Beste Tweakers!
Ik zou graag thuis het netwerk verder uitbreiden.
Momenteel de situatie:
- 3gigabit aansluitingen op bureau gelijkvloers
- 2 (100 mbit) aansluitingen op bureau 1ste verdieping
- 4 smartphones wireless (n)
- 1 ipad wireless (n)
- 2 laptop's wireless (g)
Modem Telenet-> DLINK DIR 655 -> Linksys switch ( 1ste verdieping)
De dlink verzorgt op dit moment het wireless bereik in het huis, deze is redelijk goed, maar zou versterkt moeten worden.
Mijn plan was het volgende:
De welbekende TP-Link TL-WR1043ND aanteschaffen , en deze aan de andere kant van het huis plaatsen. Zo dat dus die kant van het huis en ook buiten het wifi bereik word uitgebreid.
Bekabeling als volgt:
Modem- >(1000mbit) ->TP-link ->(1000mbit) -> DLINK ->(1000mbit)
Zou het dan mogelijk zijn om beide wifi netwerken dezelfde naam te gegeven, en zelfde beveiligings type en wachtwoord. Om zo 1 groot netwerk te krijgen?
Dus dat wanneer ik bijvoorbeeld van de ene naar de andere kant van het huis loop, ik geen wifi connectie moet aan passen maar onmiddelijk het sterkste signaal word opgepikt, (of zelfs optimaal de 2 gebruiken als dit mogelijk is).
Geen idee of het haalbaar is? Ik vroeg het me af, en probeer er een oplossing voor te zoeken.
Ik had wel iets in gedachte:
Met dd-wrt en open-wrt is volgens mij wel een vereiste op de tp-link, en is ook geen probleem.
Waarschijnlijk zit ik dan ook met een gateway adress aanpassing , klopt dit?
En de dhcp van de dlink uit te schakelen.
Met vriendelijke groeten,
Pieter
Ik zou graag thuis het netwerk verder uitbreiden.
Momenteel de situatie:
- 3gigabit aansluitingen op bureau gelijkvloers
- 2 (100 mbit) aansluitingen op bureau 1ste verdieping
- 4 smartphones wireless (n)
- 1 ipad wireless (n)
- 2 laptop's wireless (g)
Modem Telenet-> DLINK DIR 655 -> Linksys switch ( 1ste verdieping)
De dlink verzorgt op dit moment het wireless bereik in het huis, deze is redelijk goed, maar zou versterkt moeten worden.
Mijn plan was het volgende:
De welbekende TP-Link TL-WR1043ND aanteschaffen , en deze aan de andere kant van het huis plaatsen. Zo dat dus die kant van het huis en ook buiten het wifi bereik word uitgebreid.
Bekabeling als volgt:
Modem- >(1000mbit) ->TP-link ->(1000mbit) -> DLINK ->(1000mbit)
Zou het dan mogelijk zijn om beide wifi netwerken dezelfde naam te gegeven, en zelfde beveiligings type en wachtwoord. Om zo 1 groot netwerk te krijgen?
Dus dat wanneer ik bijvoorbeeld van de ene naar de andere kant van het huis loop, ik geen wifi connectie moet aan passen maar onmiddelijk het sterkste signaal word opgepikt, (of zelfs optimaal de 2 gebruiken als dit mogelijk is).
Geen idee of het haalbaar is? Ik vroeg het me af, en probeer er een oplossing voor te zoeken.
Ik had wel iets in gedachte:
Met dd-wrt en open-wrt is volgens mij wel een vereiste op de tp-link, en is ook geen probleem.
Waarschijnlijk zit ik dan ook met een gateway adress aanpassing , klopt dit?
En de dhcp van de dlink uit te schakelen.
Met vriendelijke groeten,
Pieter