heb je 'm blijkbaar al op XP draaien. Met Service Pack 2. Hier moet je wel Service pack 3 nog even installeren als je XP erop laat staan.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Cyphax schreef op woensdag 21 november 2012 @ 23:11:
Windows 7 moet daar prima op kunnen draaien. Als je bij Windows wilt blijven zou ik niet meer aan XP beginnen.
Aan de andere kant heb je 'm blijkbaar al op XP draaien. Met Service Pack 2. Hier moet je wel Service pack 3 nog even installeren als je XP erop laat staan.
Ja klopt maar windows 7 is zo weer terug te zetten, windows xp is verouderd zoals eerder gezegd

Verwijderd

Topicstarter
Henk007 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 23:10:
Geheugen uitbreiden naar 4GB, eventueel een andere (budget) videokaart erin en Windows 7 erop zetten.
En dan moet ik dus een 2GB Geheugen erbij kopen en die in het motherboard zetten?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 23:16:
[...]

En dan moet ik dus een 2GB Geheugen erbij kopen en die in het motherboard zetten?
Er moet niets uiteraard, maar voor die investering van rond de 25 euro ( of minder tweedehands) zal hij wat vlotter draaien, uiteraard afhankelijk van wat je ermee gaat doen.
Bij deze prijs ga ik uit van DDR-2 geheugen, vreemd genoeg is het oudere DDR-1 geheugen duurder.

[ Voor 14% gewijzigd door Henk007 op 21-11-2012 23:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Henk007 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 23:24:
[...]

Er moet niets uiteraard, maar voor die investering van rond de 25 euro ( of minder tweedehands) zal hij wat vlotter draaien, uiteraard afhankelijk van wat je ermee gaat doen.
Bij deze prijs ga ik uit van DDR-2 geheugen, vreemd genoeg is het oudere DDR-1 geheugen duurder.
Oke daar heb je een punt, maar wat de bedoeling is?
Als windows en chrome gewoon snel lopen en niet steeds vast lopen is het opgelost bij wijze van.

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 16:20
Je weet niet welke videokaart erin zit?
Dus mag ik aannemen dat ook de drivers van je videokaart nog niet geinstalleerd zijn....niet verwonderlijk dat het systeem dan vierkant draait? :?

Verwijderd

Topicstarter
ajouin schreef op donderdag 22 november 2012 @ 00:51:
Je weet niet welke videokaart erin zit?
Dus mag ik aannemen dat ook de drivers van je videokaart nog niet geinstalleerd zijn....niet verwonderlijk dat het systeem dan vierkant draait? :?
Ik heb dit hierop gepost omdat ik graag een oplossing wil, dusja ik zal kijken voor de drivers

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als het niets fancy moet doen dan een briefje typen en wat mailen/surfen, kan je beter Linux gebruiken. Heb je geen gezeur met drivers zoeken voor Windows en andere nadelen die het mogelijk met zich mee brengt. Daarentegen is Linux ook niet perfect, het heeft wat nukken hier en daar (denk aan Flash, dat wordt door Adobe niet meer ondersteund |:().

Kijk dus even welke distro je het prettigst vind. Bijvoorbeeld Xubuntu of Lubuntu. Maar Mint is ook een prima keus. Vaak zijn er Live CDs te downloaden die je kan opstarten en gebruiken zonder te hoeven installeren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1