Beste leden,
Ik heb jullie hulp nodig.
Zelf ben ik een software ontwikkelaar die 3 jaar geleden (12-12-2009) een custom pc heb laten assembleren in een winkel bij mij in de buurt.
Toen dertijd kostte deze configuratie een kleine 1200-1300 euro, maar helaas is deze alweer gedateerd en achterhaald qua snelheid, performance en grafische mogelijkheden.
De oude/huidige configuratie is:
Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe configuratie.
In het ergste geval zal ik alles opnieuw moeten kopen (budget zal geen probleem zijn).
De informatie/situatie:
- Wat wil je gaan doen met het nieuwe systeem?
Net al gezegd in het uiterst geval een compleet nieuw systeem, maar hopelijk met jullie hulp en advies wil ik mijn oude configuratie zo veel mogelijk hergebruiken om de kosten laag te houden.
- Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt?
Ja zie boven de oude configuratie.
- Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een mix van mijn oude configuratie (boven) en mijn nieuwe configuratie (onder).
En in de nieuwe configuratie staan nieuwe case fans, ik heb zelf deze uitgezocht maar heb hier geen verstand van. Ik wil hier graag de case fans hebben die het beste werken (veel luchtverplaatsing, genoeg rpm en laag dB) en dan 4 stuks 120mm en 2 stuks 140mm vanwege de case die ik mogelijk erbij zou willen nemen.
- Heb je nog bepaalde (merk) voorkeuren en waarom?
Niet zo zeer, wel zeer fan van Intel, Corsair, Nvidia GeForce en CoolerMaster. Vandaar ook de nieuwe configuratie.
- Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil met de nieuwe configuratie/pc een termijn van minimaal 5 jaar overbruggen. Daarmee haal ik mijn persoonlijk budget van €650,- per jaar voor mijn pc. Want 5*650 = 3250.
Mijn configuratie die ik tot nu toe heb:
Mijn vragen:
1: Is mijn nieuwe configuratie mogelijk?
Zo ja, mooi dan heb ik het uiterste geval gedefinieerd.
Zo nee, zou je dan een vervangend onderdeel kunnen doorgeven zodat ik deze kan bekijken. Graag ook je uitleg waarom het niet mogelijk is, ik wil zelf graag hier veel van leren.
2: Welke onderdelen van mijn oude configuratie zou ik kunnen hergebruiken zodat de kosten voor mijn nieuwe configuratie lager liggen? (zelf heb ik al de optische drive uit de oude config + een gloednieuwe 180gb intel ssd met windows 8 pro erop).
Ik dank u hartelijk alvast voor de hulp.
Mijn geplande datum om de nieuwe configuratie te realiseren is 12 januari 2013, gelukkig heb ik nog even om met jullie tot een super configuratie te komen.
Mocht er nog dingen onduidelijk zijn, alvast mijn excuses dit is mijn eerste post op het forum en wil het met der tijd leren om goed met jullie te communiceren. (ja ook antwoorden op andere topics is mijn doel).
Met vriendelijke groet
Ik heb jullie hulp nodig.
Zelf ben ik een software ontwikkelaar die 3 jaar geleden (12-12-2009) een custom pc heb laten assembleren in een winkel bij mij in de buurt.
Toen dertijd kostte deze configuratie een kleine 1200-1300 euro, maar helaas is deze alweer gedateerd en achterhaald qua snelheid, performance en grafische mogelijkheden.
De oude/huidige configuratie is:
Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe configuratie.
In het ergste geval zal ik alles opnieuw moeten kopen (budget zal geen probleem zijn).
De informatie/situatie:
- Wat wil je gaan doen met het nieuwe systeem?
- Software ontwikkeling
- Gamen
- Multimedia (video en muziek)
- Videobewerking (onderdeel van mijn software ontwikkeling)
- Fotobewerking (onderdeel van mijn software ontwikkeling)
Net al gezegd in het uiterst geval een compleet nieuw systeem, maar hopelijk met jullie hulp en advies wil ik mijn oude configuratie zo veel mogelijk hergebruiken om de kosten laag te houden.
- Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt?
Ja zie boven de oude configuratie.
- Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een mix van mijn oude configuratie (boven) en mijn nieuwe configuratie (onder).
En in de nieuwe configuratie staan nieuwe case fans, ik heb zelf deze uitgezocht maar heb hier geen verstand van. Ik wil hier graag de case fans hebben die het beste werken (veel luchtverplaatsing, genoeg rpm en laag dB) en dan 4 stuks 120mm en 2 stuks 140mm vanwege de case die ik mogelijk erbij zou willen nemen.
- Heb je nog bepaalde (merk) voorkeuren en waarom?
Niet zo zeer, wel zeer fan van Intel, Corsair, Nvidia GeForce en CoolerMaster. Vandaar ook de nieuwe configuratie.
- Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil met de nieuwe configuratie/pc een termijn van minimaal 5 jaar overbruggen. Daarmee haal ik mijn persoonlijk budget van €650,- per jaar voor mijn pc. Want 5*650 = 3250.
Mijn configuratie die ik tot nu toe heb:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7 3960X Boxed | € 920,70 | € 920,70 |
1 | Asus P9X79 | € 214,- | € 214,- |
2 | EVGA GTX 680 FTW+ 4GB | € 586,80 | € 1.173,60 |
1 | Antec Twelve Hundred V3 | € 147,90 | € 147,90 |
1 | Zalman ZM-MFC3 | € 47,64 | € 47,64 |
1 | Corsair Hydro H100i | € 101,- | € 101,- |
2 | Aerocool Aerocool Shark Fan Black Edition 14cm, 140mm | € 9,68 | € 19,36 |
4 | Scythe Slip Stream SY1225SL12SH, 120mm | € 6,96 | € 27,84 |
2 | Corsair Vengeance CML32GX3M4A1600C10 | € 133,50 | € 267,- |
1 | Cooler Master Silent Pro Gold 1000W | € 164,30 | € 164,30 |
1 | Raidsonic Icy Box IB-865 | € 3,- | € 3,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.086,34 |
Mijn vragen:
1: Is mijn nieuwe configuratie mogelijk?
Zo ja, mooi dan heb ik het uiterste geval gedefinieerd.
Zo nee, zou je dan een vervangend onderdeel kunnen doorgeven zodat ik deze kan bekijken. Graag ook je uitleg waarom het niet mogelijk is, ik wil zelf graag hier veel van leren.
2: Welke onderdelen van mijn oude configuratie zou ik kunnen hergebruiken zodat de kosten voor mijn nieuwe configuratie lager liggen? (zelf heb ik al de optische drive uit de oude config + een gloednieuwe 180gb intel ssd met windows 8 pro erop).
Ik dank u hartelijk alvast voor de hulp.
Mijn geplande datum om de nieuwe configuratie te realiseren is 12 januari 2013, gelukkig heb ik nog even om met jullie tot een super configuratie te komen.
Mocht er nog dingen onduidelijk zijn, alvast mijn excuses dit is mijn eerste post op het forum en wil het met der tijd leren om goed met jullie te communiceren. (ja ook antwoorden op andere topics is mijn doel).
Met vriendelijke groet