Opzoek naar een nieuwe internet provider

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zantiath
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-06 09:48
All,

Ik ben benieuwd of er nog een goede; vergelijking website bestaat voor de huidige internet providers. Misschien zijn er wel bijzondere ervaringen (vanuit jullie) met de verschillende internet providers die Nederland momenteel rijk is.

Het budget gaat tot max €70,- per maand. Hier mogen ook de zogeheten "Alles-in-1" pakketen tussen zitten.

De huidige situatie: Nu heb ik een flut aanbieding van Telfort van 5MB/s voor €25,-. Deze was de eerste 6 maanden gratis waardoor in eerste instantie (hollander) de keuze snel gevallen was. Zij konden toen der tijd ook het snelst uitleveren wat het meer dan interessant maakte na mijn verhuizing. Aangezien ik nu al over een internet connectie beschikt, en de gratis maanden zijn afgelopen :+ , heb ik de tijd om goed te gaan orienteren en een nieuwe keuze te maken. Momenteel is online Gamen/streamen/downloaden haast niet te doen. Zodra mijn huisgenoot al op youtube zit, gaat mijn download van 600 kb/s max (wat al laag is in mijn ogen, maar met wat massage op de geduld kom je een heel eind, naar 125 kb/s... dit is in mijn ogen old-time low)

Om deze rede is jullie hulp & ervaring zeer zeker meer dan gewenst/gevraagd:

Mijn adresgegevens:
  • Postcode: 2612 VP
  • Huisnummer: 42
  • Stad: Delft
  • Gemeente: Zuid-Holland
Download/stream/game veel dus een hoge connectiviteit is gewenst. Zelf zeg ik Ziggo omdat ik daar uit het verleden aardige ervaringen mee heb gehad. Echter misschien dat zij ook qua service achteruit zijn gegaan, of er zijn nieuwe interessante spelers erbij gekomen in de markt.

Kortom, verder kijken dan de neus lang is!! Sharing is caring :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:19
Makkelijk. Lekker voor ziggo gaan. Stabiel en haalt de beloofde snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Zelf ben ik altijd tevreden bij Ziggo. Goed internet met beloofde snelheden. Nauwelijks problemen en als ze er zijn, erg snel opgelost.

Als je er niet uitkomt of niet zeker weet, misschien nog even wachten op Tweakers Awards?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:16

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ziggo. Ze zijn zo zeker van zichzelf dat je ze maandelijks kunt opzeggen. Tot zover toe heb ik domweg geen reden gevonden om dat ook te doen. ;)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zantiath
Hahaha, dit zijn opmerkingen die ik graag zie. Gewoon lekker gaan voor het oude vertrouwde!

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96
  • Laatst online: 30-04 22:30

deraco96

Altijd.

Je bedoelde zeker 5Mb/s, die b/B maakt het verschil, mocht je daadwerkelijk op 40 Mb/s zitten zou ik vooral niet klagen ;). Wij hebben hier Ziggo en het werkt prima, helaas hebben mijn ouders het liefst het allergoedkoopste abo van 8 Mb/s... :(.
Het digitale kastje is helaas wel (definitief?) vastgelopen, maar gelukkig hebben we over een paar weken glasvezel

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zantiath
deraco96 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 00:41:
Je bedoelde zeker 5Mb/s, die b/B maakt het verschil, mocht je daadwerkelijk op 40 Mb/s zitten zou ik vooral niet klagen ;). Wij hebben hier Ziggo en het werkt prima, helaas hebben mijn ouders het liefst het allergoedkoopste abo van 8 Mb/s... :(.
Het digitale kastje is helaas wel (definitief?) vastgelopen, maar gelukkig hebben we over een paar weken glasvezel
Ja het is inderdaad 5Mb/s, het langzaamste van het langzaamste. Wat ik ook al aan gaf, mijn downloads gaan meestal met 150kb/s....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nee, je doet het weer fout. De downloads gaan met 150kB/s. Let eens een keer op hoofdletters, is duidelijker en schept geen verwarring en trouwens irritatie.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Heeft Telfort zo'n slechte aanbiedingen of zit je ergens in een dorp met weinig inwoners? Ik had destijds (ook bij Telfort) voor 20 euro een 20 mbit lijn (die een 22 mbit VDSL lijn was). 70 euro vind ik best veel voor internet, dan kan ik jullie ouders wel begrijpen.

Nu in Belgie heb ik ook 25 Mbit voor 25 euro. Jammer van de datalimiet, maar het is snel zat.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 21:07
Marzman schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:38:
70 euro vind ik best veel voor internet, dan kan ik jullie ouders wel begrijpen.
Dat is het budget van de TS, niet van deraco96 ;) Het Z1-pakket van Ziggo (TV + internet) kost 38 per maand, 1 pakket sneller kost 10 euro/maand meer.

