Werkt mijn Crossfire wel naar behoren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 484080

Topicstarter
Hallo,

Ik heb recent een tweede 7970 op de kop kunnen tikken, toevallig precies dezelfde kaart als degene die ik er al in had. Het betreft een xfx 7970 double dissapation. Het enige verschil is dat mijn nieuwe kaart andere aansluitingen heeft.
Ik heb windows opnieuw geinstalleerd dus ik begon mijn crossfire met een schone lei, geheel nieuwe drivers enz. Nieuwste catalyst geinstalleerd + msi afterburner.
Maar nu zijn enkele dingen me nogal onduidelijk, zo kan ik in MSI afterburner de temperaturen van mijn tweede kaart af en toe niet uitlezen, dan valt hij terug naar temp=0 terwijl hij bijvoorbeeld op volle toeren bezig is. Als ik dat GPU-Z opstart dan verschijnt de temp opeens weer.

Ook heb ik het idee dat ze niet voluit gaan, als ik bijvoorbeeld BF3 speel dan is mijn FPS amper verbeterd. En ook een benchmark met 3dmark11 geeft naar mijn idee tegenvallende resultaten. (http://www.3dmark.com/3dm11/5001192)

Ligt het probleem soms bij mijn drivers? Of moet ik eens proberen de kaarten om te draaien?

EDIT:
Kreeg net ook een crash en hij geeft idd aan dat het iets met drivers is, maar weet niet hoe ik het nou op los :S
Crash dump file: C:\Windows\Minidump\112012-12776-01.dmp
Date/time: 20-11-2012 8:53:36 GMT
Uptime: 00:32:33
Machine:
Bug check name: VIDEO_TDR_ERROR
Bug check code: 0x116
Bug check parm 1: 0xFFFFFA800AE39010
Bug check parm 2: 0xFFFFF88007336DB8
Bug check parm 3: 0x0
Bug check parm 4: 0x2
Probably caused by: atikmpag.sys
Driver description: AMD multi-vendor Miniport Driver
Driver product: AMD driver
Driver company: Advanced Micro Devices, Inc.
OS build: Built by: 7601.17944.amd64fre.win7sp1_gdr.120830-0333
Architecture: x64 (64 bit)
CPU count: 4
Page size: 4096

Bug check description:
This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.

Comments:

A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: atikmpag.sys (AMD multi-vendor Miniport Driver, Advanced Micro Devices, Inc.).

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 484080 op 21-11-2012 22:39 ]

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 12:55
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: atikmpag.sys (AMD multi-vendor Miniport Driver, Advanced Micro Devices, Inc.).

Gebruik je wel de drivers van AMD zelf en niet van XFX?

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-07 00:06
Weet je wel zeker dat die "op-de-kop-getikte" kaart nog wel naar behoren werkt c.q niet stuk is ? Misschien is proberen om enkel de nieuwste kaart erin te houden en dan gaan testen kijken of het systeem wels tabiel blijft?

[ Voor 39% gewijzigd door randomice op 22-11-2012 08:41 ]

Diablo 3 Profiel

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 14:54
Heb je je AMD Catalyst Application Profiles (CAP) er op gezet..?

Computer nr 486 denk ik..

• Hoshingen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 11:02
Een hele domme vraag waarschijnlijk maar ik neem aan dat je in Catalyst Crossfire wel aan hebt gezet?

Topicstarter
randomice schreef op donderdag 22 november 2012 @ 08:41:
Weet je wel zeker dat die "op-de-kop-getikte" kaart nog wel naar behoren werkt c.q niet stuk is ? Misschien is proberen om enkel de nieuwste kaart erin te houden en dan gaan testen kijken of het systeem wels tabiel blijft?
Dit was ook mijn eerste gedachte, maar toen ik enkel de nieuwe er in had werkt hij gewoon goed. Beloofde FPS werd gehaald, benchmarks draaiden goed en hij werd niet te warm. Max temp was rond de 65 en dat werd mijn 'oude' kaart ook.
BlaBla1973 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:22:
Heb je je AMD Catalyst Application Profiles (CAP) er op gezet..?
Die heb ik er inderdaad opgezet ja
Hoshingen schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:50:
Een hele domme vraag waarschijnlijk maar ik neem aan dat je in Catalyst Crossfire wel aan hebt gezet?
Haha, dat heb ik inderdaad aanstaan ja. Toch een redelijke vraag onder het motto 'je weet maar nooit'

Wat ik ook niet snap is dat ik in CCC mijn tweede kaart wel zie, maar hij werkelijk niks registreert. Temp staat op nul, idle verbruik ook op 0. Terwijl de gpu klok van mijn andere kaart op 300 staat en zijn geheugenklok op 150.
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/137kakverdomme.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 484080 op 22-11-2012 15:07 ]

• Dunnus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-06 14:55

Dunnus

PSN: Dunnus

Alles staat wel correct ingesteld in de BIOS? Ik heb ooit een vergelijkbaar probleem gehad, toen bleek dat het PCIe slot verkeerd stond ingesteld...

