Twonky Media Server niet zichtbaar op Pioneer N-50

Pagina: 1
Acties:

• colinpol
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-02-2025
Momenteel ben ik in bezit van een Pioneer N-50 music streamer. Daarbij heb ik een Zyxel NSA310 NAS aangeschaft zodat ik de muziek vandaaruit reschtreeks kan streamen.

Echter doet het probleem zich voor dat op mijn Pioneer de mediaserver vanuit de NAS niet zichtbaar is. De NAS gebruikt Twonky als Media Server. Wanneer ik op het netwerk ben ingelogd op bijvoorbeeld een laptop zie ik de mediaserver wel in het netwerk en kan ik gewoon via Windows Media Player de muziek bestanden benaderen.

Vervolgens download ik op genoemde laptop Plex Mediaserver, en maak ik een mapping voor de muziekbestanden op de NAS. Deze locatie deel ik in Plex Mediaserver. Vervolgens is de Plex mediaserver wel zichtbaar op de Pioneer. Dit is echter een ongewenste situatie omdat ik dan altijd de laptop aan moet hebben staan om muziek vanuit de nas te streamen.

Als ik kijk op de webinterface van Twonky komt daar onder het kopje sharing --> mediareceivers ook het ip adres niet te staan van de pioneer. Ik maak gebruik van een statisch IP adres, echter ook als ik DHCP gebruik is dit probleem niet opgelost.

Ik heb trouwens de NAS geupgrade naar de laatste firmware versie, namelijk 4.50(AFK.1). Daarbij heeft Twonky versie: TwonkyServer Premium 7.0.9. Voor de pioneer kan ik geen firmware update vinden/downloaden.

Iemand een suggestie die kan leiden tot een oplossing voor mijn probleem? Alvast bedankt _/-\o_ _/-\o_ .

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 16:17
Kan je wel het IP van de pioneer pingen? (ook vanaf de console van de NAS?). Want het lijkt me dat Twonky nog helemaal niet van toepassing is, omdat deze 2 devices elkaar niet in het netwerk zien. Staat op de pioneer wel de gateway goed ingevuld (indien van toepassing?)

iRacing Profiel

• colinpol
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-02-2025
Bedankt voor de reactie.

Ik kan inderdaad pingen naar de pioneer vanaf pc in het netwerk. Hoe kan ik trouwens vanaf de NAS pingen naar de pioneer?

Als gateway is het lokale IP adres van de router ingevuld (192.168.1.1.). Maar ook wanneer ik bij de pioneer gebruik maak van DHCP doet het probleem zich voor.

Groet.

[ Voor 16% gewijzigd door colinpol op 20-11-2012 18:24 ]