Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203535

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb 2 dagen geleden per ongeluk mijn telefoon laten vallen in het water (wc pot.....). Deze had ik zo snel mogelijk er weer uitgehaald (2-3 sec.). Hierna snel de telefoon droog gemaakt met een handdoek en vervolgens gecheckt of alles het doet (dom I know). Heb de telefoon uiteindelijk helemaal uit elkaar gehaald en op het werk kwam ik erachter dat rijst wonderen kan verrichten.

2 uur later stopte ik thuis mijn telefoon zonder simkaart en SD kaart in een Tupperware bakje, helemaal gevuld met rijst. Dag later telefoon aan gedaan en hij doet het zowaar! Helaas is er een addertje onder het gras...

Mijn led lampje flitst sporadisch, dit houdt in dat hij soms op volle sterkte aan blijft voor een aantal luttele secondes en dan weer uitgaat. Dit doet hij soms om de 10 minuten dan om het uur en soms aan een stuk door. Heb hem daarom weer een hele dag laten rusten in rijst, maar het fenomeen blijft zich herhalen en mijn kamer heeft meer iets weg van een disco dan een slaapkamer op dit moment.

Ik ben benieuwd of een van jullie, Tweakers, misschien met een ander remedie aankomt zetten zoals het rijst geval. Hij zit nu nog steeds in het rijst, dus het kan zijn dat deze nog een aantal dagen moet staan maar voor het geval dat vraag ik toch hier naar alternatieven. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-07 11:35
daar ga je niets meer aan kunnen doen..

de vocht is al ingetrokken in het mainboard en veroorzaakt dus die kortsluiting.

een backup maken van wat je erop hebt staan, en hopen dat als het probleem niet opgelost wordt door de rijst dat hij het verder wel blijft doen.

anders is het einde verhaal.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 15:08

Ursamajor

Astrofotograaf

Op de kachel leggen werkt ook

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

weebl

YARR!

Op de kachel leggen lijkt me niet zo'n goed plan... Als ie te heet staat sloop je alleen nog maar meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-07 01:03
Me broertje is is een keer in het ijs gezakt met zijn galaxy gio. Paar uur daarna op de kachel gelegd en toen deed hij het weer.

Maar het is zeker niet goed om hem op de kachel te leggen.
Zal voor de zekerheid een backup doen.
Ik denk eerder dat er nog wat vocht in zit, dan toch maar misschien ff op de kachel leggen en hopen dat hij het weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Helemaal uit elkaar halen en schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 15:08

Ursamajor

Astrofotograaf

Ik heb een keer de iphone van mijn zus op de kachel laten drogen nadat ie in de wasmachine was geweest. Niet op een kokend hete kachel natuurlijk, maar zo verdampt wel het vocht . Met een stofzuiger periodiek om de paar uur even voorzichtig de openingen uitgezogen zodat het vocht ook echt uit het toestel ging. Die iphone heeft het verder nog prima gedaan. Nu een kleine 2 jaar later heeft ze een opvolger omdat het abonnement dat toe liet.

Dus op de kachel kan prima!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Tip, total loss verklaring laten opmaken en verhalen op je inboedelverzekering.

Krijg je toestel prijs vergoedt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmmm op de kachel plaatsen vind ik een beetje tricky. Ik ben nu op het idee gekomen om hem op te warmen met een infrarood lamp. Zal het toestel vasthouden zodat het niet te heet wordt. Als er nog meer suggesties zijn dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 18:07

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Rooten ? Het is toch gewoon linux, led flash licht uit schakelen disablen ? Je kan zeker geen eigen kernwl compilen desnoods ?

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat het niet software matig is maar hardware matig, bovendien wil ik niet mijn led flash verliezen en kijk ik nu eerst naar een remedie dat het eventueel kan oplossen.

On a side note, ben een dikke half uur de telefoon wezen opwarmen met de infrarode lamp en ik moet zeggen hij heeft nog niet een keer geflitst alles werkt prima! Duimen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:37

dbzfan

Nee.

Dagenlang op een lauwe verwarming, werkt beter dan rijst. En niet steeds aanzetten, maar daar is het nu een beetje te laat voor :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:48
Grote kans, dat het vocht er voor gezorgd heeft dat er roest is gevormd in je telefoon...
Hierdoor kan het zijn, dat sommige contactjes verbinding maken en dus je lampje blijft branden.

Ik heb het met een macbook meegemaakt van een vriendin. Deze liep non stop vast, nadat ze er een kop thee over heen had gegooid.
Uiteindelijk redelijk weten te fixxen door met alcohol (98% het liefst) de roest vlekken weg te poetsen op het moederbord.
Het geeft geen garantie dat het werk. En als je niet bang bent om hem open te schroeven kan je dit altijd nog proberen :)
Pagina: 1