HTML pagina in PHP variable krijgen..

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:18
Note: Beginner!

Beste Tweakers,

Ik probeer met mPDF een PDF'je te genereren van een HTML pagina.
mPDF werkt in de kern als volgt:

PHP:
1
2
$html =''; 
$mpdf->WriteHTML($html);

Voorheen vulde ik de $html variabele gewoon met de HTML door die direct in dit document te typen. Nu wil echter een extern document (op dezelfde server) in de PDF krijgen. Elders is bijvoorbeeld 'rekening.php', die een mooie HTML rekening output, en ik zou de HTML-output graag in de $html variabele krijgen.

Is dat mogelijk? :) Kan het helaas zelf niet vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:34
De simpelste manier lijkt mij om output buffering te gebruiken (ob_start()), dan het bestand te includen. Vervolgens haal je de inhoud van de buffer op met ob_get_contents().

dus zoiets:

PHP:
1
2
3
4
ob_start();
include 'bestand_met_html';
$contents = ob_get_contents();
ob_end_clean();

[ Voor 27% gewijzigd door X_lawl_X op 20-11-2012 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Note: die kunnen ook Google gebruiken en een handleiding lezen ;) Dergelijke disclaimers zijn niet erg relevant ;)
Torrentus schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 21:02:
Is dat mogelijk? :) Kan het helaas zelf niet vinden :/
Want je hebt al gezocht op...? En je vond toen...? En dat voldeed niet omdat...? Het is handig bij 't openen van een topic onze Quickstart te hanteren; dan vergeet je niets te vermelden en hoef ik geen slotjes te zetten ;) Open gerust een nieuw topic maar hanteer dan voorgenoemde quickstart even a.u.b.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.