• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-01 23:26
De stekker van mijn voeding(Corsair CX500) naar mijn moederbord(AsRock 970 Extreme3) past niet goed, en heeft ook nooit goed gepast. Dit is nooit echt een probleem geweest omdat hij er toch niet uitviel behalve als ik mijn bureau hard aanstootte, waarna de stekker er heel soms weer wat steviger in moest gedrukt worden. Hij "klikt" niet vast met het klipje aan de zijkant van de stekker.

Deze keer lijkt hij er echter niet meer goed in te komen... De harde schijf en voeding gaan wel aan maar de led's in mijn casing en de fans op mijn casing cpu en videokaart blijven uit... Ligt het probleem nou eigenlijk aan de stekker of het moederbord? Zijn er meer mensen met deze combinatie die er problemen mee hadden? (Best buy guide begin dit jaar geloof ik...) Is er iets te zien aan de foto's? (Het is laat, de foto's zijn waarschijnlijk niet heel scherp)

Moederbord
Stekker vanuit voeding

Moederbord: AsRock 970 Extreme3
Processor: AMD FX 6100 (Cooler Master Hyper 212 fan)
Videokaart: Sapphire Radeon HD 7850 2GB GDDR5
Voeding: Corsair Builder CX500
Behuizing: Thermaltake V3 Blacx Edition
HDD: Western Digital Green WD10EADS, 1TB, uit oudere pc (HP Pavilion p6340)
RAM: 3 sticks, elk 2GB, uit oudere pc (HP Pavilion p6340)

:'(

Verwijderd

Wat je tijdelijk kunt doen is op de hoekjes van de stekkers (Erbuiten, niet erin) een beetje lijm doen, het liefst sneldrogende. Het voordeel is is dat je het zo snel vast kunt zetten, en als het echt een keer los moet met een beste ruk eraf kunt krijgen.

Andere kant is het ruilen van je voeding, of een nieuwe voeding aanschaffen. :)

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:14
Die stekkers willen nog wel eens moeilijk vastkliken, echter moet dit met een goede ondersteuning van het moederbord en goed aandrukken wel lukken. Mocht dit echt onmogelijk zijn dan kan (smelt-)lijm een oplossing zijn. Het losraken van deze stekker terwijl de PC aanstaat kan in veel gevallen het overlijden van moederbord, voeding of andere onderdelen veroorzaken!!! Smeltlijm is nog makkelijker los te krijgen: even verhitten en klaar :)

foto's zijn erg wazig (zelf focussen op glas, camera op stekker en niet andersom ;)): een van de pennen in de voedingsconnector lijkt verkleurd: bij slecht contact gaan deze verhitten, vonken, corroderen enz., vaak is dan alleen vervanging van het hele onderdeel (voeding en/of moederbord) een oplossing, tenzij je de draden op het moederbord vastsoldeert:S

[ Voor 29% gewijzigd door base_ op 21-11-2012 02:37 ]

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-01 23:26
Hij draait nu weer, heb hem net even goed aangedrukt (niet té hard natuurlijk) en hij zit er niet helemaal in maar hij blijft er goed in zitten lijkt het. Vastlijmen nu is misschien wel een goed idee, maar ik heb enkel plasticlijm van mijn pa in huis, dat laat niet los na verhitting en is volgens mij redelijk stevig...

Ik ben in ieder geval al blij dat hij weer draait, dank jullie beide voor jullie hulp. d:)b

De stekker lijkt trouwens niet verkleurd, ik weet niet precies welke pin je bedoelt maar die 5 naar links vanaf rechtsboven zit geen draadje (dat hoort zo, toch?) in en die op de foto 3 naar links vanaf rechtsonder leek niet verkleurd

[ Voor 22% gewijzigd door Rhin op 21-11-2012 21:16 ]

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Er zit op bijde toch een clipje hoe kan het losraken door een tikje vraag ik me af.
heel strak een stukje tape aan bijde kanten van de draden dan stukje tape om de sock over de andere stukjes tape en eentje om de draden zelf dat zorgt dat het blijft zitten.

lijm kan ook maar dat zou ik liever niet op me hardware knoeien mocht je het verprutsen (zegt degene die com poorten uit het IO zaagt zodat het in een kast past)

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:14
Stekker moet best hard aangedrukt worden en het clipje zit er niets voor niets: als de stekker met een tikje al losgaat dan zit hij echt niet goed. Aangezien er nogal wat amperes doorheen gaan gaat dat meestal niet lang goed, maargoed tegen de tijd dat e.e.a. goed gaat vonken kan je geluk hebben (hij last zichzelf vast) of pech (doei moederbord + evt meer). Gelukkig zitten er genoeg brandvertragers in zegmaar ;)
voorbeeldje: https://bitcointalk.org/index.php?topic=53904.0 , heb hier ook nog ergens een moederbord liggen met hetzelfde probleem alleen iets minder opvallend.
Pagina: 1