[Outlook 2007] Personal Folders structure

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sporasub
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-10-2022

sporasub

Hellfire: Orc Hunter lvl 40

Topicstarter
Geachte Heren, Dames,

Ik ben al een hele tijd opzoek naar een antwoord op onderstaand vraagstuk, zonder tot op heden een goede oplossing te vinden. Ik kan mij niet voorstellen dat anderen dit niet ervaren, dus hoogstwaarschijnlijk schieten mijn zoek queries ernstig tekort en hoop ik hierbij dat jullie mij kunnen helpen...!;

Achtergrond:
Ik organiseer al enkele jaren evenementen, en voor elk event maak ik een folder aan in mijn Personal folder, waarin ik alles archiveer. In de loop der jaren zijn dit er onverwachts honderden geworden, met verschillende 'name conventions', bijv. sommige folders beginnen met de datum, sommige met de opdrachtgever etc.

Probleem:
Het is dus een behoorlijk zooitje geworden.. En de evenementen zijn nu terugkerend waardoor ik graag een overzicht zou willen maken van alle events per opdrachtgever etc...
Hierom ben ik begonnen om meerdere hoofdmappen te maken in mijn PST, en event mapjes te verplaatsen naar deze hoofdmappen. Dit is erg omslachtig omdat je in outlook maar 1 map per keer kan slepen etc. waardoor dit erg veel tijd kost als je honderden mappen hebt.

Gewenste oplossing:
Ik heb in outlook, google, forums gezocht naar een soort van 'windows explorer' maar dan voor psts.
Helaas zonder geluk, ik kon alleen repair tools etc. vinden...

Ik ben echt niet lui, en heb echt goed gegoogled etc. maar kan hier niets over vinden... en daarvoor hoop ik echt dat jullie me kunnen helpen!!

Alvast bedankt!!!

CV

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Nee, dat is inderdaad niet mogelijk. De enige mogelijkheid om meerdere mappen in 1 keer te verplaatsen is door de hoofdmap zelf te verplaatsen.

Andere oplossingen zijn alleen maar mogelijk via VBA code. Bijvoorbeeld, als de mapnaam een bepaalde string bevat dan moet deze verplaatst worden.

Overigens is een mailbox structuur van honderden mappen ook niet aan te raden. Kijk of je deze structuur kun vereenvoudigen en gebruik een combinatie van Categorieën, Custom Views (filters), Search Folders en eenvoudige zoekopdrachten om ook snel je resultaten te krijgen.

Aangezien deze methoden dynamischer zijn, ben je ook flexibeler met je "rapporteer" methode (mocht je het in de toekomst weer helemaal anders willen) en uiteindelijk minder tijd kwijt met het sorteren en het verkrijgen van de resultaten zelf.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info