Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stille laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 1.032 views

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-11 20:50
Als tweaker komt er nogal eens een familie lid vragen wat ze in godesnaam moeten aanschaffen. Meestal heb ik daar wel een antwoord op paraat maar nu vroeg iemand naar een laptop met als enige eis dat ie stil moest zijn. Dan ga ik al snel aan SSD's denken en ulv processoren maar kom niet echt iets tegen binnen het budget van €750. Iemand hier nog tips?

Eisen:
-stil
-stil
-resolutie liefst 1440x900 of hoger
-stil
-had ik al gezegd dat ie stil moest zijn?

Hij wordt alleen gebruikt voor huistuin en keuken activiteiten als mail,internet etc dus een IGP zal volstaan.

Verwijderd

-resolutie liefst 1440x900 of hoger
Shortlist: de inspiron 15R SE of een willekeurige 17.3". Het is triest gesteld met de resoluties tegenwoordig..

• haakjesluiten
Mijn werklaptop is zoon inspiron maar die staat nog best te blazen af en toe, ik stoor me er niet zo aan maar liefst moest ie gewoon stil zijn. Kom je al snel uit bij een apple airbook oid maar dat is een andere catogorie

[ Voor 48% gewijzigd door haakjesluiten op 21-11-2012 19:47 ]

Verwijderd

De inspiron is niet stil, nee (notebookcheck), wat dus inhoud dat je vast zit aan een 17.3", tenzij je de resolutie eis laat vallen.

• haakjesluiten
resolutie is geen harde eis eerder een voorkeur

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 19:58:
De inspiron is niet stil, nee (notebookcheck), wat dus inhoud dat je vast zit aan een 17.3", tenzij je de resolutie eis laat vallen.
Ongeveer 30db met idle. Zal nog wel een stukje minder worden als je de kortingsbonnen gebruikt en er een ssd inzet. Gelijk nog een stuk sneller ook en een 1080p scherm.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• haakjesluiten
17" is niet erg hoor ik net. Het is toch een desktop replacement

Welke opties heb je dan?

Dell R17
HP G7
Asus N76VM
...

[ Voor 5% gewijzigd door haakjesluiten op 23-11-2012 18:00 ]

Verwijderd

De budget HP-tjes zijn absoluut slecht en kan je direct afstrepen. Voor de rest zou ik het niet weten: ik raad altijd de insprion 17R SE aan (om voor de hand liggende redenen) die is volgens notebookcheck best stil, maar boven het budget en bevat een aantal dingen die jij niet zoekt.

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
ik heb hier een g6 die een enorme pokkeherrie maakt..

17r SE van dell is de beste keuze.

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Verwijderd

Je zou deze BTO kunnen overwegen: http://www.notebooktotaal...ce-laptop-kilo-p-259.html
Met een full-hd scherm en Intel IGP, dat zal dus vrij stil zijn.

Verder natuurlijk een ThinkPad T series (maar dat is buiten je budget), die zijn het stilste. 2ehands een optie?

of een HP ProBook zoals deze: www.laptopshop.nl/product...book-4540s-b0y55ea.htmlHP ProBook 4540s B0Y55EA alleen zit je dan vaak wel in de klasse met 1366x786 scherm.

Heb ook nog even zitten kijken naar Toshiba maar dan zit je met je budget ook in de 1366x786 reeks.
Vooral dus de zakelijke laptops met IGP zouden nog net een full-hd scherm in deze prijsklasse kunnen hebben.

Verwijderd

De 15CL13 is totale bagger en nog fors duurder dan de inspiron ook...

Verwijderd

Wow wat een onderbouwing, zeker zelf weer ervaring mee?
Weer een typische Darkstone reactie, hij ziet BTO en meteen is het troep zonder dat hij het model kent.

Echt jammer, begin toch wel mijn respect voor jouw adviezen te verliezen, is het geen Dell dan is het instant troep. Zoals ik je eerder heb verteld, ik en vele andere gebruikers hebben juist positieve ervaringen.

Ook wel grappig, je zegt niets over de HP of ThinkPad die ik aanraad. Iets wat maar weer eens mijn eerdere punt onderstreept.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2012 17:24 ]

Verwijderd

Gaan we nou letterlijk in elk topic deze discussie voeren?
BTO's staan erom bekend dat ze van mindere kwaliteit zijn.
En de inspirion heeft ook zo zijn minpunten.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ik zou zeker geen HP Medion of BTO aanschaffen.
Ik zelf heb de Inspiron 17R SE in handen gehad en mee gespeeld, ik kan zeggen dat ik hem ook gewoon niet hoor, lekker stil en doet zijn werk goed.

Daarbij, FullHD en verdere behoorlijke specs, ik wist het wel.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 17:23:
Gaan we nou letterlijk in elk topic deze discussie voeren?
BTO's staan erom bekend dat ze van mindere kwaliteit zijn.
En de inspirion heeft ook zo zijn minpunten.
Blijkbaar acht darkstone dat nodig.
Ik raad wat aan en wordt meteen afgefakkeld met NUL argumenten.

