Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Wordpress] Contact Form 7 plugin meldingstekst

Pagina: 1
Acties:

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Voor een klant van mij heb ik een Wordpress website draaien, van een ontwerp een eigen template gemaakt wat prima werkt. Alleen bij de Contact Form 7 plugin krijg je bij een melding (email succesvol verzonden, of mislukt, etc) tekst te staan. Nu word dit niet weergeven in de standaard tekst layout.

Dit word in een aparte div getoond en om de div heen komen dan de tekst tags te staan, alleen er buiten dus. Probleem is, ik weet dus niet precies waar ik moet gaan kijken om die tekst wel de standaard layout mee te geven. De div heeft geen naam maar krijgt alleen een class mee afhankelijk van de melding:

HTML:
1
<p><div class="wpcf7-response-output wpcf7-validation-errors">Validatiefouten opgetreden. Controleer de velden en druk nogmaals op verzenden.</div></p>

De standaard tekst layout in de stylesheet word dus niet overgenomen. Ik heb nog geprobeerd om in de stylesheet de tekst layout van het tekstvak apart te benoemen, zo ook de classes van de meldingen, maar het heeft geen resultaat op de meldingstekst. Wat ik denk is omdat de tekst tags al fout staan dat je er niks mee kunt.

Ik heb ook lopen zoeken, maar of mijn engels is niet best, of ik kom niet echt een soortgelijk probleem tegen. Ik ben dus bang dat het in de plugin zelf ergens fout gaat. Iemand enig idee?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Dus je eigen tekst stijl zie je niet terug in de melding van Contact Form 7?

Naar mijn idee komt dat omdat Contact Form 7 zelf CSS include om de meldingen te stylen, dat moet je in (bijv.) Chrome makkelijk kunnen zien met 'Element inspecteren'.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat klopt idd, en stom daar had ik nog niet eens aan gedacht...

• Wary87
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-02-2024
Inspect het element met firebug en kijk of er een stylesheet bij geleverd wordt en welke CSS styles het sterkste zijn. Voor zover ik weet wordt Contactform 7 niet in een iframe ingeladen dus zou je vrij makkelijk de styling met gewoon CSS kunnen aanpassen.

Ik heb Contactform7 zelf een tijdje terug uitgeprobeerd maar ik vond het maar een matige plugin. Het is handig voor mensen die 0,0 kennis hebben van HTML/PHP/Jquery of als het formulier dynamisch moet zijn, maar binnen een half uurtje heb je een mooi formulier gemaakt waarbij je wel de juiste HTML5 semantics kan meegeven, met placeholder tags, validatie en andere zaken die je zou verwachten bij een standaard form. Als je dit 1x hebt gemaakt kan je het bij al je opdrachten hergebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Wary87 op 21-11-2012 21:05 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat klopt, alleen denk ik daar vrij eenvoudig over en had ik een php scriptje met koppeling naar een email programma in gebruik, maar de klant klaagde over vele klachten dat dit niet zou werken (is de 1e die moeilijk doet).

Dus vandaar dat ik dit als simpele oplossing zocht. :) Stylesheet uitpluizen of maar weer eens wat gaan schrijven idd.