Logitech G27 vs Thrustmaster T500 RS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-05 13:12

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Dag lezer,

Gezien de winter het niet zo'n geweldig rij-weer maakt, ben ik momenteel op zoek naar een leuk pc racestuur + pedalen + schakelpook. Nu leek mij zelf in eerste instantie de G27 de beste keuze, totdat ik op bijna elk forum te lezen kreeg dat de T500 RS nog veel beter is... Wel viel het mij op dat de T500 vele malen duurder is, maar ook meer features en dergelijke heeft. Wel werd er steeds vermeld dat het ook een beetje afhankelijk is van welke games ermee wilt spelen, deze wil ik ermee gaan spelen:
-ETS 2
-NFS (shift 2, most wanted (2012))
-Off road drive
-City car driving (rijles simulator uit rusland)
-F1 2012
-Dirt 3
-Etc.
Van sims tot arcade dus...

Wat zouden voor mij dan de voordelen zijn van een T500 tov de G27? Zouden jullie de voordelen het extra geld ook waard vinden?

Alvast bedankt voor de reactie's!

RoofTurkey

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-05 23:58
Ik zelf gebruik Fanatec en kom van Logitech af, een grote stap vooruit. De stap van Fanatec naar Thrustmaster is wat kleiner, alleen qua prijs weer een stuk groter. Ik raad je eigenlijk aan om voor Fanatec te gaan.

Dit pakket heb ik paar maanden terug aangeschaft en binnen 2 dagen ontvangen.
http://www.fanatec.de/web...f988e7576e9c64d5a7c63407f

FFB is echt goed en je kan via het settingsmenu op het stuur van alles aanpassen, ook kan je de loadcell aanpassen van je pedals en zo de sterkte instellen. Je krijgt er ook nog een leuke sequentiele én H shifter bij. Opzich niet mis voor dat geld vond ik.

Zo staat het er bij mij bij:
Afbeeldingslocatie: http://img855.imageshack.us/img855/7885/23120163.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/2484/97858071.jpg

Stuk fijner dan G27, maar beter dan de Thrustmaster durf ik niet te zeggen en ga er ook niet van uit. Als je Fanatec wel een leuk merkt vindt kan je bij hun ook gek doen uiterraard, zij hebben sinds kort ook wel high end spul.

De service is overigens ook erg goed, niet uit eigen ervaring maar wel van mensen om mij heen. Bijvoorbeeld een defecte pedal, terug sturen en dezelfde week waren zijn nieuwe pedals nog binnen. Niet slecht toch..

Ook komt Fanatec met firmware updates die je kan installeren, dat moet je eerst wel even doen want volgens mij komen ze met de oudste firmware thuis bezorgd.

Ik hoop je een beetje geinformeerd te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:53
Ik zie geen enkele sim* in je lijstje staan (city car driving daargelaten :P ), en dus ook geen enkele reden om perse de T500 te kopen, het is namelijk een duurt grapje dan.

Voor 170 euro heb je een G27 van marktplaats, en als je wat serieuzer met sims bezig gaat, zou je alsnog kunnen zien of een t500 misschien een meerwaarde bied, en zet je je g27 weer voor hetzelfde geld te koop.

Ook zou ik uitkijken voor de noemer 'high-end', in dit marktsegment zit je rond de 600 euro voor een stuur
wat misschien niet zo heel veel beter is dan de G27 of goedkopere Fanatec stuurtjes. High-end begint bij 3000 ;) In het geval van Fanatec is dit gewoon marketing.

*Overigens zie je nog genoeg mensen, ook de toppers, in sims als rFactor 1 en 2, iRacing, GameStockCar, GTR (2),etc, 'gewoon' met een G27 rijden.

Uit pure armoede rijd ik zelf nog met een oude Momo Racing, en zelfs in rFactor2 stuurt dat helemaal niet slecht, behalve in de road cars met wat meer stuuruitslag dan :)

Het hele verhaal is dus behoorlijk budget gebonden. Heb je veel geld te besteden, tja, doe dan gelijk de Fanatec CSW met beide rims en een Clubsport V2 setje, daar kun je absoluut lekker mee vooruit. Klein budget, Logitech G25/G27, middelgroot budget en wil je ruimte houden voor randapparatuur zoals een buttonbox bijvoorbeeld, de T500. Een ding is zeker, geen van de 3 zal een slechte keus zijn :)

[ Voor 28% gewijzigd door Schuey op 21-11-2012 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Schuey schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:01:
Een ding is zeker, geen van de 3 zal een slechte keus zijn :)
Dan vind ik de T500 zijn meerprijs niet waard :P . Ik wil gewoon graag een beetje realistisch, dat hoeft van mij dus allemaal niet zo super customizable enzo te zijn :9 .

De fanatic vind ik er zelf niet zo super uit zien, dus die wordt het sowieso niet...
Schuey schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:01:
Ik zie geen enkele sim* in je lijstje staan (city car driving daargelaten :P ), en dus ook geen enkele reden om perse de T500 te kopen, het is namelijk een duurt grapje dan.
Ik reken ETS 2, Off road drive en F1 ook onder sims :) .

