Schone windows 8 installatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klepman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 21:44
Krijg binnen enkele dagen nieuw notebook (Dell ) binnen. Wordt geleverd met Windows 8 64 bit dutch. Staat op factuur 'OS media not included' Dan denk ik dat W8 voorgeinstalleerd is met een herstelpartitie. Klopt dit?
Nu wil ik meteen de harddisk vervangen door een ssd. Hoe krijg ik Windows 8 , zonder softwaretroep van dell, schoon op die ssd? Kan ik een bootable usb-stick maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 01:34

job

Je kan inderdaad een bootable usb-stick maken van een windows 8 installatie cd/iso. Je moet alleen een windows 8 oem dvd zien te bemachtigen om die bootable usb stick te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Voor 5 euro biedt Dell media aan zodat je een schone installatie kan doen. Deze optie over het hoofd gezien?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klepman
Gunner schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 21:18:
Voor 5 euro biedt Dell media aan zodat je een schone installatie kan doen. Deze optie over het hoofd gezien?
echt he... |:( Zo druk geweest met kortingscodes dat ik dat dus over het hoofd heb gezien. Daar baal ik dus van. En ik ken niemand met een dvd. Neem aan dat microsoft geen iso's aanbied die ik kan downloaden en dan mn eigen licensie kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 01:34

job

retail isos zijn eenvoudig te downloaden. Een oem iso is lastiger te vinden.

Ik zou me echter niet druk maken over de dell installatie. Het kost je wat tijd om de reclame zooi te verwijderen. Cccleaner draaien om het register op te schonen en je hebt een prima iso.

Dell wijzigt vrij weinig aan de oorspronkelijke installatie. Ik zou het lekker zo laten en je huidige installatie gewoon clonen naar je ssd.

[ Voor 68% gewijzigd door job op 20-11-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klepman
ik heb nog eens een keer een Dell winkelmandje gevuld met een laptop. maar W8 meeleveren op schijf is echt geen optie. Ik ben zeker niet de enige die een ssd in dit ding heeft gezet. Ben zeer benieuwd hoe anderen dit hebben aangepakt. Zou wat jammer zijn als ik op 'foute' plekken moet gaan zoeken voor een windows 8 iso.
edit; Job ; ik had je aanvulling niet gelezen. Dan is dat idd een prima optie, dankje !

[ Voor 12% gewijzigd door Klepman op 20-11-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 15:03

amas

Law of Nature: Chaos

Ik weet niet of je een student bent of aan de universiteit werkt, maar ik kan als student zijnde via MSDN gratis Windows downloaden. Of anders kun je via Surfspot/slim voor een habbekras Windows bemachtigen.

Mocht dat echter niet lukken dan zul je een image moeten maken van de Windows die al op de laptop staat en die op je SSD zetten. OEM versies zijn wel te krijgen maar naar mijn weten alleen op 'foute' (:)) plekken.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Pagina: 1