Lenovo 15.6" Y500-MBG2AMH

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D030
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-02 09:19
Goedenavond!

Ik ben van plan binnenkort een laptop aan te schaffen en heb wat rond gekeken online.
De laptop zal vooral gebruikt worden voor films,internetten,games (Guild Wars 2, Borderlands 2 etc.) en MS word. Je zou kunnen zeggen dat games de hogere prioriteit hebben. Mijn budget ligt rond de 700-800 euro
en ik heb op Paradigit.nl een, naar mijn mening, goede laptop gevonden. Nu wil ik alleen weten of dit ook klopt en zo niet, of iemand mij zou kunnen helpen of advies zou kunnen geven voor een beter model.

Hierbij de link naar de pagina van de laptop.
http://www.paradigit.nl/p...00gb/95412ag/default.aspx

Bij voorbaat dank,

Mvg, Daniël

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-07 17:18
oke, nog alternatieven gevonden? waar ga je hem voor gebruiken? weet trouwens niet of de specs van die laptop kloppen, daar is laatste tijd nogal wat in veranderd. als ze wel kloppen dan is het een prima laptop(sowieso wel denk ik) anders inspiron15R SE?

edit: lees trouwens ook eventjes de LAA door: LAA beleid

[ Voor 14% gewijzigd door kaasplank1 op 21-11-2012 00:49 ]

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D030
He!
Qua alternatieven heb ik eventueel nog

http://www.paradigit.nl/p...nx_rzneh_007/default.aspx

Maar ik heb gelezen dat er hierbij problemen zijn qua temperatuur en dat dit de prestaties aantast.
Van de twee ben ik meer geneigd voor de Lenovo te kiezen vanwege de sterke grafische kaart tov de Acer.
(Maar als jij zegt dat dit misschien niet klopt begin ik wel te twijfelen)
De Acer heeft dan wel weer een beter processor maar voor zover ik in mijn zoektocht naar een "goedkope" gaming laptop heb ik begrepen dat grafische kaart > processor. Verbeter mij als dit fout is, eerste keer dat ik mij echt verdiep in de hardware van mijn pc.

Mvg Daniël

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:11
Laptop ziet er goed uit.
Als de laptop vergelijkbaar is met de Y580 is het een goede keus.
Heb de Y580 een paar dagen gehad (geretourneerd wegens beschadigingen) en vond het een hele mooie laptop.
Kwam mooi geluid uit de JBL speakertjes en er zat een erg goed scherm in.
De behuizing voelde niet super stevig aan maar kon er mee door.
Als Lenovo die sterke punten ook in deze laptop heeft gestopt dan is het een prima ding.
Je geeft aan dat je budget rond de 700-800 euro ligt, dan zou de Dell Inspiron 15r SE (heb 'm nu zelf ook) zoals kaasplank al noemt ook een goede keuze zijn.

Weet niet of je dit topic al had gevonden maar daarin staan een aantal manieren om wat van de prijs van de 15r SE af te snoepen waardoor de prijs van de laptop binnen je budget kan vallen.

Dell Waardebonnen Topic - Deel 2

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D030
Bedankt voor je reactie Admiral!

Oke dat is goed om te horen! Dan zal ik hoogst waarschijnlijk toch voor de Lenovo gaan.
Zit namelijk ook een Paradigit filiaal paar straten hier vandaan en vindt het toch wel belangrijk dat als er iets mis is, ik daar snel terecht kan. Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
D030 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 01:09:
Bedankt voor je reactie Admiral!

Oke dat is goed om te horen! Dan zal ik hoogst waarschijnlijk toch voor de Lenovo gaan.
Zit namelijk ook een Paradigit filiaal paar straten hier vandaan en vindt het toch wel belangrijk dat als er iets mis is, ik daar snel terecht kan. Bedankt voor de reacties!
Het kan inderdaad handig zijn om electronica in een fysieke winkel te kopen zodat je er altijd heen kan als er problemen zijn.
Dell vind je niet snel in fysieke winkels dus als je de laptop het liefst bij een winkel haalt kun je beter voor de Lenovo gaan.
Ik heb nog geen reviews kunnen vinden over de Y500 dus ik weet niet wat voor scherm er in zit, hoe de temperatuur en de bouwkwaliteit etc is, maar als het in lijn met de Y580 ligt dan zal dat wel goed zitten.

Iniedergeval veel plezier met je laptop, welke het ook mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:06

Quad

Doof

Y500 is een nog niet leverbare laptop, reviews zijn er dan ook niet, enkel hands ons.
Daarbij vraag ik mij af of de pricewatch klopt, 500GB SSD en 1TB HDD?

