Toon posts:

Strak/modern vormgegeven monitor met glossy scherm en 24/27"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de pricewatch kan ik alle specs van de diverse monitoren naast elkaar zetten, maar wanneer ik de meeste bijbehorende foto's bekijk, dan zijn ze nagenoeg allemaal behoorlijk saai en lelijk. Vaak zijn ze helemaal van mat en goedkoop uitziend plastic gemaakt, hebben ze een lage ongeïnspireerde voet en vind je her en der vreemde bevels, rondingen en andere niet functionele tierelantijntjes. Aan de andere kant schiet men ook regelmatig door met asymetische voeten, aparte lijsten en dat soort ongein.

Ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar een "mooi" scherm met een beetje een "premium" uiterlijk. Vage termen natuurlijk. Ik heb uren zitten zoeken en kom helaas niet zo ver. Aan de hand van mijn voorbeelden wordt misschien duidelijk wat ik bedoel.

Apple Thunderbolt Display
Cons: Ik heb slechte ervaringen met Apple. De prijs is hoog en de rand is vrij dik.

Dell s2740
Cons: 1080p is vrij weinig voor 27". Ik houd van glossy maar dit is volgens de reviews wel érg glossy door de glasplaat.

Dell s2440
Cons: Voet oogt wat goedkoop, het 27inch model lijkt veel meer solide. Erg glossy.

AOC AOC E2357FM RVS
Cons: 23" is te klein, groter schijnt er te komen/te zijn maar die kan ik niet vinden in de pw. AOC ken ik verder niet. Van de vier geposte schermen vind ik deze qua uiterlijk het minste omdat het teveel op een TV lijkt.

Zijn er wellicht nog suggesties in deze categorie? Uiterlijk vind ik belangrijker dan specs. Andere eisen zijn:

- 24" tot maximaal 27"
- 1080 is voldoende voor 24" maar te weinig voor 27"
- Glossy scherm
- Met name voor vormgeven en programmeren. Niet voor games, films, etc. ghosting maakt mij dus niets uit.
- Prijs bij voorkeur < 500

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:57
Is de Dell 713U2HM geen optie voor je? Het is een 27" scherm met 2560x1440 als resolutie.

Verwijderd

Topicstarter
@GioStyle Bedoel je de Dell u2711hm?

Qua beeld is deze volgens veel reviews erg goed, maar volgens mij is hij niet glossy en boven de 500 euro. Daarnaast is het ontwerp weer richting de standaard. Zie deze foto bijvoorbeeld. Veel bochtjes, ronde vormen, plastic in twee kleuren, etc.

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk heb ik de Dell s2740 gekocht. Prachtige monitor in het echt, mooi afgewerkt aan alle kanten, premium materialen, etc. Op foto's lijkt hij vrij standaard, maar dat is geenszins het geval. Het beeld, niet geheel onbelangrijk, is ook prima. Enige nadelen zijn dat het enorm veel glimt, dus het is niet geschikt voor films e.d, en dat de monitor niet in hoogte verstelbaar is. Ik heb het niet nodig, maar handig zou het voor sommigen wel zijn. Ik zal binnenkort een uitgebreide review plaatsen in de pricewatch.

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-12 19:43

Koenvh

Hier tekenen: ______

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:28:
Uiteindelijk heb ik de Dell s2740 gekocht. Prachtige monitor in het echt, mooi afgewerkt aan alle kanten, premium materialen, etc. Op foto's lijkt hij vrij standaard, maar dat is geenszins het geval. Het beeld, niet geheel onbelangrijk, is ook prima. Enige nadelen zijn dat het enorm veel glimt, dus het is niet geschikt voor films e.d, en dat de monitor niet in hoogte verstelbaar is. Ik heb het niet nodig, maar handig zou het voor sommigen wel zijn. Ik zal binnenkort een uitgebreide review plaatsen in de pricewatch.
Dan mag je dat glimmen wel weglaten, er is namelijk een reden dat veel schermen mat zijn.. :/

🠕 This side up