Mijn mediacenter heeft een vreemd probleem.
Even wat specs:
Intel G840, 4gb ram, 64GB crucial M4 SSD, ASUS P8H77-M PRO mobo.
Systeem draait windows 7 64bit en XBMC.
HDMI naar Denon 1910 naar Sony NX710 speakervoet naar Sony NX710 TV.
Als ik de computer afsluit (via xbmc of via start knop, geen verschil). Dan gaat de pc gewoon uit (volgens mij). De powerlamp gaat uit en alle fans stoppen.
Probleem is alleen als ik de pc weer aan wil doen. knop indrukken = geen reactie. geen lampjes niets.
Ik moet eerst de powerknop 5-6 sec indrukken, dan knippert de power-led heel even. Dan los laten en dan boot de pc wel gewoon goed, meestal iig.
Af en toe blijft de PC met booten hangen en dan laat de tv aan de bovenkant een balk zien, dos achtig witte balk langs de bovenkant van het scherm, grove pixels etc. Ik denk dat dit met het switchen van de hdmi te maken heeft, reciever, dan tv speaker, dan tv loopt niet altijd even soepel, zonder de tv speaker werkt het beter maar ik heb de reciever niet altijd aan staan.
Grootste probleem is dus het niet meer aan gaan na het uitschakelen.
Probleem is sinds een maand zo ongeveer, werkte daarvoor zonder problemen
iemand een idee?
Even wat specs:
Intel G840, 4gb ram, 64GB crucial M4 SSD, ASUS P8H77-M PRO mobo.
Systeem draait windows 7 64bit en XBMC.
HDMI naar Denon 1910 naar Sony NX710 speakervoet naar Sony NX710 TV.
Als ik de computer afsluit (via xbmc of via start knop, geen verschil). Dan gaat de pc gewoon uit (volgens mij). De powerlamp gaat uit en alle fans stoppen.
Probleem is alleen als ik de pc weer aan wil doen. knop indrukken = geen reactie. geen lampjes niets.
Ik moet eerst de powerknop 5-6 sec indrukken, dan knippert de power-led heel even. Dan los laten en dan boot de pc wel gewoon goed, meestal iig.
Af en toe blijft de PC met booten hangen en dan laat de tv aan de bovenkant een balk zien, dos achtig witte balk langs de bovenkant van het scherm, grove pixels etc. Ik denk dat dit met het switchen van de hdmi te maken heeft, reciever, dan tv speaker, dan tv loopt niet altijd even soepel, zonder de tv speaker werkt het beter maar ik heb de reciever niet altijd aan staan.
Grootste probleem is dus het niet meer aan gaan na het uitschakelen.
Probleem is sinds een maand zo ongeveer, werkte daarvoor zonder problemen
iemand een idee?
[ Voor 3% gewijzigd door Wabs op 20-11-2012 21:53 ]