.mdb naar .sql

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483663

Topicstarter
Ik weet niet of dit het goede forum is voor mijn vraag, maar ik probeer een programmaatje te schrijven in Visual Studio 2012 waarmee ik een .mdb bestand om wil zetten naar een .sql bestand. Het .sql bestand moet vervolgens geüpload worden en kan dan worden uitgevoerd op de website.

De code om te uploaden gaat wel lukken maar ik heb geen idee hoe ik een mdb bestand om kan zetten naar sql. Ik heb al veel op het internet gezocht maar ik ben nog geen werkende code tegengekomen. Weet iemand een code of manier om dit vanuit visual studio te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je kunt vanuit Access exporteren naar een SQL Server, of de Access importeren vanuit SQL Server.

Dit kun je ook doen van of naar een lokale instantie van SQL Server, bijvoorbeeld met de gratis versie SQL Express. Vervolgens kun je vanuit die SQL Server een backup maken, of een script maken dat tabellen en data exporteert. Dan kun je die backup weer op je server importeren, of het script uitvoeren.

Is dat geen makkelijkere weg om te bewandelen?

[ Voor 60% gewijzigd door CodeCaster op 20-11-2012 15:07 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07 11:28
dat wou ik net zeggen
en als die access live moet blijven kan je ook MsSQL (express) als datasource gebruiken

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties.
Als het mogelijk is wil ik het toch vanuit visual studio maken omdat het programma meer moet doen dan alleen mdb omzetten naar sql. Het programma moet als volgt werken:
Uit een reserveringssysteem komt een .tdb bestand wat ik met mijn programma omzet naar .mdb bestand. Dat moet vervolgens worden omgezet naar .sql en geüpload worden.
Alles werkt behalve het omzetten naar .sql.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je bedoelt dat er periodiek data van Access naar SQL geconverteerd moet worden, en dat een handmatige of eenmalige import geen optie is?
Alles werkt behalve het omzetten naar .sql.
Wat heb je dan al geprobeerd en gevonden?

[ Voor 34% gewijzigd door CodeCaster op 20-11-2012 15:25 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het wordt nu handmatig gedaan (meestal 2 keer per dag) en ik wilde dat met een programma automatiseren.
Wat ik al gedaan heb is code gevonden om .tdb via compactdatabase functie in visual studio om te zetten naar .mdb.
En ik heb gezocht naar programma's waarmee ik mdb om kan zetten naar sql en dat programma dan uitvoeren via een batchbestand, maar dat heb ik nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 15:09
Je zit teveel in een / jouw oplossing...

Je wilt helemaal geen .TDB-bestand omzetten naar .SQL, je wilt de reserveringen die in Act! staan overzetten naar "iets" op "een website". Hoe je dat precies doet maakt je waarschijnlijk niet uit, of dat nu door middel van een TDB-2-SQL-conversie gaat of door vlindervleugeltjes die de magnetische aardstraling aanpassen zodat de harddisk van de webserver gemanipuleerd wordt, als die reserveringen maar op de website staan...

Is een OLEDB-koppeling (of ODBC) met Act! geen betere keuze? En kun je niet rechtstreeks met de database-server (tenminste, ik neem aan dat het de bedoeling is dat de queries die inje .SQL-bestand staan uitgevoerd worden op een DB-server) praten? Dan hoef je niet met bestanden te prutsen en kun je alles automatisch doen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Paul op 20-11-2012 16:17 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 04-07 10:37
Heb je de beschikking over een versie van SQL Server hoger dan Express? In dat geval zou je eens kunnen kijken naar SQL Server Integration Services, dat is als het goed is hiervoor geschikt.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik schrijf dit programma voor een bedrijfje als opdracht voor informatica 6vwo.
Het bedrijf gebruikt geen Act! maar ik geloof dat het Tibos heet van CAT Automatisering.
Meer dan een programma schrijven kan ik voor het bedrijf niet doen denk ik.
Ik dacht dat er wel een code zou zijn om de .tdb in mijn pogramma te laden en vervolgens te exporteren als sql query, of anders een ander programma opdracht te geven om het bestand om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07 13:07
Je kan prima vanuit een .Net applicatie via ODBC naar die .mdb connecten (zoek op .net odbc access) en dan met de hand de data wegschrijven als insert statements naar een .SQL file. Dat zijn natuurlijk gewoon textfiles.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat is het hele idee achter de SQL-noodzaak?

Maak gewoon vanuit dat Tibos oid een data-export (kan ook gewoon csv zijn) en verwerk die in je server.

SQL-commando's zijn alleen nodig als je meer als data wilt overzetten (bijv bij upgrades van je db-server oid) Maar je wilt absoluut niet dat als de Tibor database verandert dat jouw server database ook meeverandert (daar kan je weergave helemaal niet mee omgaan namelijk).
Pagina: 1