Hallo Tweakers,
(huidige systeem staat onderaan genoemd)
Ik zit met een vraag, één waarop ik zelf geen goed antwoord kan geven en daarom vraag ik om jullie expertise als GOT om mij daarbij te helpen.
Het zit zo, ik heb bij het samenstellen van mijn PC 2-3jaar geleden wat bezuinigt op de kast en voeding. Dit met het idee dat deze dus sowieso een keer vervangen moesten worden.
Die tijd is dus nu (toch werd de zooi wat trager en de voeding minder betrouwbaar).... en nu ging ik dus naar de lokale computer winkel om te vragen of zij ook wilden overzetten (heb zelf geen tijd/niet zeker of mij het perfect lukt) en dat kon. Zij raden mij de Antec Three Hundred Two aan met een 750W voeding voor rond de 69euro's (de naam van de voeding ben ik vergeten te vragen, vandaar de prijs indicatie -_- ).
Daarbij dacht ik er ook aan mijn ATI 5750 kaartje te vervangen (Skyrim met HD pack en veel mods liep toch niet helemaal lekker meer) en zij raden mij de GTX 660 aan.
Het liefste heb ik ook weer een ATI kaart (goede prijs/kwaliteit) omdat ook de rest daar vandaan komt en ATI mij gewoon goed bevalt.
Dus mijn vraag is tweedelig:
1. Is de aangeraden kast met voeding een goede optie voor mijn huidige systeem?
- Zijn er betere opties?
- Is dit overkill?
- Is stof een issue?
Doel van de kast is gewoon een goede koeling te leveren zonder te veel herrie en daarbij ook nog een stabielere voeding te hebben.
2. Is de GTX 660 (ik dacht van club 3d) goed voor mijn systeem? (Daarmee bedoel ik dat bijvoorbeeld niet alles op max kan wat mijn video kaart betreft maar dat mijn processor dat gewoon niet bijbeend = natuurlijk zonde)
- Overkill?
3. Is er dus ook een ATI alternatief voor deze kaart en hoe verhoudt deze zich?
Hudige systeem:
Processor: AMD Phenom II X4 925 Processor (4 CPUs), ~2.8GHz
Memory: 4096MB RAM
Hard Drive: 1 TB
Video Card: ATI Radeon HD 5700 Series
Monitor: S243HLAbmii
Sound Card: Creative XFI surround (extern)
Headphones: Steel Series Siberia V2 White
Keyboard: Microsoft Wired Keyboard(also for Xbox 360)
Mouse: Asus GX800 Gaming Mouse from Republic of Gamers
Surface: Steel series game pad
Operation System:Windows 7 Ultimate 64-bit
Motherboard: Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H
Case: Codegen 6232-A2 Midtowermodel
(huidige systeem staat onderaan genoemd)
Ik zit met een vraag, één waarop ik zelf geen goed antwoord kan geven en daarom vraag ik om jullie expertise als GOT om mij daarbij te helpen.
Het zit zo, ik heb bij het samenstellen van mijn PC 2-3jaar geleden wat bezuinigt op de kast en voeding. Dit met het idee dat deze dus sowieso een keer vervangen moesten worden.
Die tijd is dus nu (toch werd de zooi wat trager en de voeding minder betrouwbaar).... en nu ging ik dus naar de lokale computer winkel om te vragen of zij ook wilden overzetten (heb zelf geen tijd/niet zeker of mij het perfect lukt) en dat kon. Zij raden mij de Antec Three Hundred Two aan met een 750W voeding voor rond de 69euro's (de naam van de voeding ben ik vergeten te vragen, vandaar de prijs indicatie -_- ).
Daarbij dacht ik er ook aan mijn ATI 5750 kaartje te vervangen (Skyrim met HD pack en veel mods liep toch niet helemaal lekker meer) en zij raden mij de GTX 660 aan.
Het liefste heb ik ook weer een ATI kaart (goede prijs/kwaliteit) omdat ook de rest daar vandaan komt en ATI mij gewoon goed bevalt.
Dus mijn vraag is tweedelig:
1. Is de aangeraden kast met voeding een goede optie voor mijn huidige systeem?
- Zijn er betere opties?
- Is dit overkill?
- Is stof een issue?
Doel van de kast is gewoon een goede koeling te leveren zonder te veel herrie en daarbij ook nog een stabielere voeding te hebben.
2. Is de GTX 660 (ik dacht van club 3d) goed voor mijn systeem? (Daarmee bedoel ik dat bijvoorbeeld niet alles op max kan wat mijn video kaart betreft maar dat mijn processor dat gewoon niet bijbeend = natuurlijk zonde)
- Overkill?
3. Is er dus ook een ATI alternatief voor deze kaart en hoe verhoudt deze zich?
Hudige systeem:
Processor: AMD Phenom II X4 925 Processor (4 CPUs), ~2.8GHz
Memory: 4096MB RAM
Hard Drive: 1 TB
Video Card: ATI Radeon HD 5700 Series
Monitor: S243HLAbmii
Sound Card: Creative XFI surround (extern)
Headphones: Steel Series Siberia V2 White
Keyboard: Microsoft Wired Keyboard(also for Xbox 360)
Mouse: Asus GX800 Gaming Mouse from Republic of Gamers
Surface: Steel series game pad
Operation System:Windows 7 Ultimate 64-bit
Motherboard: Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H
Case: Codegen 6232-A2 Midtowermodel