Geluidskaart (Dolby Digital Live)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:24
Beste GoT-ers,

Op dit moment heb ik een Creative Fatal1ty headset (el-cheapo dus). Ik was aan het kijken naar de Astro A40 (vooral voor het gamen, wil een keer surround geluid) echter blijkt dat ik een geluidskaart moet hebben die Dolby Digital Live ondersteund. Mijn moederbord (Asus P6X58D-E) doet dat niet.

Via de pricewatch kan ik geen kaart vinden, ook op de website van de fabrikant kan ik hierover niets vinden (zelfs de duurste kaarten niet (van Creative)).

Is er iemand die mij in de juiste richting kan wijzen? De gluidskaart moet (volgens Astro) over Dolby Digital Live en een optische uitgang beschikken, that's all. Geen fancy poespas blijkbaar.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

Asus Xonar D1 of als je er ook DTS bij wilt, de Xonar D2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-07 17:31

player-x

Disruptive by design

gerwim schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:53:
Via de pricewatch kan ik geen kaart vinden,
De Pricewatch is sinds tweakers 7 behoorlijk achteruit gegaan, maar DD-Live filter zat er nog nooit in,
de Pricewatch van HWI kan wel op DD-Live filteren.

Ga je voor het beste geluid is de Xonar DX de betere keuze, ga je voor de beste game geluid is de Recon3D het overwegen waard, beide ondersteunen DD-Live.

Lees voer:

ASUS DGX, DSX, & Xonar ROG Phoebus Sound Cards
Sound Blaster Recon3D Fatal1ty Sound Card Review
Asus' Xonar DX sound card
Headphone-oriented sound cards from Asus and Auzentech
echter blijkt dat ik een geluidskaart moet hebben die Dolby Digital Live ondersteund.
Alleen dit snap ik niet, waarom moet je DD-Live hebben?

Daar DD-Live alleen over de S/PDIF werkt en niets doet voor analoge uitgangen!

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• gerwim
Thanks player-x, zal er is naar kijken! :)

Ik heb DD-Live nodig voor de headset (Astro A40), i.c.m. 7.1 geluid.

• funnyname
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11-2023
Ik raad je aan goed onderzoek te toen naar het fenomeen suround sound en headsets.
Zoek even op Google op audiophile gaming headset
leuke links om door te lezen:
http://www.head-fi.org/t/...12-sennheiser-hd650-added
http://www.siyfion.com/?p=24

Ik heb me hier niet zo lang geleden in verdiept en kwam tot de volgende bevindingen:

problems:
- Standaard dolby suround (5.1 of 7.1) is gemaakt voor ruimtes met headset erin, niet voor koptelefoons.
De consequentie hiervan is dat het eigenlijk gewoon niet goed werkt het headsets.. (slechte plaatsing van geluid)
- Suround headsets zijn eigenlijk altijd met relatief slechte speakers gemaakt, omdat ze anders onbetaalbaar zouden worden. (slechte geluid kwaliteit)
- Suround headsets hebben vaak goedkope microfoons, ook weer om de kosten te drukken (blikkerig geluid)

oplossing
- ga uit van technology die gemaakt is voor suround koptelefoon / headset geluid. Hiervoor bestaat Dolby Headphone bv. Veel spellen bv BF3 hebben hier zelf technologie voor ontwikkeld, je zet in het spel bij de geluid opties aan dat je via een headphone luisterd en de game regeld suround geluid. (dus bv Dolbt Headphone niet eens nodig ..)
- Ga uit van een goede koptelefoon (geen headset), die gemaakt is om een goed 'geluid beeld' neer te zetten. Ultrasone is een merk dat ik van harte kan aanbevelen. (even goed zoeken naar goede prijzen, ik heb er een voor €150 op de kop kunnen tikken)
- Neem hierbij een clip-on microfoon voor de Chat.

De sound kaarten van Asus schijnen erg goed te zijn en ondersteunen Dolby Headphone en Dolby Live

• gerwim
Bedankt funnyname voor je input, echter lijkt me dat de Astro A40 (http://www.astrogaming.co...udio-system-astro-edition) beter presteerd als de Ultrasone - vooral voor gaming.

Ik zal in elk geval alles even doorlezen en ik neem als geluidskaart waarschijnlijk de Xonar D1 of DX.
Pagina: 1