Knoeien met Artic Silver op de proc

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:57
Ik heb net een beetje artic silver op de core van mn Tbird gedaan, maar ik heb daar een beetje mee zitten knoeien, en nu zit het gebied rond de core een beetje onder :D . Kan dit kwaad? Lijkt me niet of wel? Aangezien het de electriciteit niet geleidt enzo?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 23:37

Floor-is

5.2

Zolang je er voor zorgt dat het niet tussen die capaciteitjes en weerstandjes komt (en niet op de bruggen!!) niet nee.

Bericht hierboven

• Dr_Frickin_Evil
Maakt dat uit dan?? Het geleidt toch geen elektriciteit?

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

als het niet geleid ( simpel te testen door ff je multimeter te pakken 2 pennin in die zooi en ff kijken of je 0 Ohm meet dan geleid het wel )
dan kan het geen kwaad ookal zit het op alle componenten.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Met een doekje met een beetje vloeibare autowax erop kun je jouw proc weer schoonkrijgen

• Dr_Frickin_Evil
Negligible electrical conductivity.
Arctic Silver II was formulated to conduct heat, not electricity. It is only electrically conductive in a thin layer under extreme compression.

Dit staat op hun site, en het maakt ook niet echt contact voor zover ik kan zien

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 23:37

Floor-is

5.2

Dat zeggen ze wel vaker, je kunt maar beter zeker zijn van je zaak...

Bericht hierboven

Verwijderd

Nee zilver geleidt geen electriciteit.
Maar Je kan het schoon maken met pure alcohol.
Of carburateur cleaner :)

Verwijderd

maak maar goed schoon met bijv. wasbenzine
dan loop je geen gevaar op :P

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Op vrijdag 01 juni 2001 14:51 schreef marnickxs het volgende:
Nee zilver geleidt geen electriciteit.
|:(
Eeuh van welke planeet kom jij ? Zilver geleid als een van de beste metalen goud nog beter maar zilver is een hele goede tweede.

Alleen is artic silever weer een of ander vaag chemisch goedje met wel de warmtegeleidende eigenschappen niet de electrisch geleidende eigenschappen.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 15:32 schreef CyCLoNe het volgende:

[..]

|:(
Eeuh van welke planeet kom jij ? Zilver geleid als een van de beste metalen goud nog beter maar zilver is een hele goede tweede.

Alleen is artic silever weer een of ander vaag chemisch goedje met wel de warmtegeleidende eigenschappen niet de electrisch geleidende eigenschappen.
Tuuurlijk, je kan best gelijk hebben, maar ik had gisteren precies hetzelfde, ook Artic Silver op m'n proc, toen belde ik Oc-shop en die wisten mij te vertellen dat ZILVER geen electriciteit geleid.
Dus in feite citeer ik hun alleen maar.

Marnickxs.

Discussion closed. 8-)

Verwijderd

[huishoudelijke mededeling]
dit klopt dus echt niet.. zilver is de beste geleider, en koper zit er vlak na. alleen door het enorme prijsverschil tussen zilver en koper wordt koper gebruikt voor electriciteitsdraden ed.
[einde huishoudelijke mededeling]

• Dr_Frickin_Evil
Waarschijnlijk is de zilverconcentratie in Arctic zilver zo laag dat de geleiding verwaarloosbaar is
Pagina: 1