Hallo iedereen,
Ik heb vanochtend een klant aan de balie gehad met een ietwat oude HP PC.
(2 GB RAM, Intel Core 2 Duo, Windows XP)
Allemaal leuk en aardig, maar zij werkt op een netwerk. (Dus niet lokaal op haar computer)
Ze probeerde in te loggen in haar gebruikersaccount, en kreeg onmiddelijk de melding:
"Hardware Malfunction NMI Parity Check Memory Parity Error the system has halted"
Nu is het allemaal wel mooi, maar toen ik de computer hier aansloot, kreeg ik het niet voor elkaar om het probleem te reproduceren.
Ik heb alles gedaan wat mogelijk was...
- Prime95 gedraait
- Kast schoongeblazen
- RAM geheugen vervangen en anders geplaatst
- Memtest86 gedraait
- 3 verschillende virusscanners gedraait (Symantec, AVG en Malwarebytes)
- Erop gewerkt als een User
Ik ben radeloos, ik weet niet meer wat ik kan doen. Als ik het probleem kan reproduceren kan ik actie ondernemen. Nu ben ik bang dat als ik de computer morgen weer neerzet op haar plek, dat de error gewoon terugkomt. Ik krijg het niet voor elkaar om het probleem te reproduceren, dus vroeg ik me af of jullie mij zouden willen helpen?
Bij Voorbaat Dank
Scorpi Caruso
Systeembeheerder
Ik heb vanochtend een klant aan de balie gehad met een ietwat oude HP PC.
(2 GB RAM, Intel Core 2 Duo, Windows XP)
Allemaal leuk en aardig, maar zij werkt op een netwerk. (Dus niet lokaal op haar computer)
Ze probeerde in te loggen in haar gebruikersaccount, en kreeg onmiddelijk de melding:
"Hardware Malfunction NMI Parity Check Memory Parity Error the system has halted"
Nu is het allemaal wel mooi, maar toen ik de computer hier aansloot, kreeg ik het niet voor elkaar om het probleem te reproduceren.
Ik heb alles gedaan wat mogelijk was...
- Prime95 gedraait
- Kast schoongeblazen
- RAM geheugen vervangen en anders geplaatst
- Memtest86 gedraait
- 3 verschillende virusscanners gedraait (Symantec, AVG en Malwarebytes)
- Erop gewerkt als een User
Ik ben radeloos, ik weet niet meer wat ik kan doen. Als ik het probleem kan reproduceren kan ik actie ondernemen. Nu ben ik bang dat als ik de computer morgen weer neerzet op haar plek, dat de error gewoon terugkomt. Ik krijg het niet voor elkaar om het probleem te reproduceren, dus vroeg ik me af of jullie mij zouden willen helpen?
Bij Voorbaat Dank
Scorpi Caruso
Systeembeheerder