Overigens is het hele verhaal van mindere (is dat het zelfde als slechte? :)) kwaliteit voornamelijk door 2 heren gestart, jammer dat mensen dat meteen geloven terwijl ik in het BTO topic eigenlijk buiten de gebruikelijke verdachte weinig negatiefs kan vinden, zo heb ik zelf juist weer enorm veel problemen met mijn Dell.

Maar ik scheer Dell zeker niet over een kam door meteen te zeggen dat daardoor alle modellen slecht zijn, ik geloof direct dat BTO ook wel eens een minder model heeft. MAar het is onmogelijk met ALLE modellen ervaring te hebben :)

Daarom kom ik hier graag, lees graag echte ervaringen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 17:26:
Ik raad wat aan en wordt meteen afgefakkeld met NUL argumenten.
Ik lees er toch echt één.

Verwijderd

Stil is subjectief. Als je er gevoelig voor bent, is geen enkele laptop stil, wat de reviews van anderen ook zeggen. Ik ben al 25 jaar op zoek naar een stille laptop, maar de enige die écht stil was, was m'n Toshiba T1100 uit 1987, want die had geen ventilator, en geen harddisk ;)
Want zo gauw een fan gaat draaien, maken ze allemaal herrie. De één kan daar beter tegen dan de ander, en daarom zal de één een laptop eerder stil vinden, dan die ander die hem desondanks toch flink herrie vindt maken.
Zoek daarom een laptop zonder fan, da's ook beter dan geknoei met fancontrol progjes die vaak maar matig werken. Wellicht is een netbook of tablet- achtig iets (zonder fan) beter geschikt voor hem, als stil écht het allerbelangrijkste is, en al het andere ondergeschikt. Ik spreek uit ervaring ;)

Verwijderd

Nou touché
Oke, ik ga niet verder, er valt niet op de inhoud te praten en heeft de topicstarter ook niets aan.

Maar hoe zou je reageren als ik de volgende keer als je favo Dell niet de goedkoopste is hem ook meteen om deze reden maar bestempel als totale bagger?. Echt heel jammer dat het keer op keer zo moet lopen.

Maar reageer s.v.p. niet zodat we dit topic clean kunnen houden. De BTO is voor mij en anderen goed, voor jou niet. Klaar.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 17:45:
Stil is subjectief. Als je er gevoelig voor bent, is geen enkele laptop stil, wat de reviews van anderen ook zeggen. Ik ben al 25 jaar op zoek naar een stille laptop, maar de enige die écht stil was, was m'n Toshiba T1100 uit 1987, want die had geen ventilator, en geen harddisk ;)
Want zo gauw een fan gaat draaien, maken ze allemaal herrie. De één kan daar beter tegen dan de ander, en daarom zal de één een laptop eerder stil vinden, dan die ander die hem desondanks toch flink herrie vindt maken.
Zoek daarom een laptop zonder fan, da's ook beter dan geknoei met fancontrol progjes die vaak maar matig werken. Wellicht is een netbook of tablet- achtig iets (zonder fan) beter geschikt voor hem, als stil écht het allerbelangrijkste is, en al het andere ondergeschikt. Ik spreek uit ervaring ;)
Ja, de perfect stille laptop is er niet. Zo heb ik ooit een ThinkPad gehad met CPU Whine, dus ondanks dat de koeling uit staat (ThinkPad T en X series zijn wel serieus de stilste laptops die je nu kunt kopen met normale specs), hoorde je een hoogfrequent piepgeluid bij sommige taken / belasting.

Ik kan me trouwens van ong. 10 jaar terug nog wel herinneren dat er laptops waren die pasief waren, waren motorola chips ofzo, A001? Maar zoek inderdaad een tablet of convertable tab zoals de Lenovo ideapad, daar zit gewoon een keyboard aan en muis maar omdat het primair een tablet is... is hij pasief _/-\o_

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2012 17:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 17:50:

[...]

Ja, de perfect stille laptop is er niet. Zo heb ik ooit een ThinkPad gehad met CPU Whine, dus ondanks dat de koeling uit staat (ThinkPad T en X series zijn wel serieus de stilste laptops die je nu kunt kopen met normale specs), hoorde je een hoogfrequent piepgeluid bij sommige taken / belasting.
Klopt, da's ook zwaar irritant. Ik heb daar nog een Psion 5mx om weggedaan ;)
Ik kan me trouwens van ong. 10 jaar terug nog wel herinneren dat er laptops waren die pasief waren, waren motorola chips ofzo, A001? Maar zoek inderdaad een tablet of convertable tab zoals de Lenovo ideapad, daar zit gewoon een keyboard aan en muis maar omdat het primair een tablet is... is hij pasief _/-\o_
Yep, of bv. zo'n Acer c110. Zat geen fan in, dus hoorde je alleen het gezoem van de harddisk. En ook die had ik nog omgewisseld voor de stilste 4200 rpm disk die ik kon vinden ;)

En de Acer Travelmate 800, was ook heel erg stil. Tenminste als je de CPU lockte op 800 MHz, zodat de fan niet ging draaien, want anders was de herrie niet te harden ;)

Misschien zijn dit soort modellen tweedehands nog te krijgen. Duur zullen ze dan niet meer zijn, en die Centrino-modellen zijn best nog geschikt voor eenvoudige taken.

