Vragen afhandeling verkeerd gelopen bestelling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krysa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-07 15:53
Graag wil ik mijn ervaring delen wat betreft de aftersales bij Redcoon. :(

Bij het verlengen van mijn abonnement bij T-Mobile, heb ik een Samsung Galaxy S2 gekocht.
Na een anderhalf jaar had ik wel behoefte aan een nieuwe en ben ik gaan kijken voor een Lumia 900.
Ik dacht een mooie slag te slaan toen ik de Nokia Cashback actie zag en bestelde de Lumia 900 bij Redcoon. Toen attendeerde iemand mij er op dat je het toestel wel bij een "verkooppartner" moest bestellen om mee te doen met de actie. Helaas bleek het toestel hier rond de €150 duurder. |:(
Toen ik dit hoorde heb ik mijn bestelling geannuleerd bij Redcoon via de chat. De persoon in de chat vertelde mij dat er geen bedrag op mijn creditcard afgeschreven zou worden. Opgelucht vierde ik het weekend.
Maandag toch even checken op ING of het bedrag daadwerkelijk verworpen was. Tot mijn niet zo grote verbazing stond daar het bedrag toch afgeschreven. Na een chat en een telefoongesprek werd ik ervan verzekerd dat ik het bedrag terug zou krijgen.

Na een paar dagen had ik een koper voor mijn S2 op marktplaats en berekende ik dat het me €190 zou kosten om over te gaan naar een Lumia 900. Ik heb met Redcoon gebeld of me geld onderweg was en dit was nog in behandeling. Er van uitgaande dat Redcoon het bedrag terug zou storten, heb ik hem alsnog besteld.
Dit proces verliep vlekkeloos, maar bij ontvangst van het pakketje bleek dus dat er twee telefoons in de doos zaten. Op de factuur stond maar 1 telefoon, dus in mijn eerlijkheid heb ik ze hierover gebeld. O-)
De persoon aan de telefoon was erg blij dat ik het vertelde en stuurde mij instructies over hoe ik het toestel retour kon sturen.
Na een paar dagen te wachten op mijn geld van de eerste bestelling, heb ik de chat maar weer eens opnieuw geopend. De persoon in deze chat wist niks meer terug te vinden van de eerste bestelling en ik moest het toestel eerst terug sturen voordat ze er eens over na gingen denken om geld terug te storten.
Ik heb de persoon in de chat even uitgelegd dat het dus niet zo werkt en dat ze eerst maar eens dat geld moeten terugstorten voordat ik de telefoon ging opsturen. Min of meer sloot ik de chat boos af en belde daarna naar de ING.
De persoon aan de telefoon zei dat ik een formulier betwiste betaling moest invullen en dat ik daarmee misschien mijn geld terug krijg.
Gelukkig blijkt dat je voor dit soort situaties verzekerd bent. (daarom betaal ik met creditcard/paypal)

Nou vraag ik van jullie wat input, namelijk:
  • Staat Redcoon in hun gelijk wat betreft het terugsturen van de telefoon tegenover de terugbetaling.
  • Ben ik verplicht de telefoon terug te sturen mocht ik mijn geld van de eerste bestelling terugkrijgen?
Dat laatste ben ik uiteraard niet meer van plan aangezien ze me op deze manier behandeld hebben.
Ik ben altijd bereid eerlijk te zijn, maar dit gaat mijn verstand wel een beetje te boven. :9

Kort samengevat:
  • 9 november - Telefoon besteld.
  • 9 november - Bestelling geannuleerd via chat.
  • 12 november - Bedrag opgemerkt.
  • 12 november - Chat over terugbetaling.
  • 13 november - Opnieuw de telefoon besteld.
  • 16 november - 2 telefoons ontvangen.
  • 17 november - Redcoon gebeld over de 2e telefoon.
  • 19 november - Nieuwe chat over de terugbetaling.

[ Voor 7% gewijzigd door Krysa op 21-11-2012 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:49

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Wet koop op afstand ze zijn hieraan verplicht zich te houden of ze het leuk vinden of niet ze moeten het product dus binnen 7 dagen terug nemen en de betaling dient binnen 30 dagen terug gestort te worden.

Echter wel een tip, bewaar voortan de transcripts van de chats die je volgt al die systemen hebben deze mogelijkheid of laat het bevestigen per mail nu is het een jouw woord tegen hun woord verhaal wat makelijk voorkomen had kunnen worden.

Zelf heb ik nooit slechte ervaring gehad met redcoon ook niet bij terug sturen van producten.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krysa
ShadowBumble schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:42:
Echter wel een tip, bewaar voortan de transcripts van de chats die je volgt al die systemen hebben deze mogelijkheid of laat het bevestigen per mail nu is het een jouw woord tegen hun woord verhaal wat makelijk voorkomen had kunnen worden.
Ik heb alle chats laten mailen gelukkig :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Kun je met bulletpoints de gebeurtenissen samenvatten? Ik heb moeite om de rode draad te volgen. Een lijstje zoals in het volgende voorbeeld zou handig zijn:
* [datum] telefoon besteld
* [datum] telefoon geannuleerd via de chat
* [datum] ....
etc

Edit: even je titel neutraler gemaakt

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 21-11-2012 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
@Mig29: de titel heb ik zojuist ook aangepast. Als die van jou beter was dan moet je het nog een keer doen :P

Dit topic is voor de vragen / discussie, niet primair voor de ervaring (al is dat noodzakelijke achtergrond) welke beter (ook) in de ShR past.

