Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een USB camera, en een beamer met alleen S-VIDEO ingang!

Nu wil ik live beelden van de discotheek op de beamer projecteren ?

Hoe moet ik dat doen help help help!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:55
Door de USB camera op een PC (of laptop) aan te sluiten, en dan de beamer weer op die PC / laptop.

Maar als je het zonder tussenkomst van een PC wilt doen kun je beter een andere camera halen (oude camcorder van Marktplaats trekken bijv.)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
ThinkPadd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:50:
Door de USB camera op een PC (of laptop) aan te sluiten, en dan de beamer weer op die PC / laptop.

Maar als je het zonder tussenkomst van een PC wilt doen kun je beter een andere camera halen (oude camcorder van Marktplaats trekken bijv.)
je zou er bijvoorbeeld ook een raspberry pi voor kunnen gebruiken

iRacing Profiel

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:55
Leuk idee, maar gaat een Raspberry Pi dat trekken dan? Voor een USB camera heb je nog best redelijk snelle hardware nodig, als je vloeiend beeld wil tenminste.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Makkelijkste is inderdaad laptop of pc. Alleen S-video is wel heel oud, tegenwoordig is het hdmi. Gelukkig bestaan er video converters voor, vooral VGA->video. Maar ik zou VGA doen, die zit ook op elke oude beamer.
Dan kun je met speciale video observatie programma switchen tussen meerdere USB camera's.
Denk wel erom dat er input lag is door lange omzetting tijd.

Rechtsreeks is beter met normale video camera. Elke oude video camera is hiervoor geschikt zodat je nog in kan zoomen en beeld goed zetten.