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 07:35

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

De 15CL13 is totale bagger + De inspiron is niet stil, nee (notebookcheck)
Notebookcheck afkraken als ze iets goed over BTO zeggen, maar als ze iets anders zeggen zijn ze opeens wel betrouwbaar en haal je ze wel zelf aan als bron. Je maakt jezelf ondertussen tot een karikatuur :F

On topic: Als je er niks raars (lees: inspannends) mee doet zal hij nooit heet worden en altijd zo goed als stil zijn. Je moet dan natuurlijk geen performance laptop nemen maar iets met integrated graphics.
De meeste ultrabooks zijn bijvoorbeeld erg stil en de wat goedkoper uitgegruste modellen kunnen in de buurt van jouw budget komen.
Een SSD is altijd fijn, maar een goede HD maakt amper geluid tegenwoordig dus staar je daar niet te blind op.
Iets met een ULV processor zal koeler blijven en dus stiller dan een budget model.
Denk met het meeste budget spul maar dat het niet het best uitgewerkt is.

[ Voor 26% gewijzigd door Tijgert op 26-11-2012 11:37 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Tijgert schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:33:
[...]

Notebookcheck afkraken als ze iets goed over BTO zeggen, maar als ze iets anders zeggen zijn ze opeens wel betrouwbaar en haal je ze wel zelf aan als bron. Je maakt jezelf ondertussen tot een karikatuur :F

On topic: Als je er niks raars (lees: inspannends) mee doet zal hij nooit heet worden en altijd zo goed als stil zijn. Je moet dan natuurlijk geen performance laptop nemen maar iets met integrated graphics.
De meeste ultrabooks zijn bijvoorbeeld erg stil en de wat goedkoper uitgegruste modellen kunnen in de buurt van jouw budget komen.
Een SSD is altijd fijn, maar een goede HD maakt amper geluid tegenwoordig dus staar je daar niet te blind op.
Iets met een ULV processor zal koeler blijven en dus stiller dan een budget model.
Oke, hier hap ik effe...
Dat Notebookcheck veel kritiek krijgt van de diehard tweakers op de GOT klopt inderdaad. Ik geef zelf ook behoorlijk veel kritiek op de website met dezelfde argumentatie als Darkstone.

Dit komt voornamelijk vanwege het feit dat Notebookcheck de scores heel foutief en met de verkeerde prioriteiten toekent aan de laptops. Zo zijn er behoorlijk veel crappy zwaar overpriced laptopjes die meer dan 85 tot 90% beoordeling krijgen terwijl het realistisch gezien behoorlijk miskopen zijn. En zo zijn er zat laptopjes die een lage score toegekend krijgen terwijl dat prijs technisch behoorlijk sterke aankopen zijn.

Hierop volgend heeft denk ik bijna niemand op het forum kritiek op de daadwerkelijke testen en uitwerkingen die uitvloeien van de testen die uitgevoerd worden door Notebookcheck. Daar gaat het in principe ook om, als we de bron nemen. Notebookcheck maakt daarintegen ook nog eens behoorlijk fouten in sommige van die testen, een mooi voorbeeld:
http://www.notebookcheck....9EX-Notebook.81615.0.html
Scherm helderheid foutief gemeten, accuduur foutief gemeten, blijkbaar ook nog eens een defect...
(Achteraf ontdekt en pas na enkele maanden zijn de scores van de laptop weggehaald)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Tijgert

Tijgert

Dit komt voornamelijk vanwege het feit dat Notebookcheck de scores heel foutief en met de verkeerde prioriteiten toekent aan de laptops.
Ik denk dat als een site andere prioriteiten geeft aan laptop eigenschappen dat het niet noodzakelijk fout is, enkel anders. De ene vindt snelheid belangrijk, de ander de helderheid van het scherm.

Back on topic: Wat heeft de topic starter ondertussen als opties gekozen? Welke laptops denk je aan?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• aron225
Tijgert schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:33:
[...]

ook mijn bto deed idle 60% fanspeed.. en ik kan je vertellen, dan maakt hij herrie..
het betreft een i7 2630 die zich GOED terug klokt, en switchable graphics (dus hd3000 in mijn geval)

daarbij ben ik wel benieuwd naar de praktijk ervaring van de mensen die hard roepen, je kan niet oordelen over aangehaalde bto omdat je deze niet in je handen heb gehad..

ik hoop dat die mensen deze notebooks WEL zelf in gebruik hebben......