Hou het in de gaten zou ik zeggen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Quad schreef op woensdag 21 november 2012 @ 01:29:
Y500 is een nog niet leverbare laptop, reviews zijn er dan ook niet, enkel hands ons.
Daarbij vraag ik mij af of de pricewatch klopt, 500GB SSD en 1TB HDD?

Hou het in de gaten zou ik zeggen.
Pricewatch klopt inderdaad niet.
500GB SSD + 1TB HDD in een laptop van 800 euro, dat zou niet verkeerd zijn! :+
Als je op een van de winkels klikt die dat type uit de pricewatch levert staat er ook bij de specificaties dat er een 500GB HDD in zit zonder SSD, wat me iets meer plausibel lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Jup, morgen even aanpassing indienen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Quad schreef op woensdag 21 november 2012 @ 01:47:
Jup, morgen even aanpassing indienen.
...ik was je al voor vandaag. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Omni schreef op woensdag 21 november 2012 @ 01:51:
[...]
...ik was je al voor vandaag. :+
-O-

On: kwa specs is deze notebook niet slecht, maar misschien iets te duur in verhouding tot concurrentie.

Ben nieuwsgierig naar een review van Tweakers met name accu, scherm, warmte en prestatie.
Maar ben bang dat Tweakers, als ze de mogelijkheid krijgen, voor de sli variant gaan.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D030
Quad schreef op woensdag 21 november 2012 @ 02:05:
[...]

-O-

On: kwa specs is deze notebook niet slecht, maar misschien iets te duur in verhouding tot concurrentie.

Ben nieuwsgierig naar een review van Tweakers met name accu, scherm, warmte en prestatie.
Maar ben bang dat Tweakers, als ze de mogelijkheid krijgen, voor de sli variant gaan.
Mmm oke, heb je misschien nog voorbeelden van concurrerende laptops in de prijsklasse?
Behalve de hier boven genoemde Dell laptop?

Mvg, Daniël

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

D030 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:12:
[...]

Mmm oke, heb je misschien nog voorbeelden van concurrerende laptops in de prijsklasse?
Behalve de hier boven genoemde Dell laptop?

Mvg, Daniël
De Asus N56 is er ook in verschillende uitvoeringen in die prijsklasse. Alleen de keuze is op dit moment beperkt, niet alle modellen zijn nog leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D030
Asus N65 is inderdaad beperkt, lastig om te vinden. Maar even terug naar de Lenovo, zou deze laptop mijn eisen kunnen realiseren? Games (Borderlands 2, Guild Wars 2 en toekomstige games), Internetten en muziek en film? En blijf het feit dat er een Paradigit hier zit toch fijn vinden aangezien het niet goedkoop is.

Mvg, Daniël

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:33

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik sta precies voor dezelfde keuze. Die Lenovo ziet er goed uit. Al twijfel ik nog over welke versie ik moet nemen, de i5 met eigen ssd of de i7..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Tsjah, bij Dell heb je de eerste jaar next day in home garantie. Krijg je de volgende dag een monteur in huis die je laptop repareert.
Bij Paradigit moet je hem eerst langs brengen en vervolgens afwachten wat hun er van zeggen. Service Dell is een aardige plus.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D030
Quad schreef op woensdag 21 november 2012 @ 18:22:
Tsjah, bij Dell heb je de eerste jaar next day in home garantie. Krijg je de volgende dag een monteur in huis die je laptop repareert.
Bij Paradigit moet je hem eerst langs brengen en vervolgens afwachten wat hun er van zeggen. Service Dell is een aardige plus.
Ooh dat is zeker goed om te weten dat dat bij Dell kan!
Maar puur op het feit dat ik hem voor games zal gebruiken is de Lenovo toch beter?
Ze hebben dezelfde processor (i5-3210M) alleen heeft de Lenovo een GT650M en heeft de Dell 15R SE een AMD HD 7730M. Als ik allebei de kaarten vergelijk op Netbookcheck.net zie ik dat de GT650M over het algemeen hoger of evenveel haalt qua FPS bij spellen. voorbeeld: Mass Effect 3 is op de 7730M op high: 36 fps en op ultra: 25fps. De GT650M heeft op high:59 FPS en op ultra: 45 FPS dat is bij beide net iets minder dan 2x zoveel.

Mvg, Daniël

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Áls de Lenovo leverbaar is is die sneller ja.

Maar de Dell is wel goedkoper, die heb je al vanaf €638,-

PVOutput☀️

Pagina: 1