• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mijn mediacenter heeft een vreemd probleem.

Even wat specs:
Intel G840, 4gb ram, 64GB crucial M4 SSD, ASUS P8H77-M PRO mobo.

Systeem draait windows 7 64bit en XBMC.

HDMI naar Denon 1910 naar Sony NX710 speakervoet naar Sony NX710 TV.

Als ik de computer afsluit (via xbmc of via start knop, geen verschil). Dan gaat de pc gewoon uit (volgens mij). De powerlamp gaat uit en alle fans stoppen.

Probleem is alleen als ik de pc weer aan wil doen. knop indrukken = geen reactie. geen lampjes niets.
Ik moet eerst de powerknop 5-6 sec indrukken, dan knippert de power-led heel even. Dan los laten en dan boot de pc wel gewoon goed, meestal iig. 8)7

Af en toe blijft de PC met booten hangen en dan laat de tv aan de bovenkant een balk zien, dos achtig witte balk langs de bovenkant van het scherm, grove pixels etc. Ik denk dat dit met het switchen van de hdmi te maken heeft, reciever, dan tv speaker, dan tv loopt niet altijd even soepel, zonder de tv speaker werkt het beter maar ik heb de reciever niet altijd aan staan.

Grootste probleem is dus het niet meer aan gaan na het uitschakelen.
Probleem is sinds een maand zo ongeveer, werkte daarvoor zonder problemen |:(
iemand een idee? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Wabs op 20-11-2012 21:53 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

PC en randapparatuur zitten natuurlijk allemaal netjes op een geaard stopcontact aangesloten :) ? Statische elektrischiteit die veroorzaakt word door stofophoping in de behuizing kan hier namelijk makkelijk de oorzaak van zijn. Vandaar dat je het een maand of wat terug nog niet had.

[ Voor 48% gewijzigd door D4NG3R op 20-11-2012 21:56 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Wabs
  • Niet online
nee, helaas niet, huur woning waar ik tijdelijk in zit (nog een jaar oid) zonder geaarde stopcontacten... maar ik kan de behuizing natuurlijk wel een keer schoonmaken, al is dat ding misschien 6 maanden oud?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Het kan IIG geen kwaad om dit een keertje te doen. Als dat het probleem niet oplost is hij IIG weer netjes schoon 8)7 .

Edit: Je kan mijn theorie trouwens testen door een keer een (verfloos) stukje radiator aan te raken met je ene hand, en met de andere hand een je behuizing aan raken. Als hij daarna in 1x doorboot zout het daar dus aan kunnen liggen. Echter kan randapparatuur ook statisch geladen zijn zonder dat je het doorhebt..

[ Voor 57% gewijzigd door D4NG3R op 20-11-2012 22:20 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 09:17
Wabs schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 21:52:
Probleem is alleen als ik de pc weer aan wil doen. knop indrukken = geen reactie. geen lampjes niets.
Ik moet eerst de powerknop 5-6 sec indrukken, dan knippert de power-led heel even. Dan los laten en dan boot de pc wel gewoon goed, meestal iig. 8)7
Dus wat je eigenlijk doet is hem resetten. Omdat het voorheen wel gewerkt heeft zou ik denken aan een probleem met de voeding. Je hebt geen OC of iets in die geest?

Desktop | Server | Laptop

• Wabs
  • Niet online
nope, geen OC gedaan ofzo. Voeding is ook nieuw gekocht toen ik het moederbord enzo kocht. Be-Quiet ding dus niet een c-merk oid. Hoe kan ik dat testen?

Ik zal morgen wel even de versterker en de tv speaker er tussen uit halen. Gewoon pc > TV met hdmi, kijken of het daar aan ligt...

i'll keep you posted!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 09:17
Wabs schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:43:
nope, geen OC gedaan ofzo. Voeding is ook nieuw gekocht toen ik het moederbord enzo kocht. Be-Quiet ding dus niet een c-merk oid. Hoe kan ik dat testen?
Meest eenvoudige methode? Even een ander er in zetten ;)

Desktop | Server | Laptop

• Wabs
  • Niet online
Rupie schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:42:
[...]

Meest eenvoudige methode? Even een ander er in zetten ;)
de kast kwam met een voeding er in, die maakte meer herrie maar die kan ik mooi gebruiken om te testen. 8)
morgen dagje vrij dus dan ga ik er mee aan de slag :)

[ Voor 8% gewijzigd door Wabs op 21-11-2012 19:49 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit is geen OS aangelegenheid eerlijk gezegd.

>> PMG

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Wabs
  • Niet online
alt-92 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:32:
Dit is geen OS aangelegenheid eerlijk gezegd.

>> PMG
dat is nog niet echt duidelijk, ik dacht dat het wellicht wel de OS was, iets met energie instellingen ofzo iets vreemds?

• Wabs
  • Niet online
Ben nu met het problem bezig, kast ligt open.

Als ik de computer uit schakel, dan gaat de power led uit maar de fans blijven draaien... ? Dat is gewoon in windows 7, start > uitschakelen (geen slaap stand / hibernate oid)

enig idee hoe dat kan?

edit: na wat gegoogle lijkt het door de bios te komen. Bios reset (jumper) lostte dat probleem op.
Fans gaan nu gewoon uit en pc boot weer gewoon als ik op de knop druk. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Wabs op 22-11-2012 14:36 ]

• Wabs
  • Niet online
Dit probleem heb ik nogsteeds.

ondertussen is het erger geworden. Ik ben nu aan mijn 3e moederbord bezig!
Probleem was eerst zoals hierboven.... kon het niet oplossen maar met een week of 2 gaf mijn onboardvideo helemaalgeen beeld meer!
Kast open, losse graka er in en dan wel weer beeld?? vaag! Iig moederbord en Processor (aangeziend aar de videokaart in zit) RMA gestuurd, en ik kreeg de zelfde processor en een nieuw moederbord terug.

2 weken werken geen probleem en weer stuk! In de tussentijd had ik de stopcontacten geaard! dus daar kan het niet aan hebben gelegen.

Nu dus het 3e moederbord, en je raad het al WEER geen beeld meer met onboard, weer stuk dus. Conclusie, het komt door iets anders dat het moederbord stuk gaat.

Maargoed, HOE kom ik er achter wat nou de oorzaak is?! Eerst wel een paar weken werken en dan ineens stuk? toch heel vaag!

moederbord gaat weer RMA, ga een ander merk / type vragen. Voeding lijkt stabiel al zijn de voltages wel enigsinds afwijkend (11.75V ipv 12 in de bios... lijkt niet heel erg toch?)

Iemand een idee? Wat kan het zijn? hoe los ik het op?
Toch de processor?
Toch de voeding? Hoe kan ik het testen? en wat was de oorzaak van het ineens geen beeld meer?!

geen overclock, alleen films / series gekeken.
Voeding is een be-quiet SFX 300W voeding

snap er zelf niets meer van 8)7 |:(

edit: kan de titel niet aanpassen aan '3e moederbord stuk, advies gevraagd!'
wellicht kan een modje dit voor mij doen?! >:) thnx! :>

[ Voor 4% gewijzigd door Wabs op 22-03-2013 20:45 ]

Pagina: 1