clevo's aanraden, en er blindelings vanuit gaan dat de fans stil zijn e.d. lijkt mij nou, gezien de reputatie en eerdere notebook's van hun, niet echt verstandig zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door aron225 op 26-11-2012 13:35 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• aron225
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 17:13:
Je zou deze BTO kunnen overwegen: http://www.notebooktotaal...ce-laptop-kilo-p-259.html
Met een full-hd scherm en Intel IGP, dat zal dus vrij stil zijn.
je weet dat die in ruwweg dezelfde config, een 900+ euro wordt ?

dell doet hetzelfde in de inspiron 15 r se voor een euro of 270 goedkoper, en levert:
betere garantie
betere gpu (7730m)

• Tijgert

Tijgert

ook mijn bto deed idle 60% fanspeed.. en ik kan je vertellen, dan maakt hij herrie..
het betreft een i7 2630 die zich GOED terug klokt, en switchable graphics (dus hd3000 in mijn geval)
Ik zei ook dat je dan juist geen performance laptop moet hebben want die zijn geënt op performance en niet op stilte. Enkel een HD3000 of HD4000 in de CPU en verder niks, dat scheelt in ieder geval een fan en de chip wordt lang niet zo heet als een dGPU.
daarbij ben ik wel benieuwd naar de praktijk ervaring van de mensen die hard roepen, je kan niet oordelen over aangehaalde bto omdat je deze niet in je handen heb gehad..
Mensen die commentaar hebben op anderen omdat die kritiek hebben op iets waar ze zelf geen ervaring mee hebben hoeven zelf die ervaring niet te hebben om de kritiek als ongeloofwaardig te kunnen bestempelen en daar wat over te zeggen. Iemand die een review plaatst van iets wat hij nog nooit in zijn handen heeft gehad en het dan nog afkraakt ook is ook absoluut ongeloofwaardig.

Wat ik zelf zou doen is een mooie configuratie samenstellen (voor mijn budget) op Dell.nl en dan een vergelijkbaar model samenstellen op bijvoorbeeld Notebooktotaal.nl.
Als je met alle kortingen en trucs van Dell een prijs krijgt die lager is dan die van Notebooktotaal dan zou je Notebooktotaal kunnen aanschrijven en het gewoon zeggen : "ik kan deze Dell kopen of jouw gelijkwaardige laptop als je de prijs matched/wat verlaagd". Nee heb je en een beter prijs waarvoor je het zou willen doen kan je krijgen. Andersom werkt ook, als je goed kan babbelen met de Dell mensen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tijgert op 26-11-2012 20:57 ]

• aron225
Tijgert schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:55:
[...]

Ik zei ook dat je dan juist geen performance laptop moet hebben want die zijn geënt op performance en niet op stilte. Enkel een HD3000 of HD4000 in de CPU en verder niks, dat scheelt in ieder geval een fan en de chip wordt lang niet zo heet als een dGPU.
bullshit want: optimus..
de clevo loopt in veel gevallen ENKEL op de hd3000 onboard gpu..

daarbij maakt het geen hol uit waar de laptop voor "gemaakt" is, een i7 2630 blijft een i7 2630..
mijn alien heeft een 3610, die komt ook voor in laptops die wel herrie maken..
het heeft echt geen hol te maken met: performance laptop of niet...

mijn m17x r4 is onder windows ook fluisterstil (en mijn alien heeft GEEN optimus en heeft ALTIJD een loeiende gtx 675 gpu) ook in licht gebruik is hij erg stil..
Tijgert schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:55:
[...]

Mensen die commentaar hebben op anderen omdat die kritiek hebben op iets waar ze zelf geen ervaring mee hebben hoeven zelf die ervaring niet te hebben om de kritiek als ongeloofwaardig te kunnen bestempelen en daar wat over te zeggen. Iemand die een review plaatst van iets wat hij nog nooit in zijn handen heeft gehad en het dan nog afkraakt ook is ook absoluut ongeloofwaardig.

Wat ik zelf zou doen is een mooie configuratie samenstellen (voor mijn budget) op Dell.nl en dan een vergelijkbaar model samenstellen op bijvoorbeeld Notebooktotaal.nl.
Als je met alle kortingen en trucs van Dell een prijs krijgt die lager is dan die van Notebooktotaal dan zou je Notebooktotaal kunnen aanschrijven en het gewoon zeggen : "ik kan deze Dell kopen of jouw gelijkwaardige laptop als je de prijs matched/wat verlaagd". Nee heb je en een beter prijs waarvoor je het zou willen doen kan je krijgen. Andersom werkt ook, als je goed kan babbelen met de Dell mensen.
nope, ik weet niet uit welk jaar jij komt, maar handjeklap is niet meer..
dell heeft toch al veel kortingen, ik bedoel wees eens realistisch..

je ontwijkt wel de vraag, en insinueert dat jij wel de notebook van binnen en buiten kent (mocht dit niet het geval zijn, staat dit haaks op je theorie: je kan het niet afkraken/ophemelen tenzij je ervaring ermee heb)

daarbij is de reputatie van clevo dusdanig beroerd dat jij het niet anders als met me eens kan zijn dat:
je NIET zonder GOEDE reviews, OF praktijk ervaring (langdurige), een clevo kan aanraden, en simpel hiervan uit kan gaan dat zaken als: koeling / keyboard / bouwkwaliteit / touchpad e.d. tenminste evengoed zijn als de dell..

die prijsvergelijking is wel leuk..

de dell is (zoals te lezen is in mijn post hiervoor) een goede 250 euro goedkoper, en op gpu vlak superieur.