[ Voor 28% gewijzigd door RoofTurkey op 21-11-2012 12:43 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:30

Niellie41

[object Object]

Fanatec niet mooi?
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v212/197VCK/Captiuhuure.jpg

Maar nu geef je toch eigenlijk zelf het antwoord? Je kiest voor de G27. Het is een heel mooi stuur, zeker voor wat je wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:53
RoofTurkey schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:41:
[...]

Dan vind ik de T500 zijn meerprijs niet waard :P . Ik wil gewoon graag een beetje realistisch, dat hoeft van mij dus allemaal niet zo super customizable enzo te zijn :9 .

De fanatic vind ik er zelf niet zo super uit zien, dus die wordt het sowieso niet...
Snap ik, het enige wat dan het prijsverschil goedmaakt is de schijnbaar superieure pedalenset van de T500 tegenover de oudbollige set van de G27 serie.

Ik vind ze zelf ook niet mooi maar dat komt omdat ik zo dicht mogelijk bij een echt f1 stuur wil zitten, of ik schroef er nog wel zelf een momo of sparco stuur op.
Ik reken ETS 2, Off road drive en F1 ook onder sims :) .
Dat moet je zelf weten ;)
Niellie41 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:50:
Fanatec niet mooi?
[afbeelding]

Maar nu geef je toch eigenlijk zelf het antwoord? Je kiest voor de G27. Het is een heel mooi stuur, zeker voor wat je wil doen.
Het is netjes gemaakt maar ik krijg er ook geen harde plassert van, mooi is relatief ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Schuey op 21-11-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Schuey schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:16:
Het is netjes gemaakt maar ik krijg er ook geen harde plassert van, mooi is relatief ;)
Dat is nou precies wat ik wou zeggen, maar niet durfde :P .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 21:22
Of je snort voor een appel en een ei (50 - 60 euro) een Logitech Driving Force GT op die ligt te verstoffen bij iemand. Weinig geld, veel plezier.

Zelf heb ik jaren terug een Logitech Momo Racing gehad (speelde toen GPL en LFS ermee), die later verkocht. Tijd terug een een DFGT van marktplaats geplukt, heb d'r wel lol mee. Vind 'm beter dan de Momo Racing in ieder geval.

[ Voor 44% gewijzigd door Yonni op 21-11-2012 19:13 ]

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Yonni schreef op woensdag 21 november 2012 @ 19:12:
Of je snort voor een appel en een ei (50 - 60 euro) een Logitech Driving Force GT op die ligt te verstoffen bij iemand. Weinig geld, veel plezier.

Zelf heb ik jaren terug een Logitech Momo Racing gehad (speelde toen GPL en LFS ermee), die later verkocht. Tijd terug een een DFGT van marktplaats geplukt, heb d'r wel lol mee. Vind 'm beter dan de Momo Racing in ieder geval.
Ik vind de aanwezigheid van een koppeling en H-shifter toch wel verplicht, anders was dat inderdaad goed genoeg geweest.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 10:44

Shva

aka Jos_theboss

G27 :)

T500 is voor de echte die-hard simracers.

Of een 2de hands g25 zou ook kunnen, die heeft iets ruwere ffb maar voor de rest even goed als g27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:07

Koenvh

Hier tekenen: ______

Even een vraagje van mijn kant:
Waar is die Fanatec te krijgen? Welke winkel?

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:30

Niellie41

[object Object]

Koenvh schreef op woensdag 21 november 2012 @ 23:17:
Even een vraagje van mijn kant:
Waar is die Fanatec te krijgen? Welke winkel?
Bij Fanatec zelf

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-05 22:22
De G27 werkt gewoon goed, heeft hele goede pedalen en H-shifter ( met een kleine aanpassing om te bouwen naar sequentieel).
De t500 is smoother, voelt ook natuurlijker maar heeft geen shifter en moet apart aangeschaft worden.
De pedalen van de G27 vind ik persoonlijk beter, beter gevoel van gas en rem.

Doe je gewone racegames en sims is de G27 niet verkeert. Heb je geld en wil je meer, tja....

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:26
Ik ben zelf in het bezit van een Fanatec GT3 RS v2 i.c.m. ClubSport V1 pedalen en CSR Shifters. Als het werkt is het echt prachtig spul en een genot om mee te rijden. Ik zag op de Fanatec website het volgende pakket staan:

http://www.fanatec.de/web...c4c3f6cff28f7cc935aff686b

Voor de prijs van een T500 RS een degelijk multi-platform stuur met superieure pedalen en een shifter set. Wellicht dat dit ook nog een optie is? Ik heb zelf geen idee of de problemen die ik met mijn GT3 RS v2 ervaar ook gelden voor de GT2 (luidruchttige fans, signaal dat soms wegvalt en dat soort apparte dingen) maar wellicht dat iemand anders die het stuur heeft daar wat meer over kan vertellen :).

Ik heb tot nu toe in ieder geval nog geen spijt gehad van mijn investering ondanks dat ik er soms problemen mee ervaar (customer service van Fanatec is in het afgelopen jaar behoorlijk verbeterd). Ik heb zoiets van als je het geld over hebt doe het gelijk goed! Kan je er gelijk jaren mee vooruit ook met de gedachte gericht op de aankomende sims (AC, rF2. evt. pCars)
Pagina: 1