Kpn glasvezel en online gamen met xbox problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483856

Topicstarter
Lieve mensen

Ik weet niet of ik het hier goed plaats maar heb overal gezocht maar kon het niet op het forum vinden
Ik heb sinds eind augustus kpn glasvezel.
Ze bevolen het me aan ivm het veel online game wat wij doen op de xbox.
Dit werd er door kpn op gezet:

Online gamen met KPN Glasvezel is onbezorgd spelen op je spelcomputer. Het enige waar je op hoeft te letten is je eigen spel. De snelheid en betrouwbaarheid van je verbinding is een zekere factor dankzij glasvezel.
Online gamen zonder haperingen
Online gamen zonder vertraging of het uitvallen van je verbinding. Simpelweg plezier hebben in het online spelen van games met de zekerheid dat het niet aan de snelheid van je verbinding zal liggen. Want met KPN Glasvezel is online gamen nooit meer hetzelfde. Of je nou gaat gamen op je PC, Playstation, Nintendo of Xbox, de snelheid van glasvezel Internet geeft je volledige vrijheid tijdens het spelen van je favoriete online games.
Online multiplayer gamen
Samen met andere gamers urenlang spelen zonder zorgen over de snelheid van je verbinding of, erger nog, het uitvallen van je verbinding. KPN Glasvezel laat deze zorgen vergeten zodat alle aandacht naar het spel kan. Zo kun je samen met je vrienden de mogelijkheden van het online gamen tot het uiterste beleven.

Kortom ik me over laten halen en had dus glasvezel.
Maar sinds ik het heb kunnen we bijna niet meer online game.
Ik ben nu al bijna 2 maanden aan het uitvogelen wat er mis is.
Ik heb al 8 uur in totaal met de klantenservice van kpn aan de lijn gezeten en nog ben ik geen stap verder.
Ik werd dan naar hun forum toe gestuurd en zeiden mij dat ik daar precies de instructies had hoe ik mijn experia box v8 precies op de juiste manier kon zetten zodat alles wel werkte want kpn ondersteund de xbox niet dus je moet zelf alles verandere.
Prima zo gezegt zo gedaan.. maar nee nog geen verbetering.
Wat er dus gebeur is dat wij telkens uit de games worden gegooi, maakt niet uit welke game.
En we worden gedisconnect van de xbox live.
Xbox weer uit.. modem weer restarten en dan doet hij het af en toe want meestal moet je dan 5 min wachten en dan kun je weer online voor 15 min en dan lig je er weer uit.
Lobby's joinen is bijna onmogelijk.
En vooral als er iemand op een andere apparaat aan het spelen is (laptop) en als we met 2 xboxen tegelijk aan het spelen zijn.
Ik hoop dat er iemand mij kan helpen want ben er inmiddels moedeloos van geworden.
Heb echt alles al geprobeerd.. ik weet hoe ik instellingen in mijn router moet veranderen dus als iemand weet hoe het moet help me dan aub.
Ik zit namelijk ook nog tot volgend jaar augustus aan het abonement vast ookal ben ik niet te vrede want ik krijg gewoon internet binnen en voor het online game willen ze het niet stop zetten terwijl ik het alleen daarom genomen heb.
Please help!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Via de web interface zou het een en ander aan te passen moeten zijn. Heb zelf niet erg vaak klanten met de V8 dus weet dat niet zo uit mijn hoofd. Ben medewerker THD voor koper, alleen klanten met pairbonding en VDSL hebben een V8. Zal van de week even na kijken of ik iets kan vinden, maar ik beloof niks :p

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy_
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-04 13:00
"Heb echt alles al geprobeerd.. ik weet hoe ik instellingen in mijn router moet veranderen dus als iemand weet hoe het moet help me dan aub."

Heb je nu wel of niet alles geprobeert? Klinkt als een NAT Type probleem, al je poorten goed geforward/open gezet?

"Ik werd dan naar hun forum toe gestuurd en zeiden mij dat ik daar precies de instructies had hoe ik mijn experia box v8 precies op de juiste manier kon zetten zodat alles wel werkte want kpn ondersteund de xbox niet dus je moet zelf alles verandere."

Welke handelingen waren dit? Misschien is het handig als je zelf de link hier opnieuw post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05 18:48
Als ik het zo zie dan gaat het idd fout met NAT en/of Port Forwarding.