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:04
Waarom noemt niemand Asus? Asus brandt zijn laptops zelf met "Cool 'n quiet" stickers..
Dell laptops zijn over het algemeen niet stil en worden warm (die twee dingen zijn vaak met elkaar gerelateerd).

Verwijderd

Asus heeft geen laptop met 1080p scherm in zijn budget. En van de modellen die nu worden verkocht ( de K55 met name) bestaan nog geen reviews.

• Tijgert

Tijgert

bullshit want: optimus..
de clevo loopt in veel gevallen ENKEL op de hd3000 onboard gpu..
Niet echt hoor, om wel twee redenen. 1. De extra grafische kaart trekt minimale stroom, maar wel stroom. Afhankelijk van welke laptop je neemt en welke fanprofielen in de Bios staan zal de fan uiteindelijk wel of niet aan slaan voor de dGPU (of langer aan blijven staan of harder blazen in geval van een single fan constructie zoals mijn oude Dell m1710/m170). Het is een bron van geluid hoe zwak dan ook. Naast je bed hoor je dat wel en dat kan in de nacht best hinderlijk zijn lijkt me (was dat een reden dat stilte wel 4x als een vereiste werd genoemd misschien?).
2. Als je nooit zware grafische taken uitvoert en je liever je geld besteed aan b.v. een SSD dan aan een grafische kaart die je toch niet gebruikt kan je beter enkel een IGP laptop nemen, maar dat gaf de topic starter al aan.
Gezien het doel en het budget van de topic starter zou ik geen laptop met een dGPU aanbevelen.
daarbij maakt het geen hol uit waar de laptop voor "gemaakt" is, een i7 2630 blijft een i7 2630..
mijn alien heeft een 3610, die komt ook voor in laptops die wel herrie maken..
Dat is exact mijn punt. Het is de laptop kwaliteit/prijsklasse/doel die bepaalt of een fan hoorbaar is, zelfs met dezelfde CPU. Een gaming laptop gaat bijvoorbeeld om performance, niet om stilte. De CPU fan kan mogelijk niet de nadruk hebben gekregen om stil te zijn bij een dergelijke laptop (mogelijk omdat het met 1 fan meerdere sinks moet koelen zoals bij mijn oude Dell m1710 en m170), iets wat bij een dunne ultrabook weer wel zo kan zijn.
nope, ik weet niet uit welk jaar jij komt, maar handjeklap is niet meer..
dell heeft toch al veel kortingen, ik bedoel wees eens realistisch..
Mijn profielgegevens zijn volgens mij gewoon te zien dus dat had je wel kunnen weten.
Gezien Notebooktotaal voor hetzelfde notebook al een price-match garantie geeft is er wel degelijk te praten over de prijs. Het hangt altijd en overal enkel af van je argumenten en manier van aanpak en dan kan je altijd praten over de prijs, mits je de juiste persoon spreekt die gemachtigd is dat soort deals te maken. Dat is geen 'handjeklap' en ook geen boerenmarkt uit 1900, dat is gewoon een veel voorkomende manier van winkelen en heeft niks te maken met ethniciteit maar met lef en slimheid.
Denk dan wel aan bijvoorbeeld MediaMarkt en niet zo zeer aan de melkboer. Zeer realistisch dus.
je ontwijkt wel de vraag, en insinueert dat jij wel de notebook van binnen en buiten kent (mocht dit niet het geval zijn, staat dit haaks op je theorie: je kan het niet afkraken/ophemelen tenzij je ervaring ermee heb)
Je argument raakt weer eens kant noch wal. Ik ontwijk geen vraag want de vraag was niet aan mij gesteld. Ik heb nooit hier beweerd enige laptop te kennen die ter sprake kwam en ik verdedig of kraak dan ook niks af. Ik stel enkel dat iemand zonder kennis van iets geen oordeel over dat iets kan geven en dat men dat dan mag benoemen voor wat het is; gebakken lucht.
Dat slaat op alle lagen en aspecten van de samenleving en niet zo zeer enkel op laptops.

Ik zit nu toch lekker op mijn praatstoel dus ik geef een fijn voorbeeldje, misschien dat je het dan snapt.
De eerste Smart (dat kleine autotje) ging naar verloop van tijd erg vaak stuk. Zwakke plek in het ontwerp van de automaat.
De daarop volgende generaties hadden dat probleem niet meer want dat was opnieuw ontworpen.
Stel je iemand voor die pretendeert veel van auto's af te weten en vervolgens de nieuwe Smart gaat afkraken van dat hij zo snel stuk gaat terwijl je weet dat hij nog nooit in die nieuwe Smart gereden heeft, puur en enkel gebaseerd op het verleden van de Smart. Dan neem je die vent toch ook niet serieus? Dan ga je toch ook vragen hoe hij dat kan zeggen zonder enige kennis van zaken? Nou, ik dus ook.