Z3, de snelste, die kost wel 67 per maand :P Voor iets meer dan een euro per maand heb je dan Alles-in-1 Extra, ook 120 mbit maar gratis bellen naar alle Ziggo abonnees.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik had ook zo'n Telfort traag en duur: bel ze even dat je wilt overstappen naar sneller (dat kost niets) en je 25 euro per maand wordt 20 euro voor 30 Mbit. Je krijgt wel een nieuw modem, en het oude modem sluiten ze af voordat je nieuwe modem er is........ En onverklaarbaar kreeg ik weer 6 maanden 50% korting, en eveneens onverklaarbaar 15 euro "aansluitkosten" maar ook onverklaarbaar zijn die nooit in rekening gebracht... Een beetje een chaos dus daar, maar wel vrij goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:56
Zou ik niet doen. Volgens de postcodecheck kom jij op dit adres maximaal op 16Mb uit, dan zou ik lekker naar Ziggo gaan. Het punt is namelijk dat je je iedere keer zal gaan ergeren aan de berichten over een snelheidsverhoging omdat je nu al aan de max van je lijn zit. Ik heb wat dat betreft meer geluk, mijn loop length is maar 19 meter en kan dus theoretisch gezien ook de maximum snelheden van VDSL2 halen, alleen daar zijn nog geen abbo's voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zantiath
dion_b schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:30:
Nee, je doet het weer fout. De downloads gaan met 150kB/s. Let eens een keer op hoofdletters, is duidelijker en schept geen verwarring en trouwens irritatie.
Ik ben geen echte IT-er en heb op dit vlak weinig kennis. Sorry op voorhand als ik jou zo snel geirriteerd krijg 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:11
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met het KPN premium pakket? Of zij de beloofde snelheid halen?

http://www.kpn.com/prive/pakketten.htm?navMethod=browse

Ik wil zelf namelijk ook overstappen, want ik heb de laatste paar maanden te veel problemen gehad met internet van alice (nu tele 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:42
Als je snel internet wilt, moet je gewoon wegblijven bij ADSL. VDSL is evt een optie, maar alleen als je dicht bij de centrale woont en de snelheden ook echt gaat halen.
Als je voor zeker wilt gaan qua snelheid blijven alleen glasvezel en kabel over.

Die "tot 80Mbit" van KPN hangt dus even af van de afstand tot de centrale.

Overigens vind ik het grote nadeel van alles-in-1 pakketten van DSL boeren dat elke TV die je aansluit van je bandbreedte af gaat. Zo hebben de buren zich Telfort met interactieve televisie laten aansmeren, een 2e tuner aansluiten kan niet, want het internet is hier niet snel genoeg. De eerste tuner staat met enige regelmaat in storing omdat er niet genoeg bandbreedte beschikbaar is.

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:31
Ruben0s schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:30:
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met het KPN premium pakket? Of zij de beloofde snelheid halen?
Mijn ervaring met KPN : Horrible! Dichtgetimmerde modem, IPTV die de internetverbinding steeds weer platlegt... (Standaard pakket). Met het goedkoopste pakket was niks aan de hand, maar dan (waarschijnlijk) omdat de tv niet meer van de snelheid afging: 15mbit totaal beschikbaar - 8 mbit internetsnelheid = 7 mbit over voor IPTV.

@TS: Mijn advies: neem kabel, veel stabieler en sneller! (tenzij je Caiway hebt...) Ook meer vrijheid en minder gepruts met geblokkeerde poorten en eigen infrastructuur...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik zou inderdaad overstappen naar Ziggo. Had zelf een verbinding 12Mb, kon niet sneller worden door infrastructuur in de flat, dus overgestapt naar ziggo, en max 7mB/s nu bij een allesin1plus verbinding.
Dus ben er zelf op vooruit gegaan.

http://specs.tweak.to/5253

• Repel Steel
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Dat snap ik dan weer niet. Je had eerst 12 Megabit, en nu max 7 millibyte per seconde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 485516

Ben zelf niet zo'n fan van ziggo, ik heb UPC maar dat is ook drama. Er zou eigenlijk net zoals bij de belhuizen een goede concurrent moeten komen die wel een goede snelheid kan bieden. Ik geloof wel dat er straks nieuwe veilingen komen en dat er een nieuw sneller internet komt.
Ik heb de keuze toen gemaakt via deze site spam om uit te vinden wie de beste is.
Als je op mij afgaat zou ik voor UPC gaan, die hebben een hele hoop geld en investeren wel flink in verbetering.

[ Voor 5% gewijzigd door Dirk op 16-07-2015 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-06 08:20

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Anoniem: 485516 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:17:
Als je op mij afgaat zou ik voor UPC gaan, die hebben een hele hoop geld en investeren wel flink in verbetering.
Vandaar dat ik ook weg ben gegaan bij UPC :+

Overal is het een zooitje en nergens zit je save, heb al veel (28k inbel tot glasvezel) providers gehad.