Hey, ik moet voor school wat opdrachten maken in Visual Basic. Nu loop ik vast bij de volgende opdracht:
Ik heb de volgende code gebruikt om dit te doen, maar om een of andere reden wordt getal 2 hetzelfde als getal 1 en verandert getal 1 verder niet. Ik neem aan dat de string dynamisch meeverandert en dus daarom geen juist getal plaatst in de textbox. Ik heb echter geen idee hoe ik een string maak die een textbox maar 1 keer leest en daarna niet meer verandert van waarde. Een constant string kon ik helaas niet 'koppelen' aan een textbox.Schrijf een programma, dat twee getallen van plaats laat wisselen. Dus bijv:
33 & 117 wordt dan 117 & 33
Gebruik de volgende schermindeling
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Public Class Form1 Dim getal1string As String Private Sub G1_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles G1.TextChanged getal1string = G1.Text End Sub Private Sub G2_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles G2.TextChanged End Sub Private Sub BtnDnE_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles BtnDnE.Click G2.Text = getal1string G1.Text = G2.Text End Sub End Class |
[ Voor 0% gewijzigd door Woy op 21-11-2012 17:38 ]