Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Topicstarter
Mijn dochter heeft onlangs een nieuwe mobiel gekregen en een nieuwe simkaart. Die simkaart is een micro-sim. Hij zat in wat lijkt op een gewone sim, alleen moest je 'm eruit klikken. Nu is haar telefoon kapot en wil ze haar sim tijdelijk in een andere foon gebruiken, alleen heeft die een normaal formaat sim slot.

Moeten we nou een speciale officiele adapter kopen of kunnen we die micro-sim weer terug duwen in wat lijkt op een 'normale sim' (gewoon een stukje karton) waar we 'm eerder uitgeklikt hadden...? Of heb je dan kans dat die micro-sim eruit flipt of erin blijft steken of iets anders?

Ja, we kunnen het gewoon proberen maar straks gaat de sim kapot of blijft 'ie steken of zoiets... Ik ben dus eigenlijk benieuwd of anderen ook gewoon die micro-sim in het kartonnetje terugduwen waar 'ie ooit uitkwam en klaar of dat een 'echte' adapter toch voordelen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:35

The Executer

Lekker belangrijk!

Anoniem: 135195 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:56:
Mijn dochter heeft onlangs een nieuwe mobiel gekregen en een nieuwe simkaart. Die simkaart is een micro-sim. Hij zat in wat lijkt op een gewone sim, alleen moest je 'm eruit klikken. Nu is haar telefoon kapot en wil ze haar sim tijdelijk in een andere foon gebruiken, alleen heeft die een normaal formaat sim slot.

Moeten we nou een speciale officiele adapter kopen of kunnen we die micro-sim weer terug duwen in wat lijkt op een 'normale sim' (gewoon een stukje karton) waar we 'm eerder uitgeklikt hadden...? Of heb je dan kans dat die micro-sim eruit flipt of erin blijft steken of iets anders?

Ja, we kunnen het gewoon proberen maar straks gaat de sim kapot of blijft 'ie steken of zoiets... Ik ben dus eigenlijk benieuwd of anderen ook gewoon die micro-sim in het kartonnetje terugduwen waar 'ie ooit uitkwam en klaar of dat een 'echte' adapter toch voordelen heeft.
Ik heb het in mijn vorige mobiel geprobeerd, en zo het simslot vernield doordat ik hem ook terug had gedrukt in het plastic waar hij uitkwam. Aan de andere kant zullen er vast ook succesverhalen over te lezen zijn.

Al ik je een goede tip mag geven: loop even langs de provider. Grote kans dat je of een adapter meekrijgt of een andere tijdelijke simkaart. Daarnaast, die adapters kosten geen drol.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Je hebt meerdere oplossingen:
- Hem terugdoen in het 'grote' simkaartje inderdaad, zou ik niet doen, x m'n simkaartslot mee vernaggeld

- Adaptertje kopen voor 20 cent op eBay
Afbeeldingslocatie: http://lh5.googleusercontent.com/public/x2BPPlwHtfMQ3FAKNeSSn9TTUAn07iL2gpxdp3ej5belLdJ6b2fHSUZ9PJIZ4YdLw33ac8pnlPzs_G9CvcDvUGB2kxHi8St9HScMY2QESLCUycqX9mK7kVMmK7i0zori3p7ALUoSA-SahYlyDRbzi2L_rASIv7U732heRVOjuLBWsAKc9Ymx_o_s1OY

- Langs een winkel van je provider en vragen om een 'grote' simkaart (of een duo-sim)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ah, kijk, toch blij dat ik het gevraagd heb...! ;) Bedankt, ik ga ff langs de provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hm, de provider geeft me simpelweg zo'n kartonnetje mee waar ooit zo'n micro-sim inzat... Schijnbaar toch geen probleem...? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:35

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb het bij mijn toestel ook een keer moeten gebruiken, gewoon de "grotere sim" waar de kleine in zat gebruikt en er een stukje tape achterop gedaan om het op zijn plaats te houden. Geen centje pijn, werkte perfect.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1