Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGurd
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-08 20:08
Hallo,

Sinds kort ben ik trost eigenaar van Windows 8 en al zijn nieuwe features. Microsoft heeft naar mijn mening aardig zijn best gedaan om er iets revolutionairs van te maken en hoewel ik hier en daar flink moet wennen aan nieuwe features kan ik het merendeel wel waarderen.

Helaas ben ik onlangs gestuit op een heel eigenaardig probleem. Ik heb het overal gezocht via google maar kan niemand vinden die iets vergelijkbaars heeft. Ik vraag me dus af of ik de enige ben of dat Windows 8 nog zo nieuw is dat niemand het probleem heeft ontdekt.

Anyway: Het probleem.

Vroeger (nog geen 2 weken gelee) gebruikte ik mijn pc ook als mediaserver. Hierbij had ik een aantal mappen (met wat films en series erin) toegankelijk staan. Deze mappen kon ik met mijn streamers (Xtreamer en WD Live TV) benaderen en alle bestanden afspelen (een mengeling van .mkv, .avi .mp4 en nog wat bestanden) Dit werkte allemaal perfect onder windows 7.... Echter, toen kwam windows 8

Ik probeerde in Windows 8 precies hetzelfde, wederom de mappen netjes open zetten en alles mooi en netjes delen (heb het geckeckt met wel tig manuals en alles staat goed open). Als ik een andere pc neem en via "deze computer" in het netwerk kijk zie ik ook gewoon de mappen die ik wilde delen. Met deze pc's (tot nu toe windows 7 pc's) kan ik ook gewoon alle content zien en afspelen. Echter, mijn beide media streamers kunnen dit niet. Ik zie de opengezette mappen en kan er gewoon naar toe "surfen" helaas houdt daar het feest op. Op beide streamers komt de map als "leeg" naar voren, terwijl er genoeg in staat. Opvallend is dat ik een .mp4 wel gewoon kan afspelen, maar al mijn .mkv's lijken in rook op gegaan (zijn ze niet, want ze staan er gewoon)

hoe kan dit? Hoe kan een andere pc de content gewoon afspelen terwijl een streamer dit niet kan? De streamer verwerkt toch de .mkv, niet de pc? Is er een oplossing? Wat is deze oplossing?

Ik ben zelf een vrij ervaren computergebruiker en heb dan ook al van alles geprobeerd. Wordt er nogal gek van en kan er niet tegen dat ik maar niet op de oplossing kan komen....

kan iemand mij helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een mogelijkheid zou kunnen zijn dat de firmware van jouw streamers nog niet om kan gaan met windows 8. Wellicht zijn er al firmware upgrades beschikbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGurd
Hmmm, Zeker geen nutteloze tip. Voor de Western Digital Speler is inderdaad een nieuwe Firmware uit. Bovenaan de firmware details staat "Windows 8 Support" Wellicht dat die update wat uit gaat halen. Voor de Xtreamer is er geen nieuwe firmware versie. Ga morgen de nieuwe firmware proberen, kijken of we daarmee iets verder komen. Ik kom er op terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En is het met de Western gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGurd
Neen, Helaas. De firmware was allang geinstalleerd. .MKV afspelen werkt nog steeds niet... Heel spijtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deel je de mkv bestanden via windows media player library? aangezien deze officieel .mkv (pirate) niet ondersteund zal je dan een regedit moeten doen;

In windows 7 ging dit zo:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\.mkv]
"PerceivedType"="video"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Multimedia\WMPlayer\Extensions\.mkv]
"PerceivedType"="video"
"Permissions"=dword:0000000f
"Runtime"=dword:00000007

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MediaPlayer\MLS\Extensions]
"mkv"="video"

bovenstaande saven in notepad als WMP_MKV.reg vervolgens openen en toevoegen aan register.. Of dit nog steeds werkt weet ik niet (en wellicht is bovenstaande niet van toepassing)

Je moet hierna wel opnieuw je library opbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGurd
Nee, Ik deelde geheel niet via library (Was helemaal niet nodig voor mij) Ik had simpelweg mijn films in gedeelde netwerk mappen staan. Daar kon ik met mijn streamers in en zo afspelen. De pc bood dus simpelweg de data aan en de streamer ging daarmee aan de slag. Nu kan ik nog wel naar die gedeelde mappen toe browsen, maar zijn alle mkv's verdwenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Kun je wel MKV afspelen met de mediaplayer dan? Zo niet --> codec probleem?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGurd
Zoals te lezen heeft alles met Windows 7 fantastisch gewerkt zonder tussenkomst van een server op de pc. Ook kan ik gewoon een usb hardeschijf met MKV's aansluiten op beide streamers en deze gewoon afspelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 15:05

itsalwaysme

Graast voor DB

Klinkt meer als een rechten-probleem.
weet je zeker dat die goed staan?

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGurd
Ik zou niet zien wat er niet goed zou staan. Met elke andere pc in het huis kan ik naar de betreffende map(pen) en hier ALLE media uit afspelen. Hoe kan een streamer dit dan niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

De User die gebruikt wordt?
Verwacht een ander bestands-systeem ofzo?
Staat er toevallig niets in de Eventlog?

