Aansluitadvies soundbar SC-HTB520 op plasma tv

Pagina: 1
Acties:

• daxcer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-01-2022
Yoo iedereen,

Graag jullie advies ivm het volgende :
- heb een panasonic tv plasma TX - PF50G10
- Digitale decoder van telenet
- PS3 spelconsole en BR-speler
- soundbar SC-HTB520 Panasonic

Graag zou ik alle geluid via de soundbar willen laten lopen en dacht bij het bestellen van de soundbar dat mij relatieve jonge tv wel ARC HDMI zou hebben.
Helaas pindakaas heeft deze dat niet dus is mijn vraag naar jullie toe hoe zouden jullie dit aansluiten om om het beste uit de soundbar te halen ?
De telenet decoder en PS3 gaan nu al via HDMI naar de tv.
De soundbar zelf heeft alleen maar 1 HDMI in en out + 1 optical aansluiting.
Kan ik nu de soundbar nog via HDMI aan de tv koppelen en dan toch geluid krijgen van de PS3 en telenet decoder ?

Alvast bedankt voor jullie tips
Mvg Rohnny

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-01 21:02
Heeft je TV geen optical out aansluiting ? De meeste tv's hebben dat wel. Daar kan je je soundbar dan op aansluiten volgens mij.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:54

FeaR

In GoT we trust

daxcer schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 23:24:
...dat mij relatieve jonge tv wel ARC HDMI zou hebben.
Die TV is uit 2009, dat is in de electronicamarkt toch eigenlijk al weer oud. En aangezien HDMI 1.4 pas medio 2009 in is gevoerd zat de kans van het niet hebben van ARC er wel in.
Kan ik nu de soundbar nog via HDMI aan de tv koppelen en dan toch geluid krijgen van de PS3 en telenet decoder ?
Zoals gezegd moet je dan de andere dedicated uitgang van de TV gebruiken om audio door te zetten. In het geval van deze Panasonic is dat een optische S/PDIF, oftewel optische toslink (zie ook pagina 47 van de handleiding...).

Alle bronnen sluit je dan met HDMI aan naar de TV zodat beeld en geluid daar naar toe worden gestuurd. Geluid zal dan via de Digital Out van de TV naar de soundbar worden gestuurd. Nadeel is wel dat een dergelijke uitgang niet altijd alle signalen ondersteunt. Volgens (wederom...) de handleiding zou Dolby Digital met 5.1 wel moeten lukken. Over DTS is het wat minder zeker. Maar hoe dan ook is het ontbreken van het doorzetten van een 5.1 signaal met een soundbar al wat minder essentieel. En je hebt maar weinig andere opties.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• daxcer
Alvast erg bedankt voor jullie advies,
dus als ik het goed begrepen heb hoef ik alleen maar die toslink kabel aan te schaffen om de soundbar te verbinden met de tv dan.
Dus geen hdmi kabel nog van de tv naar de soundbar ?

alleen wacht ik nog steeds op de soundbar dankzij de Bobshop :-(

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

daxcer schreef op donderdag 29 november 2012 @ 11:26:
Alvast erg bedankt voor jullie advies,
dus als ik het goed begrepen heb hoef ik alleen maar die toslink kabel aan te schaffen om de soundbar te verbinden met de tv dan.
Dus geen hdmi kabel nog van de tv naar de soundbar ?

alleen wacht ik nog steeds op de soundbar dankzij de Bobshop :-(
Daarnaast moet je nog rekening houden met de volumeregeling. De volumeregeling op de afstandsbediening van je tv regelt niet het volume van de soundbar. Sterker nog, als je de soundbar via toslink aansluit kun je het geluid van beiden apart regelen via de afzonderlijke afstandsbedieningen. Het werkt, maar het is een sub-optimale oplossing.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• daxcer
lukt dat wel indien ik de soundbar toch nog extra aansluit met HDMI naar de TV ?
Heb toch nog een HDMI ingang over op de TV.

Nu met de telenet decoder (nieuwe versie) kan je ook het geluid stiller en luider zetten.
Dan werkte voorheen ook met de Logitech Z5500 die ik hiervoor had.
Alleen moest je dan je volume zo instellen op de Z5500 dat je een goed bereik had om met het volume te spelen van de telenet decoder.
Enkel als ik dan naar de Playstation overschakelde was dat niet optimaal omdat daar het volume te hoog voor was.
Pagina: 1