Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themba
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-07 16:38
Beste tweakers,

Ik wil graag de Zenbook Prime van Asus aanschaffen, aangezien ik dit een schandalig mooie laptop vind met prima hardware. Nu vraag ik me echter af of de meerprijs van de i7 ook wel daadwerkelijk meerwaarde levert. Ik zie niet echt toepassingen voor me waar de i7 sneller zal zijn.
Of moet ik meer denken dat omdat de i7 meer aankan die een groter deel van de tijd niet op volle capaciteit hoeft te draaien, daardoor minder stroom verbruikt, en daardoor langer meegaat met een batterijlading?
Weet iemand wat precies de laatste letter aanduidt bij Asus laptop namen? Dus het verschil tussen R4003H/R4003X? Is dit de kleur van de bezel? Zo ja welke is welke kleur? Ik kon het zelf niet terugvinden op de Asus website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-07 21:19
Wat wil je allemala op de laptop doen? Als je alleen office/internet/muziek luisteren doet dan is een i5 zat. Geld ook voor bijna alle andere taken. Alleen als je hele rekenintensieve taken doet dan zou ik een i7 nemen. maar dat soort taken doe je gewoonlijk al niet op een ultrabook :).

Daarbij komt ook nog eens dat ze bijna allemaal een ulv processor hebben. Dat betekent dat hij niet zo krachtig is als dezelfde cpu in een andere laptop maar dan zonder ulv. Dus hangt er erg vanaf wat je ermee doet en/of wilt gaan doen.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themba
Ik ga waarschijnlijk geen heel intensieve taken uitvoeren. Wat er ook nog bijkomt is dat de versie met de i5 bijna nergens te verkrijgen is en de versie met de i7 wel bij vele winkels.
Ik betaal liever meer geld voor een processor die ik waarschijnlijk niet geheel gebruik bij een winkel met extreem goede aftersales (denk Coolblue ed) dan een iets goedkopere bij een winkel die niet of nauwelijks reageert op mailtjes en telefoontjes.

Ik ga sowieso office/internet/muziek/HD films doen en mogelijk licht gamen (dingen als world of goo ed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Ja, dan kun je net zo goed de i7 versie nemen als je het geld ervoor hebt. Wellicht nog een andere optie is de Samsung 9 series.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themba
Ik heb de samsung 9 series inderdaad ook bekeken, maar vind zelf de Zenbooks net wat mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Als je alleen office/internet doet kan je ook een simpele laptop van 500 euro kopen. Bespaar je ook veel geld mee. Maar als je het er voor over hebt zal ik zeker de UX31 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200088

een UX31 touch heb ik besteld bij azerty vorige week ze zijn echter nog niet direkt leverbaar.
specs i7 ssd 256 voor 1332,00 Euro de zelfde zonder touch zijn even duur of ff duurder.
inmiddels kosten ze op hun site 1499.-.
Ik zou wachten op de touch tot dat die uit is . de not touch worden dan zeker voor een strakke prijs
aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:32

JT

VETAK y0

Parapluvanhylco schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:36:
Beste tweakers,

Ik wil graag de Zenbook Prime van Asus aanschaffen, aangezien ik dit een schandalig mooie laptop vind met prima hardware. Nu vraag ik me echter af of de meerprijs van de i7 ook wel daadwerkelijk meerwaarde levert. Ik zie niet echt toepassingen voor me waar de i7 sneller zal zijn.
Met office en internet zal het niks uitmaken.
Of moet ik meer denken dat omdat de i7 meer aankan die een groter deel van de tijd niet op volle capaciteit hoeft te draaien, daardoor minder stroom verbruikt, en daardoor langer meegaat met een batterijlading?
Nee. Gegevens dezelfde taak/absolute belasting zal er tussen een i5 en i7 geen verschil zitten in stroomverbruik. Alleen mocht je eens wel meer kracht kunnen gebruiken (bijv toepassen effecten in Photoshop ofzo) dan heeft de i7 wat extra in huis. Persoonlijk zou ik voor alleen die i7 extra hoogstens een paar tientjes over hebben, volgens mij zit er niet héél veel verschil in performance tussen. Alleen krijg je volgens mij bij Asus ook gelijk 256GB SSD dus je kiest niet alleen voor een iets snellere CPU.
Iekozz schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:04:
Als je alleen office/internet doet kan je ook een simpele laptop van 500 euro kopen. Bespaar je ook veel geld mee. Maar als je het er voor over hebt zal ik zeker de UX31 kopen.
Inderdaad, veel desktopruimte, uitstekende kleurenweergave/contrast, mat scherm, SSD ipv harddisk, veel lager gewicht, veel compacter, backlit tobo, allemaal nutteloos. Waarom zou je er extra geld aan uitgeven?

[ Voor 17% gewijzigd door JT op 06-12-2012 20:39 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djensen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-07 14:31
Toevallig rijst bij mij dezelfde vraag, ga ik wat hebben aan die i7 voor een behoorlijke meerprijs van bijna € 300,- Beiden hebben exact dezelfde specs (incl. SSD van 256GB).

Ik kijk dan naar het verschil tussen de:
Asus Zenbook UX31A-R4002H en de
Asus Zenbook UX31A-R4003H

De laatste letters duiden volgens mij op verschil in OS (Win7 of Win8) en verschil in proc (i5 iof i7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472487

Nee, tenzij je zware videobewerking doet, renderen of andere GPU (multitreaded) applicaties draait.

Ik heb een Core i7 Quad omdat ik echt vaak de cpu belast, o.a. met VM-ware maar ik denk dat de gemiddelde gebruiker gewoon af kan met een goede dual-core i5.

Eigenlijk zouden er wat meer i5 notebooks moeten komen met fatsoenlijke 3Dkaarten.
Voor de meeste ruim voldoende. Correct me if i am wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:32

JT

VETAK y0

Verschil tussen ULV i5 en ULV i7 is volgens mij niet eens zo groot, zeker geen 300e waard.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Pagina: 1