Alleen nieuwe videokaart of hele nieuwe PC?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinneeh
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-04-2024
Hallo,

Zoals aan de titel te zien ben ik benieuwd of ik aan een nieuwe videokaart voldoende heb of dat ik beter nieuwe onderdelen including videokaart kan kopen.

Mijn hardware:

Nvidia XFX 9800GTX
Core2duo E8400 3,6 ghz.
4GB DDR2 800
Sata 7200 rpm.

Mijn oog viel op bijvoorbeeld de volgende videokaart: XFX HD7950, ongeveer een budget van 300 euro.
Mag ook Nvidia zijn, heb altijd nog een Nvidia videokaart gehad :) .

Is dit een enorme overkill voor de rest van mijn hardware?
Mijn doel is om de laatste games goed te kunnen spelen.

Alvast bedankt,
Vincent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
als ik jouw was zou ik direct kijken naar een heel nieuw systeem want die proc gaat je wel echt flink botlenecken.
maar als je echt liever alleen een vidkaart upgrade wil doen zou ik kijken of je die proc van je niet een beetje kunt overclocken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinneeh
Hoi,

Bedankt voor je bericht!

Ik zal eens kijken tot hoever ik mijn CPU kan overclocken. Snelheid van het werkgeheugen, is dat niet echt een probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:52
Met een nieuwe videokaart zal het wel een stuk beter worden. Die E8400's kun je met een goede koeler nog wel richting de 4 GHz krijgen, dat scheelt een heel stuk. Geheugensnelheid maakt niet super veel uit, scheelt wel iets, maar de meeste snelheid haal je dus uit de nieuwe videokaart en het verder overklokken van je huidige CPU.
Een HD7950 is een mooie upgrade, als je op Full HD gamed kun je daar nog wel een tijd mee vooruit. Een nieuw systeem kopen kan altijd nog, maar dat is wel beter.
Welke voeding heb je nu?

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinneeh
Ik heb een Samsung 27" Full HD monitor.
Ik heb nu een Antec 650W voeding, is dat sterk genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:52
Oke prima. Ja, een 650W Antec is over het algemeen meer dan goed genoeg, Antec maakt degelijke voedingen en 650W is meer dan genoeg voor dit systeem :)
Lekker een HD7950 halen, deze is ook erg goed: pricewatch: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3
En nog even proberen je CPU wat verder te overklokken.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinneeh
Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-07 21:56
Het is wel een behoorlijke overkill voor je CPU, weet niet wat je gaat spelen maar als het BF3 of SCII is dan kan je het alsnog niet op hoge kwaliteit spelen met een dual core CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

7950 is totale waanzin tenzij je binnen nu en een jaar ook je cpu upgrade. Je cpu is een hele grote bottleneck dan.

Ik denk dat een 7870 al veel beter is, en zelfs dan is je cpu al de bottleneck ben ik bang. Wel is dat alvast een leuk stapje, de volgende stap kan dan zijn nieuwe cpu en mobo, al dan niet met een tweede 7870.

Wil je voor weinig geld toch een grote boost aan je systeem geven, neem een AMD 5870 of 6950, of een nvidea 560ti.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinneeh
De nieuwe videokaart die ik ga kopen wil ik even als 1e onderdeel gebruiken die ik upgrade, zodat ik weer even tijdelijk vooruit kan om verder te sparen voor de rest van de nieuwe onderdelen.

Dan kan ik toch beter een 7950 halen ipv een mindere videokaart of zie ik dit verkeerd :)?
Pagina: 1