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:22

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Anoniem: 484080 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:57:
[...]
Wat ik ook niet snap is dat ik in CCC mijn tweede kaart wel zie, maar hij werkelijk niks registreert. Temp staat op nul, idle verbruik ook op 0. Terwijl de gpu klok van mijn andere kaart op 300 staat en zijn geheugenklok op 150.
[afbeelding]
Klein foutje van CCC? Ik keek net ook even naar mijn twee 5770 kaarten en zag dat een van de twee kaarten ook niet uitgelezen werd. Ik heb toen Crissfire even disable en weer enabled, waarna beide kaarten weer uitgelezen werden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Enablen en disablen helpt helaas niet.

Ik heb wel EnableULPS disabled in regedit, nu blijven beide kaarten gewoon op 300/150 staan en clocken ze niet terug naar 0 als ze niet gebruikt worden. Helaas lost dit ook niks op, bij elk spel dat ik probeer gaat er maar 1 kaart aan de slag. GPU1 op full load en de ander doet gewoon niks, enige wat hij doet is fanspeed aanpassen omdat hij warmer wordt door de bovenste kaart.
Moet ik proberen de twee kaarten om te draaien? En iemand vertelde me dat ik beide kaarten aan moet sluiten op de monitor, maar dat klopt natuurlijk niet ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb ook 2 7970. maar dan met een 2600K. Bij mij staat er ook 300/150. Dat hoort volgensmij gewoon zo om energie te besparen. Verder gebruik ik TRIXX en heb ik ULPS disabled. Heb je synchronize cards in MULTI GPU ook aangevinkt? Ik zou je trouwens aanraden om beide kaarten power control settings op +20 te zetten dat doet soms ook wonderen! Verder nieuwste AMD drivers etc gebruiken maar dat lijkt me logisch.

Ik heb even 3Dmark11 gedaan en mijn score is P14098. Omdat mijn GPU's iets zijn OC (1000/1350) en men CPU op 4.4GHZ loopt lijkt me dit een normaal verschil. Dus het lijkt erop dat in 3D mark jou Crossfire set prima werkt! Je hebt de meest standaard versie van de 7970, als je die gaat vergelijken met andere 7970 die meestal zijn OC (de meeste mensen met 2 van zulke beesten OC'en hun spul zelf nog verder) dan zijn zulke verschillen normaal....

De praktijk is echter een stuk boeiender. Je geeft aan dat je bij BF3 weinig verschil ziet. Wat bij BF3 erg belangrijk is, is dat je in CCC bij 3D application settings je BF3 profiel selecteert!!! Als ik dit niet doet loopt het idd van geen meter. Klik ik deze aan dan heb ik zeker een goede prestatie boost. Die proces moet je eigenlijk altijd doorlopen behalve bij AMD games zoals bijv sleeping dogs, en hopelijk straks farcry 3.

Heb je verder nog voorbeelden van games waarbij de prestaties minder zijn?
En probeer ook een heaven benchmark 3.0 te downloaden en te testen met crossfire enabled en disabled op de zelfde settings. Als het goed is moet je daar ook duidelijk verschil zien.
PS: Elke keer als je crossfire uit of aan zet is het belangrijk dat je je PC reboot. Dit hoeft niet altijd maar doet soms ook wonderen. (en vergeet ook hier dat CF profiel in CCC niet aan te zetten)

Welcome in the world of CF ;) Plug en play is het zeker niet. Maar als het werkt, dan blaas je wel alles voorbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben nu ook trixx gaan gebruiken, ondanks eerdere ervaringen met MSI afterburner.

Dus eigenlik heb ik me meer zorgen gemaakt dan daadwerkelijk nodig is? Wat je zegt klinkt namelijk erg aannemelijk en ik ga zeker even BF3 en Heaven runnen zoals je voorstelde.
Verklaart dit overigens ook waarom in bijv. furmark 1 kaart op full load gaat en de ander niks doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-07 18:34
Haal even de oude kaart uit je PC en gebruik alleen de nieuwe, dan kan je uitvinden of de nieuwe wel naar behoren functioneert. PC's troubleshooten is eigenlijk alleen maar meer en meer dingen uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik krijg ook maar load op 1 kaart met furmark. Dit ligt volgens mij aan furmark.
Pagina: 1