Je zegt dat je meerdere XBoxen hebt. Heb je deze ook allemaal een eigen IP adres gegeven ?
Daarnaast moet je ook de volgende poorten forwarden voor XBOX Live:

Poort 88 (UDP)
Poort 3074 (UDP en TCP)
Poort 53 (UDP en TCP)
Poort 80 (TCP)

(bron: http://support.xbox.com/n...work-ports-used-xbox-live )

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit is wat er op hun forum staat en wat ik dus helemaal heb gedaan
Ook heb ik de poorten open gezet zoals het bericht hierboven staat (had ik namelijk ook al eerder ergens zien staan en uitgevoerd

KPN kan dit niet voor je doen, maar je kunt dit wel zelf:

Witte KPN Experia Box V8
UPnP inschakelen

De Xbox maakt gebruik van het UPnP protocol (Universal Plug 'n Play). In de KPN Experia Box staat deze optie standaard uit omdat er een risico bestaat dat kwaadwillenden makkelijker uw computer kunnen benaderen. Microsoft heeft de Xbox zodanig gebouwd dat er alleen verbinding valt te maken met andere gebruikers als UPnP aanstaat. Hieronder leggen we uit hoe dat moet.
1. Open uw browser (Internet Explorer, Google Chrome of een andere browser). Vul op de adresbalk het
adres 192.168.2.254 in en druk op Enter. Typ geen www!
2. Vul het wachtwoord in, standaard is er geen wachtwoord klik op Login zonder wachtwoord. Er moet nu
zelf een wachtwoord worden bedacht. Laat het invulvenster achter Current Password leeg en vul bij de
volgende twee invulvensters (New Password en Re-Enter Password for Verification) het zelf
bedachte wachtwoord in en klik op Apply
3. Klik op EXTRAS
4. Klik op UPnP
5. Plaats een vinkje bij Enable UPnP IGD Device
6. Klik op Apply
Op de KPN Experia Box is UPnP nu ingeschakeld.

MAC Address van de XBox 360

Omdat de Xbox bij het uitschakelen eventuele UPnP instellingen niet altijd correct verwijderd en de Xbox weer
gebruik moet maken van deze UPnP instellingen moet u er voor zorgen dat de Xbox altijd hetzelfde IP-adres
krijgt.
Omdat UPnP gebaseerd is op het automatisch ophalen van een IP-adres mag dit niet in de Xbox vast worden
ingesteld maar moet dit in de KPN Experia Box. Hiervoor moet wel eerst het MAC-address van de Xbox worden
achterhaald. Volg de onderstaande stappen om het MAC-address van de Xbox te achterhalen

1. Selecteer [My Xbox] en ga helemaal naar rechts naar System Settings en klik op A-toets van de
controller
2. Vervolgens omlaag naar Network Settings en klik op A-toets van de controller
3. Selecteer [Wired Network]
4. Selecteer [Configure Network]
5. Selecteer [Additional Settings]
6. Selecteer [Advanced Settings]
7. In dit scherm staat onder MAC Address de gevraagde waarde. Het MAC Addess bestaat uit 12
karakters. Schrijf het MAC Address op

Opmerking: Normaal gesproken wordt het MAC Address in 6 groepjes van 2 karakters genoteerd
gescheiden door een dubbele punt of een streepje.

Vast IP-adres voor de Xbox

Vervolgens kan dit MAC-address vast aan een IP-adres worden gekoppeld en dit wordt via de webinterface van
de KPN Experia Box als volgt ingesteld.

1. Open uw browser (Internet Explorer, Google Chrome of een andere browser). Vul op de adresbalk het
adres 192.168.2.254 in en druk op Enter.
2. Vul het wachtwoord in wat u eerder heeft aangemaakt en klik op Login
3. Klik op START
4. Klik op LAN
5. Vul in het kader Static DHCP het gewenste IP-adres in.
Let op! Het IP-adres begint met 192.168.2 alleen het laatste veld kunt u vrij kiezen. Neem een waarde
tussen 200 en 250 om conflicten met al uitgegeven IP-adressen te voorkomen.
6. Vul het MAC adres van de X-Box in
7. Klik op Apply
8. Herstart nu de X-Box zodat deze het ingestelde IP-adres kan ophalen
Uw Xbox is nu klaar voor het online gamen!

Dus als iemand nog een ander idee heeft heel erg graag.
Ik wil echt graag dat het werkt..

Topicstarter
True schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 23:12:
Via de web interface zou het een en ander aan te passen moeten zijn. Heb zelf niet erg vaak klanten met de V8 dus weet dat niet zo uit mijn hoofd. Ben medewerker THD voor koper, alleen klanten met pairbonding en VDSL hebben een V8. Zal van de week even na kijken of ik iets kan vinden, maar ik beloof niks :p
ALS je dat zou willen doen zou dat heel erg fijn zijn.. Ik zal het zeker waarderen. ;)

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:16

Speedmaster

Make my day...