Ik insinueer ook helemaal niks daar ik totaal geen commentaar gaf op of waardeoordeel velde over enig genoemde laptop. Ik noem geen merken, geen modellen en ik haak niet aan op wat anderen zeggen over laptops dus waar je het over heb is me een raadsel.
daarbij is de reputatie van clevo dusdanig beroerd dat jij het niet anders als met me eens kan zijn dat:
je NIET zonder GOEDE reviews, OF praktijk ervaring (langdurige), een clevo kan aanraden, en simpel hiervan uit kan gaan dat zaken als: koeling / keyboard / bouwkwaliteit / touchpad e.d. tenminste evengoed zijn als de dell..
Laat ik met het laaste beginnen; Dell is niet de wereldstandaard waar al het andere aan hoort te worden afgemeten. Ik weet dat je verliefd bent op je Alienware en dat dat nu een Dell is, het is echter niet meer dan een merk en elk merk heeft zijn hits en misses. Het is dus prima mogelijk een laptop aan te raden die niet op alle fronten gelijk of beter is aan een Dell.

Ik zal een oude koe uit de sloot moeten halen, maar als Anandtech en Notebookreview zeggen dat éen 'bepaalde Clevo' wel goed is dan schreeuwen jij en je Brother In Arms hier dat dat niet klopt en het wel degelijk bagger is.
Dus een review is voor jullie enkel acceptabel en waar als het overeen komt met jullie eigen blik op de wereld en zelfs gerenomeerde sites zijn fout als het jullie tegen spreekt.
Hier hebben we het al eerder over gehad en dat is een eindeloze discussie. Feel free om er mee door te gaan, maar daar is dit topic eigenlijk niet voor.

Langdurige praktijkervaring is ook niet atijd nodig om een laptop aan te kunnen raden. Ik kan heel goed inschatten of een scherm of een CPU of een GPU of een HD of een keyboard of zelfs een behuizing voldoet aan redelijke eisen zonder er maanden mee te werken. Wat betreft slijtage van scharnieren of trackpads heb je wel weer tijd nodig, maar dat zijn postensluiters en hebben relatief weinig gewicht (al helemaal als het vette vingers op de trackpad zijn en geen slijtage :P )
die prijsvergelijking is wel leuk..
de dell is (zoals te lezen is in mijn post hiervoor) een goede 250 euro goedkoper, en op gpu vlak superieur.
Ik bedoel dit echt niet lullig, maar je argumenten zijn zo vaak zo lek zijn als een mandje en soms zo ver uit de koers dat ik eigenlijk niks zomaar van je kan aannemen zonder direct bewijs wat ik met mijn eigen ogen zie. Ik zeg niet dat het per definitie niet waar is wat je zegt, maar je staat niet bekend bij mij als vaak factueel correct of objectief en dan druk ik me voorzichtig uit.

Verwijderd

Tijgert schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 00:13:
[...]

Niet echt hoor, om wel twee redenen. 1. De extra grafische kaart trekt minimale stroom, maar wel stroom.
Meteen al de plank misslaan. De grafische kaart trekt geen stroom. Bij nvidia gaat de pci link uit. Bij AMD blijft de link in de laagste power state. (plusminus 100mw).

Oh, en ik ben een al al oor over de clevo's die anandtech goed vind en wij niet. Volgens mij verzin je dat ter plekke.

• Tijgert

Tijgert

Oh, en ik ben een al al oor over de clevo's die anandtech goed vind en wij niet. Volgens mij verzin je dat ter plekke.
Nou, spits ze maar dan zal ik ze eens wassen omdat je er om vraagt. Heb je een selectief geheugen of ben je gewoon erg druk met andere dingen?
For my complaints about the keyboard, touchpad, battery life, and overall aesthetic, the Clevo P170EM excels when it comes to performance and configuration options. Our stress testing is brutal, and to have the P170EM complete over two hours of 100% load testing with no throttling evident is a nice change of pace after what I've experienced with lesser offerings. If you need a notebook/mobile workstation that can handle running computationally intensive workloads for long periods of time, the P170EM is ready for you. The display options from Clevo are also quite nice;

Customization options are really one of the highlights of Clevo builds in general, as most vendors let you decide exactly what you want to put in them.

