Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor mijn vader op zoek naar een hifi installatie waarmee ik op een handige manier spotify kan gebruiken. De bedoeling is niet om het vanaf een computer te streamen maar ik wil echt een "afstandbediening" in de huiskamer..

Wat zijn de mogelijkheden het afspelen/aansturen via een iphone/windows phone zou ook een oplossing zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-08 19:45
Een oplossing die wel goed schijnt te werken maar zeker aan de dure kant is om het via een sonos te doen en dan inderdaad een of andere smartphone / tablet als afstandsbediening.

Meer informatie http://www.spotify.com/nl/sonos/ en op http://www.sonos.com/ Maar, zoals ik al zei, duuuuur.

Je bent waarschijnlijk goedkoper uit met een raspberry pi en xbmc + spotify als dat tegenwoordig een beetje werkt. Al heb ik daar geen idee van. En iets anders kan ik me ook even niet bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onkyo maakt een versterker waarmee je spotify kan beluisteren:
http://www.spotify.com/nl...kyo-a-match-made-in-hifi/

Ik gebruik zelf een Logitech Squeezebox touch met spotify plugin. Is een goedkope alternatief voor een Sonos, wat gebruiksvreindelijker schijnt te zijn.

* Edit - Eerst maakte ik gebruik van een Belkin Bluetooth Music receiver:
http://www.belkin.com/us/p/P-F8Z492
Werkt ook goed, maar ik vond het bereik tegenvallen, later kwam ik achter dat het bereik probleem eenvoudig te verhelpen is (er zijn filmpjes op youtube)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2012 19:09 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:24

DjVe

Hatsaflats!

Er zijn ook mediaspelers met spotify zoals de boxee box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:24

DjVe

Hatsaflats!

Overigens zou een atv het ook al doen door de iPhone via airplay spotify te laten spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 18:45:
Ik ben voor mijn vader op zoek naar een hifi installatie waarmee ik op een handige manier spotify kan gebruiken. De bedoeling is niet om het vanaf een computer te streamen maar ik wil echt een "afstandbediening" in de huiskamer..

Wat zijn de mogelijkheden het afspelen/aansturen via een iphone/windows phone zou ook een oplossing zijn
Ik wilde Spotify vanaf mijn iPad via BT naar de stereo laten streamen. mvdarend noemde al die Belkin en ik heb zelf gisteren een vergelijkbaar kastje van Logitech gehaald voor € 30.
Naast die Logitech heb je alleen maar actieve speakers of een simpele huis-tuin-en-keuken HiFi met line-in nodig.

Deze dus: pricewatch: Logitech Wireless Speaker adapter for Bluetooth audio devices

[ Voor 12% gewijzigd door downtime op 20-11-2012 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aha hartstikke bedankt voor alle nuttige reacties! ik ga eerst eens een simpel stream apparaatje proberen!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 11:53
Voor €150 koop je een goede tweedehands Squeezebox (touch). Deze kun je bedienen met het apparaat zelf, elke smartphone en met een afstandbediening. Nobrainer lijkt mij.

there's no tweak without the tweaker

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:47

sapphire

Die-hard pruts0r

DjVe schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:29:
Overigens zou een atv het ook al doen door de iPhone via airplay spotify te laten spelen
Dit heb ik thuis dus met een iPad.

Je kan in principe iedere installatie neerzetten, Airport express er aan en je kunt Spotify bedienen vanaf je iPad/iPhone.
Echt binnen no-time opgezet en werkt prima met zowel optische als analoge aansluiting :)

Gabriël AM5

Verwijderd

Sonos: connect op je versterker aansluiten en je spotify account invoeren en klaar en via ipad, iphone of android apparaat bedienen.
Pagina: 1