Toon posts:

film via raspberry vanaf synology nasgeeft hoge netwerk load

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als ik mijn raspberry pi met xbmc een hd film laat afspelen is de rest wat in het zelfde netwerk zit enorm traag.
Nu was ik zelf al een beetje aan het uitdenken. Stel ik zet een switch tussen de nas en raspberry in en deze op de router aan sluiten.

Voor een visuele uitleg hierbij een plaatje: Afbeeldingslocatie: http://s17.postimage.org/6c5vdjgq5/paint_11210223332.jpg

Als iemand mij kan vertellen of hierdoor mijn internet verkeer over het netwerk niet zo gigantisch word aangetast zou mooi zijn.

Met vriendelijke groet,

Chris

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Helaas kan ik niet je plaatje zien, daarom maar een reactie op basis van je info:

Zolang je de nas en de mediaplayer bekabeld aangesloten hebt zal dat geen invloed hebben op je overig netwerkverkeer. Draadloos is een ander verhaal omdat daarvan de bandbreedte beperkt(er) is. Een switch staat hier verder los van...

offtopic:
Groeten doen we al impliciet, hoe vriendelijk ook is dat niet nodig op GoT

Eerst het probleem, dan de oplossing

• KoningBob
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik heb sinds kort ook een Raspberry Pi met xbmc en speel films af vanaf mijn NAS (my book live) echter hapert het beeld als ik grote films afspeel van 3gb al en meer.

Alles bekabeld uiteraard maar toch erg vervelend dat willekeurig een beetje om de minuut het beeld en geluid 1 seconde hapert.

Waar zou dit aan kunnen liggen? aan de snelheid van de hardeschijf in mijn NAS?
De weg naar mijn films is misschien ook langs maar ik weet niet of het daar aan zou kunnen liggen.
Voorbeeld: NAS:/public/Alles/Films/"greenlantern"/"greenlantern.mkv"

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
lier schreef op woensdag 21 november 2012 @ 08:56:
Een switch staat hier verder los van...
Dat is niet helemaal waar. Door de switch in de topologie op te nemen zoals chris150... voorstelt beperkt alle netwerk verkeer voor het afspelen van films tot de NAS, switch en Raspberry. De router en andere apparaten zullen geen load hiervan ondervinden.

Als de NAS en Raspberry rechtstreeks op de router worden aangesloten zal de router veel netwerk verkeer voor zijn kiezen krijgen, en daar kan ander netwerk verkeer last van hebben.

Een extra switch is een goede manier om je router te ontlasten. Voor <20 Euro heb je al een Gbit switch van bijv TP-link

Er1c

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Het streamen van HD content kost je minder dan 50 Mbps, als de ingebouwde switch in je router daar last van heeft dan kan je beter je hele router weggooien...vind ik :)

Echter klopt het (theoretisch) wel (wat Er1c zegt) dat met een switch al het verkeer buiten je router gehouden kan worden. Misschien een keer testen door een switch te lenen van iemand?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• KoningBob
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-12-2024
Het streamen van HD content kost je minder dan 50 Mbps, als de ingebouwde switch in je router daar last van heeft dan kan je beter je hele router weggooien...vind ik
probleem was dat ik het analoog op de tv had aangesloten want deze tv heeft geen hdmi.
met hdmi op een andere tv was het geen probleem. ook niet met films van 21gb :D opgelost dus
Pagina: 1