Windows 7 regent Blue screens:(

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 23:25
Hoi allemaal,

Vanochtend mijn nieuwe onderdelen binnengekregen, alles in elkaar gezet, aangezet en alles leek prima te werken.Toen wilde ik windows installeren en toen begon het hele probleem.

Eerste keer was de installatie bijna klaar en toen kreeg ik een blue screen, vervolgens in de bios mijn sata controller op ahci gezet ipv ide, toen kreeg ik geen blue screen meer, maar bij het installeren van drivers ging hij weer over op een blue screen.

Weer reinstall van windows gedaan en kreeg op het eind weer een blue screen, maar nu kon ik na de restart wel in windows komen. Toen probeerde ik na de drivers (wat goed ging) avast erop te zetten en kreeg ik weer blue screens.

Ik ben een beetje ten einde raad. Het regent blue screens. Een aantal van deze post ik mee.

Ik heb geinstalleerd met een officiele iso van MSDN, daar lijkt het niet aan te liggen denk ik? Ik heb hier al eerder mijn laptop mee geinstalleerd, zonder problemen.

Wat o wat kan ik doen.. ik heb gegoogled op de errors van de blue screens maar zonder resultaat.

Buiten de asw.sys fouten krijg ik ook gewoon alleen de STOP fouten..

Ik wil toch wel van mijn nieuwe build kunnen genieten!

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen

http://kevindelange.com/bluescreen1.jpg
http://kevindelange.com/bluescreen2.jpg
http://kevindelange.com/bluescreen3.jpg

Mijn build:

AMD Phenom II X4 965 Black Edition
Asrock 970 extreme4
corsair vengeance 1600mhz geheugen
xfx pro 550 watt
hd7850 royalqueen van club3d

[ Voor 7% gewijzigd door Falqoon op 21-11-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-10 09:37
Ik zou als eerste memtest'86 even downloaden,branden en een paar uurtjes laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Nog meer dingen die ik kan proberen? Hij ziet mn geheugen wel gewoon in de bios en alles. Ik snap er niks van nog nooit zulke problemen gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Begin eerst maar eens met het geheugen te testen: dat de computer het "ziet" wil namelijk niet zeggen dat het ook goed is cq. werkt ;)

Verder zou je dit stappenplan kunnen doorlopen:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Wat kan er eventueel nog meer de oorzaak zijn? Als ik vanavond thuis kom van werk zal ik d memtest uitvoeren. Lijkt me alleen zo onwaarschijnlijk..

Zit nu namelijk toch wel in de stres omdat ik gen geld heb om dingen te slopen..

[ Voor 22% gewijzigd door Falqoon op 21-11-2012 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:00

Hupske

AFCA

Vaak is een BSOD de oorzaak van slecht/kapot geheugen en een defecte schijf of een beschadigde schijf.

Begin dus eerst met het testen van het geheugen.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevindelange schreef op woensdag 21 november 2012 @ 18:12:

Zit nu namelijk toch wel in de stres omdat ik gen geld heb om dingen te slopen..
Garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Uiteraard maar misschien heb ik het zelf gesloopt, al lijkt het me onwaarschijnlijk. Was ook niet de eerste keeer dat ikveen computer in elkaar zette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
De memtest86 uitgevoerd, 100% prima geen fout in het geheugen. Wat nu?

Is het aan te raden om de bios te updaten?

Huidige UEFI version is: 970 Extreme4 P1.90

de volgende versies zijn beschikbaar:
http://www.asrock.com/mb/...me4/?cat=Download&os=BIOS

Heb echter nog nooit een bios geupdate..

[ Voor 63% gewijzigd door Falqoon op 22-11-2012 00:35 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Hoe lang heb je memtest laten lopen dan? Voor een beetje goed beeld zou je toch wel meerdere uren moeten draaien.

Wat ik voorbij zie komen aan codes:
0x24: NTFS_FILE_SYSTEM
0x3B: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
0x1E: KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

De eerste doet meteen denken aan een probleem met je HDD. De andere 2 verwijzen naar een aswsp.sys en aswtd1.sys, beide zijn onderdeel van Avast, simpel te achterhalen door deze even te googlen. Ik zou dus ook eens overwegen om Avast eraf te trappen om te zien of het dan beter gaat.

Als ze blijven bestaan zal je toch echt zelf moeten gaan zoeken. De BIOS updaten kan je altijd even proberen maar je zou ook de HDD even op fouten kunnen testen en in je BIOS kunnen kijken of het geheugen wel ingesteld staat op de waarden die correct zijn.

Er is al verwezen naar de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, daarin wordt stap voor stap uitgelegd wat je zou moeten/kunnen doen om te traceren waar het verkeerd gaat.

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1