Mijn moederbord van bijna 6 jaar oud is overleden en nu wil ik het gaan vervangen (uiteraard inclusief processor en memory). Ik heb echter de laatste jaren de markt op dit gebied niet meer zo gevolgd en ik zou niet goed weten welke mobo/processor ik zou moeten kiezen.
Mijn budget is op het moment beperkt (zo'n 200 euro voor mobo, proc en mem) maar ik zou wel graag een upgrade willen waar ik weer een aantal jaar mee vooruit kan.
Mijn huidige systeem is de volgende:
- intel core 2 duo E6700
- ASUS PB5 Deluxe/WIFI-A
- ASUS EN8800GTS 640MB
- Cooler Master Centurion 534 ATX Midi-tower
- Silverstone ST75Z CM 750W
Ik hoop dus te kunnen volstaan met het vervangen van het mobo, de processor en memory.
Ik 'game' wel eens maar niet al te veel; ik vind goede prestaties bij foto en videobewerking belangrijker.
Graag hoor ik wat jullie ervan denken. Kan ik binnen dit budget en met de rest van mijn spullen een mooi systeempje maken, of hebben jullie andere adviezen?
Mijn budget is op het moment beperkt (zo'n 200 euro voor mobo, proc en mem) maar ik zou wel graag een upgrade willen waar ik weer een aantal jaar mee vooruit kan.
Mijn huidige systeem is de volgende:
- intel core 2 duo E6700
- ASUS PB5 Deluxe/WIFI-A
- ASUS EN8800GTS 640MB
- Cooler Master Centurion 534 ATX Midi-tower
- Silverstone ST75Z CM 750W
Ik hoop dus te kunnen volstaan met het vervangen van het mobo, de processor en memory.
Ik 'game' wel eens maar niet al te veel; ik vind goede prestaties bij foto en videobewerking belangrijker.
Graag hoor ik wat jullie ervan denken. Kan ik binnen dit budget en met de rest van mijn spullen een mooi systeempje maken, of hebben jullie andere adviezen?