Heb je bij het openzetten van de poorten de juiste IP adressen van de boxen ingevoerd?
Uitleg die je gepost heb heb ik even in het menu nagelopen en lijken te kloppen, dus alleen het poort verhaal zie ik nog graag even bevestigd.
En krijgen de xboxen de opgegeven IP adressen zoals ingevoerd in de experiabox

Edit:

Ik zit in de Telfort pilot met een nieuw modem, dit is de "open" variant van de Experiabox v8
Van het pilot forum wat maar beperkt toegankelijk is heb ik nog even de volgende poorten geplukt:

UDP 88
TCP & UDP 3074
TCP & UDP 53
TCP 80
TCP & UDP 3659

Voeg die laatste nog even toe met de juiste ip adressen

[ Voor 49% gewijzigd door Speedmaster op 22-11-2012 02:05 ]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik kom met mijn uitgebreidere handleiding ook niet verder dan ports forwarden(of alle ports forwarden) van de xbox.

Ik denk dat je iets verkeerd doet. Probeer het eens als je alle ports voor de xbox forward.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:16

Speedmaster

Make my day...

Schopje, @LadyDutchKnight heb je al wat kunnen doen met de suggesties hierboven?

Topicstarter
Hoi,

Sorry voor de late reactie maar dat heb ik idd ook al gedaan.
En ik heb alles weer een keer helemaal na gelopen qua instellingen maar blijft hetzelfde.
Ik heb me er ondertussen bij neer gelegd want denk dat er toch niks aan te doen van dan wachten tot het abonnement is afgelopen volgend jaar augustus en dan gewoon weer terug naar Telfort.

Thanks

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 483856 op 13-12-2012 18:42 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-05 00:23

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ergens bij de settings van de xbox is ergens een scherm waarmee je je verbinding kunt controleren. Wanneer deze aangeeft dat alles in orde dan is de kans zeer klein dat het een configuratie probleem is. In dat geval is het gewoon een issue met de stabiliteit van je verbinding. En wat ik van glasvezel van KPN tot nu toe gehoord is, is dat een grote berg stierenstront. Een collega van mij moet E70 per maand betalen voor FTTH die er om de 10 seconden even uitligt. Dat maakt televisiekijken onmogelijk en van internetten komt ook niet veel terecht. Hij heeft meer uren aan te telefoon met de helpdesk gezeten dan dat hij fatsoenlijk online is geweest Al vele monteurs langs geweest en hij heeft al een hele verzameling aan vervangende hardware. Het enige dat KPN wel goed kan is aanmaningen sturen voor de rekeningen die hij weigert te betalen vanwege niet geleverde diensten. Hij heeft maar weer een Ziggo account genomen. Dat werkt tenminste wel.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• finniespin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-04 20:08
Ik heb ook KPN, en geloof ik ook een Experia box v8.

Ik heb ook er veel last van het portforwarden.
Ik zit zelf op de PC.

Ik kan met name slecht ArmA 2/DayZ spelen, zonder een time-out van BattleEye.
En portforwarden voor FTP is me ook niet zo goed gelukt. (Kan ook mis-installatie zijn)

Wat je kan proberen is om je Xbox in de DMZ (Demilitrized Zone) te zetten. Heeft vaak bij mij geholpen.
Het enige nadeel hiervan is dat je snelheid gelimiteerd wordt naar 1,5 MB/sec en als je aan wilt gaan browsen en downloaden tegelijk, dat je niet website's kan bezoeken/herladen.
Dan moet je dus elke keer weer je download uitzetten.

LET WEL OP! Als je je XBOX in de DMZ zet, moet je een statisch ip address aan je XBOX zetten.

Dus wat je gaat doen:
http://imgur.com/a/UUHFN
Ga naar START >LAN, zet je XBOX op en statisch IP via je MAC adress. Vergeet niet op apply te drukken.
Dan ga je naar DATA> Firewall> DMZ. Voer je statische IP van je xbox in.
Check de DMZ box, en druk op apply!

Hopelijk moet dat werken.
Je kan anders even rommelen met het wel en niet gebruiken van de port forwards.
Zoals je ook in de eerste image ziet, ik heb UPnP en NAT aan.

Succes, en ik hoop dat het werkt!

i9 13900k | NH-D15 | INNO3D RTX 4090 X3 OC | MSI MPG Z790 | 32GB G.Skill F5-5600J2834F16GX2-RS5K | 1x Kingston KC3000 2TB | 1x M500 960GB | 2x 860 QVO 1TB | Delta GPS-1300AC | Fractal Design Torrent | 2x ASUS PG279Q

Pagina: 1