Ultimately, the Clevo P170EM is a good gaming notebook but it has some a few flaws and quirks that may or may not bother you. I can say the same for the Alienware, MSI, Samsung, and ASUS notebooks mentioned above—they all involve some form of compromise. If speed is your primary concern, Clevo certainly has that, and with the right components it can be a great choice;
Klinkt in mijn oren als geen slechte review, met uiteraard de nodige kritiek want niet alles is perfect (dat keyboard is inderdaad niet top en de dGPU lijkt nog niet volledig uit te schakelen).
Het is een sterk werkpaard wat toch een poepie anders is als wat jij beweert.
Moet ik nog de topic aanhalen waar jij en je mattie over elkaar heen rollen om duidelijk te maken hoe slecht de P170EM wel niet is? Gimme a break.
Meteen al de plank misslaan. De grafische kaart trekt geen stroom. Bij nvidia gaat de pci link uit. Bij AMD blijft de link in de laagste power state. (plusminus 100mw).
Dat de Optimus oplossing zuiniger is geloof ik direct, dat heb ik zelf ook gelezen, dat werkt heel netjes. Maar de PCIe link uit zetten is wat anders dan de stroom er volledig afhalen. Het is mogelijk wel nagenoeg verwaarloosbaar op de batterijduur dus wie weet slaat de fan er wel niet van aan.

Volgens mij is de AMD oplossing echter lang niet zo zuinig als 100mW, ik las vaker dat het meerdere Watten scheelt, maar dat is mogelijk een Bios of weer een driver issue, zoals Anandtech ook al zegt.
Ik kan even niet zo snel vinden of het enkel bij de P170EM zo is of ook bij andere Clevo's of zelfs bij andere merken, maar op de P170EM is het wel een feit zegt Anandtech.

Ik moet wel zeggen dat ik het met de laatste Bios van een paar weken oud en de laatste drivers nog niet heb getest... dat wil ik dan nog wel doen als men daar oprecht interesse in heeft.

Laten we het topic niet verder vervuilen met onze eeuwige vete want dat is niet liev voor de topic starter, die wil gewoon geholpen worden.

• Tijgert

Tijgert

Je stelt een vraag en ik geef daarop exact antwoord.
Het is nooit een wedstrijd geweest tussen twee laptops, je vecht tegen windmolens.
Maar weer terug on topic.

[ Voor 33% gewijzigd door Tijgert op 27-11-2012 11:24 ]

• aron225
Tijgert schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 00:52:
[...]

Klinkt in mijn oren als geen slechte review, met uiteraard de nodige kritiek want niet alles is perfect (dat keyboard is inderdaad niet top en de dGPU lijkt nog niet volledig uit te schakelen).
Het is een sterk werkpaard wat toch een poepie anders is als wat jij beweert.
Moet ik nog de topic aanhalen waar jij en je mattie over elkaar heen rollen om duidelijk te maken hoe slecht de P170EM wel niet is? Gimme a break.

[...]

Dat de Optimus oplossing zuiniger is geloof ik direct, dat heb ik zelf ook gelezen, dat werkt heel netjes. Maar de PCIe link uit zetten is wat anders dan de stroom er volledig afhalen. Het is mogelijk wel nagenoeg verwaarloosbaar op de batterijduur dus wie weet slaat de fan er wel niet van aan.

Volgens mij is de AMD oplossing echter lang niet zo zuinig als 100mW, ik las vaker dat het meerdere Watten scheelt, maar dat is mogelijk een Bios of weer een driver issue, zoals Anandtech ook al zegt.
Ik kan even niet zo snel vinden of het enkel bij de P170EM zo is of ook bij andere Clevo's of zelfs bij andere merken, maar op de P170EM is het wel een feit zegt Anandtech.

Ik moet wel zeggen dat ik het met de laatste Bios van een paar weken oud en de laatste drivers nog niet heb getest... dat wil ik dan nog wel doen als men daar oprecht interesse in heeft.

Laten we het topic niet verder vervuilen met onze eeuwige vete want dat is niet liev voor de topic starter, die wil gewoon geholpen worden.
1: een notebook van 1700 euro... en jij vind het aanvaardbaar dan deze een slecht keyboard + touchpad + mat chi-mei scherm, waar de kwaliteit ondermaats van is ???
2: die zelfde notebook under performend ? en in sommige games/applicaties totaal NIET werkt??

leg eens uit, waarom ik zo een ding zou kopen?? de concurent heeft GEEN van alle bovenstaande problemen, en is tevens GOEDKOPER, met beter support + koeling en en en en...

jij wil in dat geval een clevo aanraden??

mooiste is.. jij maakt mij voor fanboy uit.. hardstikke leuk, is het je mischien ontgaan dat VOORDAT ik een alienware kocht, een 17cl35 had?? (gt555m, i7-2630, 1tb hdd).

enigste wat in mij op komt is:

Afbeeldingslocatie: http://static.fjcdn.com/pictures/facepalm_fead82_197800.jpg

de dell heeft als enigste in de prijs range een goed mat scherm.
de clevo is duurder, tenzij bedelen om korting (ik pas daarvoor, daar is mijn ego idd te groot voor).

de clevo heeft een mindere reputatie, en er is geen enkele review oid die het tegendeel in deze bewijst..
guilty till proven innocent..

