Toon posts:

HD 7870 Ghz edition probleem (werkt alleen in safe-mode)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers forumgenoten,

Ik heb sinds enkele uren mijn via Alternate bestelde videokaart binnen (Sapphire HD7870 Ghz) gekregen ter vervanging van mijn Sli 8800GTX's die nu tog behoorlijk oud zijn. Na installatie de PC natuurlijk gelijk aangezet, maar helaas bleef hij vastzitten in het laadscherm van windows vista. Dit is elke keer als ik hem opstart het geval. Windows start wel gewoon op in safe mode, wat ik vreemd vind. Ik heb alle drivers van nvidia verwijderd en nogsteeds doet hij het niet. Ook heb ik geprobeerd in safe mode de amd driver installatie disk te installeren maar dit lukte ook niet (failed detecting hardware).

Heeft iemand een idee wat er mis is? En of het probleem soft-/hardware gerelateerd is.

Alvast bedankt,
Julius

Ps: aub noobtaal gebruiken want ik heb niet veel verstand van PC's :P

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24
Heb je alvorens het verwijderen van de 8800GTX en het toevoegen van de HD7870 eerst de nVidia drivers (en toebehoren) verwijderd?
Dat kan anders nog wel eens problemen opleveren.

Zo niet, even 8800 erin, booten, boel van nVidia verwijderen en terug naar de HD7870.
Zo wel, wat geeft hij in safe mode aan voor melding in apparaatbeheer voor je videokaart?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,

De Nvidia drivers heb ik allemaal verwijderd via safemode met de nieuwe kaart. In safe mode gaf hij helemaal geen grafische chip aan. Er is echter een nieuw probleem ontstaan toen ik mijn 8800gtx er terug in zette: Hij gaat helemaal niet meer aan! Als ik de pc aan zet piept hij alleen, een paar seconden laat weer een piep, en dit blijft zo doorgaan.

Begin het al aardig zat te raken; ik verwachte vanavond eindelijk Battlefield 3 te spelen maar nu heb mijn PC 'gesloopt'.

Misschien is het handig op mijn specs even neer te
Zetten:

i5 750 @ 2.66Ghz (geOC'd naar 3,6 voor de nieuwe kaart er in ging maar ik kreeg een melding dat dit was gereset)
4gb DDR3 Ram
Voorheen 2 x 8800 GTX, nu HD 7870 Ghz
En ik zou niet weten wat voor moederbord ik heb.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24
Ik denk dat het verstandig is een bios reset te doen. Mocht je een RAID setup hebben, vergeet dan niet in de bios deze weer terug aan te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Update: heb de pc weer aan de praat gekregen door enkel te wachten. Net 5 min geleden een BIOS reset uitgevoerd. Zonder resultaat. Nogsteeds leest mijn pc de kaart niet, en nu dit is nu ook het geval met mijn 8800GTX, die loopt nu ook vast bij het opstarten van Windows.

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:20
Wat voor voeding heb je in je pc? Misschien dat daar het probleem zit?

Dat hij wel POST met een 8800 geeft aan dat je pc nog wel werkt en het moederbord niet kapot is.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Lastig, als ik zo'n vraag zou krijgen zou ik meteen nog met een ander hele videokaart teste of dat werkt- of de 7870 niet gewoon kapot is.

Heb je wel de 2x 6-pins aangesloten van de 7870?

Windows Vista vind ik trouwens een mega afrader.. het is extreem langzaam, je verliest aan alle kanten abnormaal grote hoeveelheden prestaties.
EN het kan zelfs alleen aan dat vista liggen dat het niet wilt booten. Ik zou onmiddelijk overgaan op Windows 7.

Het kan altijd nog een probleem zijn met Vista en die Radeon kaart an sich....

[ Voor 103% gewijzigd door A87 op 22-11-2012 10:32 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07-2025

knightofn1

Don't say that word

Als hij hetzelfde probleem nu heeft met de 8800GTX en wel post dan kan het niet de 7870 en mobo zijn.
Hij loopt bij het opstarten van vista dus vast (en safe mode goed). Als je een bootcd met tools hebt kan je kijken of je geheugen en hdd in orde is. Mocht dat allemaal in orde zijn, dan een andere voeding proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door knightofn1 op 22-11-2012 10:30 ]

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

• A87
  • Niet online

A87

knightofn1 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:28:
Als hij hetzelfde probleem nu heeft met de 8800GTX en wel post dan kan het niet de 7870 en mobo zijn.
Hij loopt bij het opstarten van vista dus vast (en safe mode goed). Als je een bootcd met tools hebt kan je kijken of je geheugen en hdd in orde is.
Ja, maa rhij zegt zelf al dat hij een pc n00b is.,

Als ik hem was zou ik gewoon beginnen met een verse Windows 7 installatie, als dat ergens in de buurt ligt,

[ Voor 11% gewijzigd door A87 op 22-11-2012 10:33 ]

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07-2025

knightofn1

Don't say that word

A87 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:30:
[...]

Ja, maa rhij zegt zelf al dat hij een pc n00b is
tja dan zit er niets anders op dan deze pc naar een lokale pc-boer te brengen of iemand die er verstand van heeft naar laten kijken. (al vind ik het al heel wat, dat deze 'beginner' een eigen videokaart kan inbouwen dan)

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

• A87
  • Niet online

A87

Gewoon PC boer anders idd, die zijn daar voor.
Een nieuwe installatie kan anders ook nog, liefst windows 7... kan je het ff proberen of dat werkt ;).

[ Voor 15% gewijzigd door A87 op 22-11-2012 10:40 ]

• akatsui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-12-2024
A87 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:34:
Een nieuwe installatie kan anders ook nog, liefst windows 7...
Dit lijkt mij het beste plan.

Aangezien het een 7870 Ghz edition is, welk merk?
Als het van Sapphire is, zorg dan dat je de drivers van de CD afhaalt, niet van internet.
Daar heb ik enorm veel geklooi mee gehad [vastlopen e.d.] en met de driver op de CD werkt alles eindelijk als een zonnetje.

• A87
  • Niet online

A87

PC boer gaat alleen bakken met geld kosten........ ff Windows installeren reken zo maar op 100 euro met alles bij elkaar. En dan heb je weer te maken met Windows Vista.
beste is gewoon zelf een studie maken van PC's.

- Installeren
- Inbouwen

Valt allemaal nog goed te doen.

[ Voor 87% gewijzigd door A87 op 22-11-2012 10:48 ]

Verwijderd

Of iemand in de familie er naar laten kijken ;)

• akatsui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-12-2024
Scrap that about the drivers.
Werkte alsnog niet, blijkt tot dusver mijn voeding te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor jullie hulp! Het enige wat ik heb gedaan om het te fixe was een BIOS reset uitvoeren. PC werkt nu naar behoren met nieuwe kaart en drivers van de bijgeleverde CD. Gelijk m'n i5 weer terug geOC'd en gamen maar.

Dit topic mag dus gesloten worden :)

Groeten,
Julius

• A87
  • Niet online

A87

Dan moest je zeggen dat je ok aan overclocken doet etc.. dat soort info is cruciaal bij een post

[ Voor 43% gewijzigd door A87 op 22-11-2012 17:35 ]

Pagina: 1