Geen geluid iPhone wanneer in dock

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:19
Ik heb sinds kort een dock in huis die ik op mijn nachtkastje heb gezet om zo mijn iPhone te gebruiken als wekker. Nu ben ik erachter gekomen dat er geen geluid uit mijn iPhone komt wanneer ie in de dock staat.

Ik heb natuurlijk gelijk op Google gezocht hoe of wat en ik ben erachter gekomen dat dit eigenlijk niet te voorkomen is. De dock heeft een line-out waar de iPhone automatisch gebruik van maakt, of je nu wilt of niet. Nu heb ik het een en ander gelezen over hoe je dit toch kan omzeilen, maar geen enkel voorbeeld ziet eruit als mijn dock.

Dus bij deze een vraag naar alle electrotechneuten of veelweters: Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik geluid uit mijn iPhone krijg terwijl ie in de dock staat? Zie afbeelding hoe de mijne eruit ziet:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d6oCrcdNpPAV9AnU9dNSNwCD/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/znie4Cr3S8JrSMYOOwqCGG9D/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EY6r78EvxBz87BJXMoDeOW09/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 13:22
Ik heb zo'n zelfde dock, en er komt inderdaad geen geluid uit je iPhone als hij er in staat, BEHALVE bij de wekker. Dat geluid wordt wel gewoon afgespeeld, dus bij mij werkt hij prima als wekker. Daar gaat het je toch om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 23:39
In dit geval is het wss vrij eenvoudig om de dock te modden, kwestie van het ribbon kabeltje op de gewenste plek te onderbreken (line-out spoor onderbreken). Ik vraag me wel af hoe de iPhone weet dat hij ge-docked is, ik zie nergens een weerstandje of enig actief component?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:19
Die line-out sporen, zijn dat de twee meest rechtse sporen? En wat zou die 3e spoor zijn die zowel naar de connector als maar de line-out gaat? En hoe onderbreek ik deze sporen? Gewoon de ribbon losmaken? Werkt de rest nog wel dan?

Nee dus, ik heb alle 4 de sporen doorgeknipt en nou laadt ie niet meer op. Die 3e vd lineout zorgt dus ook voor de voeding... Hopelijk krijg ik het weer gefixt.
McLovinB schreef op woensdag 21 november 2012 @ 00:40:
Ik heb zo'n zelfde dock, en er komt inderdaad geen geluid uit je iPhone als hij er in staat, BEHALVE bij de wekker. Dat geluid wordt wel gewoon afgespeeld, dus bij mij werkt hij prima als wekker. Daar gaat het je toch om?
Jij gebruikt de wekker van iOS zeker? Ik heb een 3rd party app daarvoor en bij die werkt ie dus niet.

[ Voor 14% gewijzigd door RnB op 21-11-2012 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 13:22
Ah, ok, dat kan natuurlijk ook, een andere wekker app. Ik heb inderdaad de standaard iOS app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:25
Post even een foto van de onderkant van het kleine printplaatje, als het goed is, is pin 11 de boosdoener... Het doorknippen van de line-out gaat je niet uiteraard niet helpen, je iPhone stuurt het signaal nog steeds uit het komt alleen niet meer aan.

[ Voor 39% gewijzigd door jaspersvensk op 21-11-2012 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 23:39
RnB schreef op woensdag 21 november 2012 @ 07:31:
Die line-out sporen, zijn dat de twee meest rechtse sporen? En wat zou die 3e spoor zijn die zowel naar de connector als maar de line-out gaat? En hoe onderbreek ik deze sporen? Gewoon de ribbon losmaken? Werkt de rest nog wel dan?

Nee dus, ik heb alle 4 de sporen doorgeknipt en nou laadt ie niet meer op. Die 3e vd lineout zorgt dus ook voor de voeding... Hopelijk krijg ik het weer gefixt.

[...]

Jij gebruikt de wekker van iOS zeker? Ik heb een 3rd party app daarvoor en bij die werkt ie dus niet.
Je had ze ook niet alle vier door moeten knippen :D Anders pak je even een oude floppy kabel ter vervanging :)

My favorite programming language is solder.

Pagina: 1