30" monitor om mee te gamen

Pagina: 1
Acties:

• JanGTR34
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-07-2023
Hallo mede tweakers,

ik zou graag jullie mening willen horen of advies willen krijgen over aanschaf van een nieuwe monitor.
ik heb zojuist mijn huidige 27 inch de deur uitgedaan.

ik heb al een beetje rondgesnuffeld maar ik kom er zelf niet uit.

wat ik ermee wil bereiken is films kijken voor blu ray is 1080p voldoene. maar ik neig meer naar gamen. dan wil mooie kleuren en lage ms voor hoever dat het gamen beinvloed. ook meer dan 300cm/2 helderheid is denk ik wel fijn. ik heb momenteel 2 schermen op het oog dat zijn de Dell ultrasharp 3011 en LG H3000. ik denk dat de 2e een betere game monitor is.

van de dell monitor heb ik al gehoord dat het niet "super" voor gamen is.

t mag ongeveer 1000-1100 euro kosten als het een nieuwe is voor een 2e handse sta ik ook open mits het allemaal in orde is en perfect werkt.

mijn systeem.
i7 3820 watergekoeld
Gigabyte X79 UD5
32 GB OCZ dominator platium 2133mhz
OCZ vertex 4 256GB
sapphire 7970 6gb vapor x

ik kijk ook blu rays op mijn computer maar zoals ik zei heeft t weinig meerwaarde om daarvoor een scherm dat meer te bieden heeft als 1080p

maar in combinatie met het genoemde systeem kunnen jullie mij misschien een advies geven,

met vriendelijke groet Jan

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:02

player-x

Disruptive by design

Heb zelf vroeger een Dell 3008 gehad, en het was zeker imposant om mee te gamen, heb nu 3x 1920x1200 schermen, en dat bevalt veel beter, heb nu horizontaal ruim 2x zoveel zicht.

Hier is een plaatje van wat je dan krijgt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yZanJwOg9GF69ZLaJ56ryLCp/full.jpg
De verticale lijnen is de scheiding tussen verschillende schermen.
De horizontale is het verschil tussen 1080p en 1200p.

Let wel op, neem 1920x1200 schermen, en geen 1080p schermen, de extra pixels in de hoogte zijn welkom.

Als je voor 3 schermen gaat zijn deze twee mijn eerste keuzes, en je houd ook nog eens 50% geld over voor een tweede videokaart. :+ :+

#ProductPrijsSubtotaal
3Dell Ultrasharp U2412M Zwart€ 252,89€ 758,67
3Samsung Syncmaster S24B420BW Zwart€ 229,-€ 687,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.445,67

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-03 18:40
Ik zou voor gaming het dan in de breedte zoeken, Dell heeft onlangs nog een 29" ultrawide 21:9 aangekondigd. Helemaal als je een shooter fan bent dan zal je van de extra breedte veel meer plezier hebben dan 'simpelweg' een grotere monitor met een hogere resolutie.

• JanGTR34
player x bedankt voor je mening maar vrees dat ik geen ruimte heb voor 3 monitors al vraag ik mezelf af hoe jij ze heb staan dan? 2 met een hoek? en de middelste gewoon normaal? of alle 3 recht? en micGlou ik zal eventjes t scherm die jij genoemd heb bekijken.

en nogmaals player x? is dat een recente SS?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het hangt een beetje af van wat voor games je speelt, maar ik vind een 30" om te gamen echt heerlijk. Ik heb een LP3065 staan, inmiddels is dat al wel weer een oudje (heb hem nu sinds 2009 ofzo), maar het voldoet heerlijk. Alleen snelle shooters wil ik nog wel eens in een kleiner window draaien (dingen als quake 3 of UT2004 zijn wat lastig, al speel ik die vaak alleen op lanparties, waarbij ik ook behoorlijk dicht op m'n monitor zit in vergelijking met thuis).
De breedte die je hebt is leuk, maar voor de meeste games totaal niet praktisch te gebruiken. Dat je in de breedte veel ziet is leuk, maar je wilt het ook in de hoogte genoeg pixels hebben.

Waarom zou die 3011 eigenlijk niet voldoen voor games?

• JanGTR34
ik twijfel met name tussen die LG en Dell met de reactie tijden is in sommige gevallen? 7ms niet te hoog? of merk je er niks van?

en ja ik heb liever ook 1 monitor i.p.v 3

die LG heeft 5ms. en me oude monitor 27 inch had 2ms. dus is 7 ms niet merkbaar? i.p.v 2?

• JanGTR34
ik speel eigenlijk de nieuweste shooters. zo heb ik farcry 3 in preorder staan maar ook company of heroes 2 wat geen shooter is overigens.

spellen die ik dit moment speel zijn WoW, red orchestra 2 BF3 en guild wars 2. in dat soort categorie'n ben ik geintresseerd

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

7ms is echt niet te hoog, dat merk je echt niet.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-03 05:25

F.West98

Alweer 17 jaar hier

De U3011 heeft eenzelfde soort paneel als de U2711 (toch?) en dat zijn erg goede panelen, op professionele schermen na is dit echt de top van de markt, in die prijscategorie.

Ik zou 30" nemen als ik 't geld had

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:02

player-x

Disruptive by design

JanGTR34 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:32:
player x bedankt voor je mening maar vrees dat ik geen ruimte heb voor 3 monitors al vraag ik mezelf af hoe jij ze heb staan dan? 2 met een hoek?
Heb ze onder een hoek van 450 staan van het middelste scherm.

Het neemt 110cm in de breedte, en 15 tot 50 cm in de diepte.

Sorry dat ik geen foto voor je kan maken van mijn opstelling, daar mijn mobiel stuk is en nu mijn hele oude 3320 gebruik, wacht op de RMA, maar op Google kan je genoeg foto's van optellingen en screendumps vinden.

Gebruik dit type bureau van IKEA, model GALANT
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/B0DTKZeg7MCNF7SVfyJD9pqG/full.png
160x120/80cm breedte/diepte

En moet zeggen dat ik ruimte genoeg heb op mijn bureaublad.

Naast gamen moet ik ook zeggen dat ik werken op 3 schermen een stuk prettiger vind, kan bv 2 browsers open hebben terwijl ik aan een word document werk, drie schermen werkt gewoon heel prettig, en mis mijn Dell 3008 eigenlijk nooit, maar het vrouwtje is er heel blij mee. :+
en nogmaals player x? is dat een recente SS?
Nee die is van ergens begin 2010, toen ik net mijn 3 monitoren en 5870 aan de gang had.

[ Voor 6% gewijzigd door player-x op 21-11-2012 22:30 ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• JanGTR34
oke, allemaal hardstikke bedankt denk dat ik toch voor de dell ga.

groetjes jan
Pagina: 1