Wireless Netwerk uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

• Gaisor
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-03-2021
Beste Tweakers!

Ik zou graag thuis het netwerk verder uitbreiden.

Momenteel de situatie:
- 3gigabit aansluitingen op bureau gelijkvloers
- 2 (100 mbit) aansluitingen op bureau 1ste verdieping
- 4 smartphones wireless (n)
- 1 ipad wireless (n)
- 2 laptop's wireless (g)

Modem Telenet-> DLINK DIR 655 -> Linksys switch ( 1ste verdieping)

De dlink verzorgt op dit moment het wireless bereik in het huis, deze is redelijk goed, maar zou versterkt moeten worden.

Mijn plan was het volgende:

De welbekende TP-Link TL-WR1043ND aanteschaffen , en deze aan de andere kant van het huis plaatsen. Zo dat dus die kant van het huis en ook buiten het wifi bereik word uitgebreid.

Bekabeling als volgt:
Modem- >(1000mbit) ->TP-link ->(1000mbit) -> DLINK ->(1000mbit)

Zou het dan mogelijk zijn om beide wifi netwerken dezelfde naam te gegeven, en zelfde beveiligings type en wachtwoord. Om zo 1 groot netwerk te krijgen?
Dus dat wanneer ik bijvoorbeeld van de ene naar de andere kant van het huis loop, ik geen wifi connectie moet aan passen maar onmiddelijk het sterkste signaal word opgepikt, (of zelfs optimaal de 2 gebruiken als dit mogelijk is).

Geen idee of het haalbaar is? Ik vroeg het me af, en probeer er een oplossing voor te zoeken.
Ik had wel iets in gedachte:
Met dd-wrt en open-wrt is volgens mij wel een vereiste op de tp-link, en is ook geen probleem.
Waarschijnlijk zit ik dan ook met een gateway adress aanpassing , klopt dit?
En de dhcp van de dlink uit te schakelen.

Met vriendelijke groeten,
Pieter

Verwijderd

Ja, alles kan.

Sluit die TP-LINK aan op een kabel (in de LAN poort) , zet DHCP uit, WiFi hetzelfde SSID (naam) geven als de andere router. Kanaal NIET op Auto zetten, maar fixed op kanaal 1 bv. Die andere WiFi AP ook op fixed kanaal zetten, met kanaal hoger dan 6.

je kan ook DD-WRT op de TP link zetten. Op de site van DD-wrt is duidelijk stap voor stap uitgelegd hoe je hem als AP in stelt. Is eigenlijk beter, kan je heel precies het vermogen instellen, en ook nog veel andere dingen aanpassen....

Probleem opgelost.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2012 18:54 ]

• Gaisor
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-03-2021
Ok dan doe ik er goed aan om die TP-link aan te schaffen.
Ik ga het dan uitvoeren zoals jij voorstelt met dd-wrt.

Bedankt voor de snelle reactie!

Verwijderd

Ook nog vergeten: SSID hetzelfde en ook het wachtwoord van de WiFi moet gelijk zijn.