zo beter

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

^^ Image doet niet

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• aron225
hier wel

• Tijgert

Tijgert

1: een notebook van 1700 euro... en jij vind het aanvaardbaar dan deze een slecht keyboard + touchpad + mat chi-mei scherm, waar de kwaliteit ondermaats van is ???
Het keyboard is idd geen goed punt, het touchpad is iets waar jij een probleem mee hebt en in eerste instantie mensen die chips eten, ik dus niet, en het scherm vind ik anders prima en Anandtech ook.
Je valt in de onderhand vervelende herhaling, get some new material.
2: die zelfde notebook under performend ? en in sommige games/applicaties totaal NIET werkt??
Bij mij werkt hij volledig zoals hij hoort en alles werkt naar behoren. Je raaskalt en pappegaait (of d?) weer eens.
leg eens uit, waarom ik zo een ding zou kopen?? de concurent heeft GEEN van alle bovenstaande problemen, en is tevens GOEDKOPER, met beter support + koeling en en en en...
Ik heb liever dat jij zo iets NIET zou kopen want ik zou het liefst niks met je gemeen hebben.
Je fanatisme en blinde mantra herhaling is scary.
jij wil in dat geval een clevo aanraden??
Ik wil vooral jou aanraden geen Clevo te nemen. Elk ander mens wel, maar jou niet.
mooiste is.. jij maakt mij voor fanboy uit.. hardstikke leuk, is het je mischien ontgaan dat VOORDAT ik een alienware kocht, een 17cl35 had?? (gt555m, i7-2630, 1tb hdd).
Dat is mij zeker niet ontgaan, sterker nog, het is juist die ENKELE ervaring die jou niet kwalificeert om alle andere modellen maar af te kraken.
de dell heeft als enigste in de prijs range een goed mat scherm.
Mijn Chi Mei is anders prrrrima!
de clevo is duurder, tenzij bedelen om korting (ik pas daarvoor, daar is mijn ego idd te groot voor).
Ik heb nergens bewijs gezien dat hij duurder is. En je ego is "inderdaad" te groot? Man, wat een zelfvertrouwen en.. tja, heb er bijna geen woorden voor 8)7
de clevo heeft een mindere reputatie, en er is geen enkele review oid die het tegendeel in deze bewijst..
guilty till proven innocent..
Haha, guilty till proven innocent, dat geldt wellicht in dictaturen en in jouw koppie zo, maar nergens anders.
Wat doe je je best zeg om Clevo af te kraken tegenover Alienware.
Zijn je leeskunsten net zo goed als je schrijfkunsten dat je nog steeds niet door hebt dat het geen wedstrijd tussen die twee is EN dat dit niet het topic is daarvoor?
zo beter
Nee, zelfs nog slechter dan ik me van jou kon voorstellen, en dat was al een hele lage verwachting.
enigste wat in mij op komt is:
(enige). Haha idd een grote facepalm dat je facepalm zo gefacepalmed wordt :)
^^ Image doet niet

hier wel
En een dubbele facepalm speciaal voor jou omdat blijkbaar de facepalm enkel voor jou belangrijk is om te zien :D.

Afbeeldingslocatie: http://ozhouse.wpengine.netdna-cdn.com/files/2012/09/double_facepalm.jpg

Verwijderd

Tijgert schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 00:52:
Extragratis discussietip: je geloofwaardigheid daalt naar 0 als je eerst mensen oproept te stoppen, en vervolgens nog langere verhalen gaat typen dan de mensen die nog reageren.

• aron225
kamikaze tijger... heel simpel en kort bericht..

ook jou chi-mei is onder de maat (dat jij niets beters gewend ben.... jou pakje aan)
ook jou 7970m underperformed... de alienware 7970m is sneller (feit)
een AW blijft koeler door betere koeling (feit)
een AW heeft een beter keyboard (jij heb niet voor niets jou clevo kb weg gegooit)

klopt dat deze discussie nergens over gaat, maar je gaat er zelf nog wel achter komen ;)
mischien gaan die oogkleppen bij je nog af (eerder blokken beton)

wedstrijd? nee hoor, feitelijk gezien is een alienware betere keuze, zowel in theorie als praktijk.. heel simpel

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-11 17:04

edeboeck

mie noow noooothing ...

Tijgert, Darkstone, aron225: stoppen jullie ermee jongens?
Jullie discussie levert op dit moment niets op voor de TS en het wekt volgens mij alleen maar wrevel op.

• Tijgert

Tijgert

Sorry mensen, ik wil er al de hele tijd mee stoppen maar deze jokers weten van geen ophouden en blijven in elk topic hun al lang weerlegde fanatisme herhalen.

Wat mij betreft is het (voor dit topic) voorbij en mensen die van onderbouwde objectieve meningen houden mogen me PM'en.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:11

Bolletje

Moderator Harde Waren
Heren, dit is wederom een topic die uit de hand loopt uit.

Niet alleen is de discussie niet relevant voor dit specifieke topic, maar ook inhoudelijk gaan er sneren over en weer. Derhalve gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.