Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpi Caruso
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-08-2024
Hallo iedereen,

Ik heb vanochtend een klant aan de balie gehad met een ietwat oude HP PC.
(2 GB RAM, Intel Core 2 Duo, Windows XP)
Allemaal leuk en aardig, maar zij werkt op een netwerk. (Dus niet lokaal op haar computer)

Ze probeerde in te loggen in haar gebruikersaccount, en kreeg onmiddelijk de melding:
"Hardware Malfunction NMI Parity Check Memory Parity Error the system has halted"
Nu is het allemaal wel mooi, maar toen ik de computer hier aansloot, kreeg ik het niet voor elkaar om het probleem te reproduceren.
Ik heb alles gedaan wat mogelijk was...
- Prime95 gedraait
- Kast schoongeblazen
- RAM geheugen vervangen en anders geplaatst
- Memtest86 gedraait
- 3 verschillende virusscanners gedraait (Symantec, AVG en Malwarebytes)
- Erop gewerkt als een User

Ik ben radeloos, ik weet niet meer wat ik kan doen. Als ik het probleem kan reproduceren kan ik actie ondernemen. Nu ben ik bang dat als ik de computer morgen weer neerzet op haar plek, dat de error gewoon terugkomt. Ik krijg het niet voor elkaar om het probleem te reproduceren, dus vroeg ik me af of jullie mij zouden willen helpen?

Bij Voorbaat Dank

Scorpi Caruso
Systeembeheerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-06 00:12
Als zij aanlogt op een soort van Remote Desktop, kan het dan niet gewoon zo zijn dat die foutmelding op de RD wordt gegeven? En dat het probleem dus aan de kant ven de Server gezocht moet worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:40

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

http://support.microsoft.com/kb/315223

Ik zou eens kijken of je alle drivers kan updaten. Heeft ze ook aangegeven wanneer ze die foutmelding kreeg?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:40

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

http://support.microsoft.com/kb/315223

Ik zou eens kijken of je alle drivers kan updaten. Heeft ze ook aangegeven wanneer ze die foutmelding kreeg?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:06
Het kan ook een stukje hardware zijn dat zij aansluit, bijv USB-kabel van haar mobiele telefoon, dat tijdens aanloggen wordt geïnitialiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:16

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Memory parity error? Zit er parity- of ECC-geheugen in dan? Waarschijnlijk niet... kijk eens in de BIOS of er iets van een 'parity-check' optie in zit. Zo niet, wordt de error niet gegeven door haar pc maar door de server (waar het gebruik van ECC of parity-geheugen wat gebruikelijker is vanwege de benodigde hogere stabiliteit bij eventuele dataproblemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpi Caruso
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-08-2024
Bedankt iedereen! Het probleem is opgelost! Het was een externe grafische kaart die niet helemaal naar behoren werkte. Samen met ervaren collega's is dit probleem verholpen en is de klant blij de winkel uitgelopen!
Pagina: 1