[ Voor 40% gewijzigd door Rukapul op 21-11-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99190

Zijn de telefoons inmiddels al teruggestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krysa
Anoniem: 99190 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:51:
Zijn de telefoons inmiddels al teruggestuurd?
Nee, beide heb ik nog in bezit.
Één daarvan is ongeopend en zou teruggestuurd worden. De andere wil ik wel gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-07 22:01

Garyu

WW

Je hele verhaal is wel een beetje wazig met alle irrelevante feiten moet ik zeggen. Samengevat:
- Je bestelt een telefoon, cancelt die bestelling per chat.
- Je bestelt hem opnieuw (toch, voor wat voor reden dan ook)
- Je krijgt twee telefoons toegestuurd
- Geld wordt twee keer van je creditcard afgeboekt

Wat staat er op het leveroverzicht? Staat daar op dat je twee telefoons hebt gekregen? Dan is er blijkbaar met het cancelen van de eerste bestelling wat misgegaan en kan je nog altijd gewoon met de 7-dagen-koop-op-afstand één telefoon terugsturen.

[ Voor 84% gewijzigd door Garyu op 21-11-2012 11:04 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Als bovenstaande klopt dan heb je 2 telefoons geleverd gekregen en 2 telefoons betaald. Die berekening lijkt te kloppen :P

In dat geval gewoon 1 van de 2 terug sturen onder de wet koop op afstand en je zult binnen 30 dagen je geld terug hebben. Je zou nog kunnen uitleggen dat door hun fout je een product 2 maal betaald hebt en daar nu ongemak van hebt en hopen dat ze de betaling kunnen versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je hebt dus twee keer dezelfde telefoon besteld bij Redcoon waarvan je de eerste bestelling hebt geannuleerd.
Er is echter iets mis gegaan waardoor Redcoon per ongeluk beide telefoons heeft geleverd. Volgens mij doen zij dan niet veel verkeerd door te vragen om eerst een telefoon terug te sturen voordat zij het geld van die eerste bestelling terugstorten. Of zie ik nu iets over het hoofd?

Je kunt overigens misschien wel iets doen met de verzendkosten aangezien het om een fout van Redcoon gaat. Indien jij tijdig de bestelling hebt geannuleerd zou Redcoon in mijn ogen voor de verzendkosten moeten opdraaien.

[ Voor 25% gewijzigd door Snoop op 21-11-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krysa
Garyu schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:02:
Je hele verhaal is wel een beetje wazig met alle irrelevante feiten moet ik zeggen. Samengevat:
- Je bestelt een telefoon, cancelt die bestelling per chat.
- Je bestelt hem opnieuw (toch, voor wat voor reden dan ook)
- Je krijgt twee telefoons toegestuurd
- Geld wordt twee keer van je creditcard afgeboekt

Wat staat er op het leveroverzicht? Staat daar op dat je twee telefoons hebt gekregen? Dan is er blijkbaar met het cancelen van de eerste bestelling wat misgegaan en kan je nog altijd gewoon met de 7-dagen-koop-op-afstand één telefoon terugsturen.
In het verhaal staat dat er 1 telefoon op de factuur stond van de bestelling die geleverd werd.
Omdat ik 1 telefoon te veel heb ontvangen heb ik dit eerlijk gemeld. Als ik dit niet had gedaan wist er niemand (behalve ik) van die 2e telefoon.
Maar omdat ik eerlijk ben geweest gaan ze eisen stellen aan geld teruggave en dat klopt naar mijn mening niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

leon3223 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:48:
[...]

In het verhaal staat dat er 1 telefoon op de factuur stond van de bestelling die geleverd werd.
Omdat ik 1 telefoon te veel heb ontvangen heb ik dit eerlijk gemeld. Als ik dit niet had gedaan wist er niemand (behalve ik) van die 2e telefoon.
Maar omdat ik eerlijk ben geweest gaan ze eisen stellen aan geld teruggave en dat klopt naar mijn mening niet..
Dan zijn het dus twee problemen, die an sich niets met elkaar te maken hebben, maar stiekem bij Redcoon misschien wel.
- bestelling -> annulering -> geld terug
- bestelling -> teveel geleverd

Dan ook als twee problemen communiceren. Bij probleem 1 is de oplossing: geld terug. Jouw probleem, maar meerdere manieren om daarmee om te gaan (Redcoon, Creditcard, etc). Bij probleem 2 is de oplossing: telefoon terug. Hun probleem, daar mogen ze zelf met een oplossing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Overigens heb je het over een reservering op je creditcard? Normaal wordt dit alleen door hotels, autoverhuur, e.d. gebruikt, maar niet bij normale aankopen? Reservering betekent nog niet afboeking maar een soort borg? Dus als het alleen om een reservering gaat, dan is er nog niks aan het handje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krysa
Garyu schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:14:
Overigens heb je het over een reservering op je creditcard? Normaal wordt dit alleen door hotels, autoverhuur, e.d. gebruikt, maar niet bij normale aankopen? Reservering betekent nog niet afboeking maar een soort borg? Dus als het alleen om een reservering gaat, dan is er nog niks aan het handje?
Reservering moet betaling zijn :P
Het is alleen nog niet daadwerkelijk van mijn rekening afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Als je nou even de chat vergeet, en ze gewoon even belt? Leg het verhaal uit, en los het samen op.

Het lijkt er toch op dat gewoon beide bestellingen geleverd zijn en dat die eerste niet geannuleerd is. Het standaard proces bij veel winkels is tereugbetaling na terugsturen. Er is begrip voor te hebben dat je gezien het voortraject daar niet om staat te springen: dus, bel even op, vraag naar de manager, et voila.
Pagina: 1