It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGurd
Ik snap niet precies wat je bedoeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tweaker heeft een keer een programmatje voor windows7 geschreven waarmee je share rechten etcetera makkelijk kan fixen!!

Ik kan het niet terugvinden, hoe heet het ook alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGurd
Kan er niets van vinden.

Ik vind het maar raar. Hoe kan het dat niemand dit probleem (nog) heeft? Ik ben toch niet de enige die dit heeft geprobeerd? Is er iemand die zonder tussenkomst van software .mkv's van pc af kan spelen op een streamer? (Popcorn, AC Ryan, Xtreamer, WD Live tv....) Anyone???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik kan dat gewoon op m'n AC ryan vanaf zowel win8 als7 raar probleem dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGurd
Nou. Lekker dan. Geen codecs geinstalleerrd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op m'n windows 7 klite-codec pack en op me windows8 staat wel VLC.

Maar volgens mij heeft dit absoluut geen effect/invloed op hoe de streamer je bestand uitleest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 19:15:
op m'n windows 7 klite-codec pack en op me windows8 staat wel VLC.

Maar volgens mij heeft dit absoluut geen effect/invloed op hoe de streamer je bestand uitleest
Als het goed is niet. Ik neem aan dat de TS gewoon een share gebruikt, en daar zijn rechten op gezet heeft. Standaard wordt er bij Windows 7 ook leesrechten aan het guest account gegeven. Bij Windows 8 volgens mij niet, bij mijn versie wordt er namelijk alleen maar rechten aan de domain-users gegeven. Maar ik hang dus ook in een domain.

Of gebruikt de TS DLNA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als toevoeging op itsalwaysme, ga even naar netwerkcentrum en je share settings: zet met wachtwoord beveiligd delen is uit (als dit nog niet zo is) om te testen of dit invloed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGurd
Zentyth, hartelijk dank voor je reactie. Dat vinkje hebben ze in windows8 op een andere plek verstopt dan in windows 7. Ik ben dus al iets opgeschoten en kan dus nu WEL .MKV's afspelen. Het probleem is helaas nog niet verholpen, er komt namelijk iets bijzonders op....

let op:
Ik heb mijn pc opnieuw geinstalleerd. Mijn pc bevat 2 SSD's in een keurige raid-0 opstelling (draait als een trein) Alle films die op de SSD's staan (in de windows video map) kan ik zo afspelen (welk formaat ze ook hebben) echter, Naast mijn SSD's heb ik een dikke opslag schijf (1TB) waarop ik alle films zet. Deze schijf kan ik alle mappen zo van zien. Helaas kan ik de inhoud van de mappen niet zien (Weer de melding: "Deze map bevat geen media" Kortom, hoe nu verder??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGurd
JEEEEJ, Zentyth heeft de tip gegeven. Doordat het vinkje ergens anders stond heb ik er overheen gekeken (heel stom!) Na dat vinkje moest ik mijn mappen van de andere schijf even opnieuw delen, en nu is het gefixt! Super.

Dank voor alle hulp!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed om te horen, geen dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGurd
Zoals eerder gezegd is het probleem opgelost. De oplossing heeft echter iets nog mooiers te weeg gebracht. Ik moet mijn mappen na elke reboot opnieuw delen.... Normaal ga je naar een map --> Rechtermuisklik--> Eigenschappen--> tab "Delen---> daar "delen"--> Everyone aan de lijst toevoegen. Gekke is dat ik deze handeling elke reboot moet herhalen.... Kan niet goed zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
MrGurd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 11:56:
Zoals eerder gezegd is het probleem opgelost. De oplossing heeft echter iets nog mooiers te weeg gebracht. Ik moet mijn mappen na elke reboot opnieuw delen.... Normaal ga je naar een map --> Rechtermuisklik--> Eigenschappen--> tab "Delen---> daar "delen"--> Everyone aan de lijst toevoegen. Gekke is dat ik deze handeling elke reboot moet herhalen.... Kan niet goed zijn toch?
Heb je het zo aangezet;
PC settings->HomeGroup Allow all devices on the network such as TVs and game console to play my shared content:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Jd0N9AWykXupSupGZhmKdkPi/medium.png

En je zou ook nog is kunnen kijken bij de Windows Media Player Network Sharing Service service als je die start of ook alle dependencies daarvan gestart zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Turdie op 08-12-2012 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGurd
Hallo Shadowman,

Nee zo heb ik het niet aangezet. Tenminste zo heb ik het ook aanstaan. Alleen de library's die op de afbeelding door jou gedeeld worden, gebruik ik niet. Mijn videos staan op een 2e schijf en vallen dus niet onder de door jou genoemde library's. Nu weet ik dat je de library die jij deelt kan uitbreiden en elke willekeurige map als "secundair" kan toevoegen. Alleen dan ziet de streamer hem nog steeds niet.
Pagina: 1